FDFMGA skrev 2016-02-17 10:19:07 följande:
Fanatisk för att jag tycker att du fantiserar för mycket.
Citatet är ju en lyckad om än indirekt redogörelse för din uppfattningsförmåga
Är det vanligt att sverigedemokrater gör liknande lika bisarra tolkningar som du, det vill säga att den som förklarar att alla flyktingar inte är läkare blir kallad rasist.
Men handen på hjärtat. Det förstår du väl egentligen att det inte är sant. Problemet med propaganda är att om den blir för överdriven blir den till lyteskomik som faller tillbaka på avsändaren.
lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
Jag känner att jag lägger ner debatten med dig eftersom du håller fast vid samma text om och om igen och inte vill diskutera sakfrågan.
Känner att jag vann debatten mot dig eftersom du inte vågar diskutera problemområdet på ett ordentligt sätt.
Hur som helst diskussionen kring flyktingproblematiken kommer fortsätta och som tur är så är ju massmedia, politiker och den allmäna opinionen på god väg att uppfatta att politiken måste förändras. Sedan att det finns några enstaka personer som envist håller sig kvar vid sin gamla åsikt och ältar samma sak, det är kanske något man får stå ut med och lära sig ignorera.
Fortsätt du att försöka ändra på % talen i Aftonbladets undersökningar - mycket nöje !
Lycka till i valet 2018....du har en röst i det valet....glöm inte det = )