Inlägg från: lagge2 |Visa alla inlägg
  • lagge2

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

FDFMGA skrev 2016-02-17 09:33:07 följande:
    Sakfrågan är dina fantasier.
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Varför diskutera sakfrågor när man kan skriva ett citat om och om igen.

Så du menar att knivattacker, sexövergrepp och mord inte har begåtts.
    Du kan ju inte ha sett på nyherna senaste året så jag undrar hur många på detta forum som anser att det är en fantasi att dessa brott har skett.

Jag ger upp hoppet om dig...men jag vet ju att 95 % anser att flyktingpolitiken varit naiv så känner mig hoppfull inför förändring av politiken framöver = )
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-13 17:21:00 följande:
    Inte nu längre. Jag roade mig med att rösta ett 20-tal gånger.

Mot bakgrund av att det finns så många daglediga internetkrigare i Åkessons klan som har internetomröstning som sysselsättningsterapi ska man nog ta alla nätomröstningar med några skopor salt.

Nu lyckades jag påverka resultatet med två procentenheter på några minuter, hade jag bara haft mer tid och tålamod så kunde jag ha röstat ett par tusen gånger :)
    Det är tur att när det kommer till riksdagsval så har du bara en röst och det är väl tur så fanatisk som du verkar vara.

Det finns ju en annan omröstning på Aftonbladet debatt och när jag kollade var det 15 000 som röstat på att invandringspolitiken varit naiv. Då vet du vad du ska göra resten av dagen för att förändra siffrorna - mycket nöje = )
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-17 10:19:07 följande:
    Fanatisk för att jag tycker att du fantiserar för mycket.

Citatet är ju en lyckad om än indirekt redogörelse för din uppfattningsförmågaSkrattande

Är det vanligt att sverigedemokrater gör liknande lika bisarra tolkningar som du, det vill säga att den som förklarar att alla flyktingar inte är läkare blir kallad rasist.

Men handen på hjärtat. Det förstår du väl egentligen att det inte är sant. Problemet med propaganda är att om den blir för överdriven blir den till lyteskomik som faller tillbaka på avsändaren.
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Jag känner att jag lägger ner debatten med dig eftersom du håller fast vid samma text om och om igen och inte vill diskutera sakfrågan.

Känner att jag vann debatten mot dig eftersom du inte vågar diskutera problemområdet på ett ordentligt sätt.

Hur som helst diskussionen kring flyktingproblematiken kommer fortsätta och som tur är så är ju massmedia, politiker och den allmäna opinionen på god väg att uppfatta att politiken måste förändras. Sedan att det finns några enstaka personer som envist håller sig kvar vid sin gamla åsikt och ältar samma sak, det är kanske något man får stå ut med och lära sig ignorera.

Fortsätt du att försöka ändra på % talen i Aftonbladets undersökningar - mycket nöje !

Lycka till i valet 2018....du har en röst i det valet....glöm inte det  = )
  • lagge2
    K Kalle skrev 2016-02-17 11:22:36 följande:

Bara några  -regeringen räknar med 50% men det går ju inte att veta i nuläget - kommer att få sin asylansökan godkänd. Alltså ska c.a. 50% utvisas dvs 80 000. Inte alla på en gång givetvis, men fler än vad som utvisats tidigare. Hur ska man klara detta? Att många av de man släppte in i höstas saknar asylskäl visste man redan då, men alla som släppts in har rätt att få sin sak prövad och det höga antalet gör att det kommer att ta extremt lång tid.

Jag vågar inte ens tänka på vad som kommer hända i samhället fram tills dess att folk har blivit avvisade *suck*

Jag som hade tänkt att min dotter skulle börja åka buss själv och bla kunna åka till badhuset med sina tjejkompisar - det blev inget med det.
  • lagge2
    K Kalle skrev 2016-02-17 11:38:02 följande:
    Mina föräldrar bor ett halvt kvarter från ett asylboende för ensamkommande unga män. Jag hoppas att det inte leder till tråkigheter.
    Jag lever några hundra meter från en flyktingförläggning....hoppas det inte fortsatt leder till tråkigheter.

För att förhindra ytterligare tråkigheter måste jag nu följa dottern till och från skolan, vilket inte behövdes för ett halvår sedan. 
  • lagge2
    Flash Gordon skrev 2016-02-17 09:39:21 följande:
    Tobé?!

DET är en kappvändare utan dess like.

Är du medveten om att bara för något år sedan var han hårt engagerad i den dåvarande statsministerns "öppna-er-hjärtan-linje"?

Men nu blåser andra vindar och då säger han andra saker.
    Jag får erkänna att jag inte har så mycket koll på vad Tobé sagt tidigare eftersom jag inte följt politiken så noga tidigare.

Nu när landet håller på att kollapsa så följer jag debatten mycket mera och Tobés senaste uttalande var i alla fall bra. Man får vara nöjd om en politiker i alla fall förstår att de måste ändra sig. 

Det finns ju en politiker som erkänner att "vi" har varit naiva...om det leder till förändring är ännu lite oklart eftersom han inte riktigt kan bestämma sig.
  • lagge2
    Kung Markatta skrev 2016-02-19 14:27:40 följande:
    Jo, men sätta press på vilket sätt? Om andra länder ser att Statsman Löfven först säger "alla är välkomna hit" för att sedan i panik säga "nej nej det går inte vi måste stänga gränserna genast" så är ju en rimlig bedömning från deras sida att man inte bör göra som Sverige.

Frågan är nu vad Tyskland gör efter att Balkanländerna och Österrike beslutat att skicka alla migranter från de tre största migrantländerna vidare dit.
    Utan tvekan - det är en rimlig bedömning att man inte bör göra som Sverige...

Eller rättare sagt det beror ju på vilken "spänning" man vill ha i sitt liv, förlåt UTMANING heter det ju på politikerspråk.
  • lagge2
    Flash Gordon skrev 2016-02-20 07:49:23 följande:
    Billström var i stort sett endast en påtvingad ursäkt från att få sparken ur regeringen och mederaterna.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16438199.ab
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/reinfeldt-gar-emot-billstrom-i-invandringsfragan

Detta var inte ens tre år sedan.

.
    Och idag är det "flyktingpaus" som gäller:
    http://www.svt.se/nyheter/live/kinberg-batra-och-lofven-i-agenda

"Man är naiv om man tror att flyktingkrisen är över. Vi behöver en flyktingpaus, säger Anna Kinberg Batra, som nu har anlänt till tv-huset."
    Visst har Sverige blivit helt galet - det talas om utvisningar (några tusen ska verkställas under 2016) och så läser man dessutom om nedanstående. Tänk att myndigheter får vara så värdelöst dåliga i detta land.

Vad ger detta för singnalvärde ?

Den grymma gruppvåldtäkten i Mariannelund av ett stort gäng Afghanistanska män och resultatet blev - ingen utvisning

Den grymma gruppvåldtäkten i Stockholm i somras av ett stort gäng Marockanska killar och resulatet blev - ungdomsvård och den "grymmaste" gärningsmannen valde att promenera iväg från hemmet.
  • lagge2
    SmalaSara skrev 2016-02-20 19:40:13 följande:

Jag gissar att det beror på att du är lika trött som jag (Och eventuellt även resten av skribenterna, samt läsarna av den här tråden.) på den här meningslösa diskussionen.

Stämmer, ingen förstår vad hon menar är problemet...

Dessa borde utvisas enligt mig...tänk att det finns en del på forumet som tycker det motsatta...man håller sig för pannan och undrar om folk inte tänker längre utan har blivit helt tokiga.

Den grymma gruppvåldtäkten i Mariannelund av ett stort gäng Afganistanska män och resultatet blev - ingen utvisning

Den grymma gruppvåldtäkten i Stockholm i somras av ett stort gäng Marockanska killar och resulatet blev - ungdomsvård och den "grymmaste" gärningsmannen valde att promenera iväg från hemmet.
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-20 21:09:18 följande:
    Kung Markatta skrev 2016-02-20 21:00:30 följande:
    Varifrån kommer din uppgift om finlandsbåt?

Här är en sammanställning över fartygets historia:

www.faktaomfartyg.se/scandinavia_1982.htm

Fartyget har använts som passagerarfärja mellan Oslo och Köpenhamn 1984 - 1985. Därefter ombyggt till kryssningsfartyg och det har används just för kryssningar sedan dess. För någon månad sedan började dock ägarna hyra ut det som "flytande hotell". Det var då Migrationsverket kontaktade dem.

Ett flytande hotell håller väl rimligtvis hotellstandard. Bilderna är från tidningsartikeln där ägaren säger att han gärna visar upp fartyget.

Fast om nu kostnaden per person och dag är fastställd så kan man väl ändå hoppas att båten är i så gott skick som möjligt.
    Som migrationsverket uttryckte när de hyrde in ett kryssningsfartyg....
    DET KÄNNS BRA

Det blir spännande för alla tjejer i den ort som får förmånen att få husera detta fartyg...eller det blir en "utmaning" som det så fint heter.

Vem behöver gå på bio och se på skräckfilm med dagens samhällsutveckling ?
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande