Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".

Anonym (mor) skrev 2016-01-31 00:08:47 följande:

Jag tror det ordnar sig direkt när du lämnar ditt barn på förskolan. Ditt barn klarar alldeles säkert SJÄLV att vänja sig av vid att dia? Vad finns att välja på? Kanske gör man sitt barn en stor tjänst när man ammar det extremt länge? Kanske inte? Finns inga absoluta sanningar i det. Jag kan tänka dock att OM man nu ska jobba och lämna bort sitt barn till en förskola så gör man sitt barn en JÄTTETJÄNST genom att lära det t ex klara att äta vanlig mat INNAN inskolning! Andra tänker annat.

Vi har hört din åsikt nog många gånger nu, tagga ner.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (morgan) skrev 2016-01-31 13:11:25 följande:

Oj, nej du har missförstått! De produkter som finns från 4 månader ska absolut inte ges som hel portion, utan som smaksensation. Produkterna finns ju för att barnmatsföretagen vill tjäna pengar - såklart - inte för att man ska proppa i spädbarnen dem!

Du tror inte alla barn är olika då? Vissa kanske behöver en hel portion (vad ni nu räknar det som) för att bli mätt eller tror du att om man inte följer alla råd och rekommendationer som en paragrafryttare då bör man anmälas. Då bör jag anmälas, min son slutade amma självmant och började äta vid 3 månader. BVC har dock inte anmält mig.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (morgan) skrev 2016-01-31 15:26:10 följande:

Ingen 3 månader gammal bebis sluta amma "självmant" om man inte först har distraherat eller frestat den med ersättning eller fast föda.

Hade jag inte gjort heller. Han vägrade ta bröstet längre vid 3 månader. Sen om du tror på det eller inte gör inte mig något.
Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".