Inlägg från: Gravitation |Visa alla inlägg
  • Gravitation

Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".

Nåja, BVC har verkligen inte alltid rätt. Många BVC:er förespråkar fortfarande ex skrikmetoder...smart va? Nä!

Alla barn är inte intresserade av att äta mat eller redo så tidigt, vårt barn började äta runt en halv burk vid elva månader, innan dess några få makaroner och få teskedar, hur mycket vi än erbjöd, matade, lät henne äta själv and so on...hon var inte redo!

Ammar än, hon är 17 månader !

• Gravitation
    Anonym (Vina) skrev 2016-01-28 22:03:13 följande:
    Bröstmjölken är inte tillräcklig från ca 6 månader, järn, zink och andra vitaminer får barnet för lite av.... Introduktion av annan föda senare än v 26 kan ha negativa hälsoeffekter, om man skall tro forskningen www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/1/19285/LKT1308s405_409.pdf

dock tror jag säkert att din dotter mår prima! :) Precis som de barn som introduceras annan föda som smakisar från 4 månader 
    Uppenbarligen var MIN mjölk det då hon gick upp massor och växte trots litet matintag, hon har alltid legat på +2 kurvan i vikt och följde den även då, läkaren sa till mig på bvc att inte oroa mig över järn osv och att det är ovanligt med brist.

Hon introducerades för smaksensationer vid 4 månader men det spelade ingen roll, hon var inte redo men vi försökte varje dag och erbjöd. Sen släppte det.
  • Gravitation

Fast att börja fasa ut direkt efter flytten kanske inte är världens bästa idé? Eller avsluta helt när hon börjat förskolan? Tänker jag.

Ammar själv vår 1,5 åring och står inför flytt fast först 1 april och sedan förskola i augusti.

Hon har fram till igår ammat vid vila på dagen samt kväll/natt/morgon.

Igår tog vi bort dagamningen och hon fick somna utan tutten på dagen, det gick mycket smidigt . Hon var lite ledsen runt 5 minuter...sen somnade hon i min famn.

Idag gick det ännu bättre, hon grät inget men var lite arg och gnällde, som hon alltid gör när hon inte får något som hon vill ha. Samma gnäll.

Gick över förväntan...och hon ÄLSKAR tutte. Men ville ta bort dagamningen innan flytten....resten fastar vi ut till sommaren innan förskolan börjar.

Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".