Inlägg från: Anonym (Miia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miia)

Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".

Känner igen situationen väl TS, har en 2-åring som inte slutat amma helt än och som också har ratat sin pappa i de flesta lägen. Men amningsavslutet börjar närma sig och jag tror att vi är redo för det, nu återstår bara ett tillfälle på kvällen. Lösningen för oss blev att dela på föräldraledigheten så att vi båda arbetade halvtid cirka ett halvår innan inskolningen och det blev på så sätt en väldigt mild utfasning + att pappan och barnet lärde känna varandra bättre när inte jag fanns tillgänglig. Matintaget ökade vårt barn dock inte upp förrän hon började på förskola vid 20 månader - men då blev det plötsligt hela portioner både på förskolan och hemma från den ena dagen till den andra. Jag hade svårt för att lämna över ansvaret till pappan, jag hade dåligt samvete för att jag visste att jag var förstahandsvalet och det kändes som att jag stötte bort henne men så här med facit i hand var det nog det bästa jag kunde göra - nu har hon två föräldrar på riktigt. Lycka till, det kommer att gå bra oavsett lösning, är säker på att ni hittar en lösning som passar er.

Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".