JTA skrev 2016-02-06 08:22:25 följande:
Jag har läst ditt inlägg många gånger, tro mig. Det blir så när där inte finns någon logik. Man famlar ett tag innan man inser faktum.
Du försöker argumentera för att Miljöpartiet inte har något ansvar trots att de sitter i regeringen. Du skriver att tack vare Miljöpartiets beslut att drastiskt försämra villkoren för asyl, kommer färre att behöva deporteras. Du "missförstår" min referens till tidigare mediaklimat där brunstämpling gällde för var och en som kritiskt försökte diskutera invandringspolitiken, och börjar babbla om SDs eventuella fascistkontakter. Huvudlöst, new speak, respektive halmgubbe.
Du har missförstått hela grejen med att folk inte vill ha SDs politik. Det handlar inte om hur många invandrare vi ska ta emot vid en viss given tidpunkt för det kan variera kraftigt utan det är synen på dessa människor, varför man inte vill ha fler än man vill ha och vilken typ av politik man vill föra när de är på plats.
Man vill alltså inte att ett gammalt naziparti som utvecklat sig till mer bara rasistiskt/främlingsfientligt ska ha hand om migrationsfrågor vare sig till vill höja, sänka eller inte reglera. Man vill inte ha SD oavsett vad SD vill pga av VARFÖR SD vill vad de vill.
Sedan kan du i likhet med så många andra SDare inklusive Åkesson själv gasta om att andra partier för SD-politik så fort de tar i en invandringsfråga, men det har naturligtvis lika mycket sanningshalt i sig som att M för V-politik så fort de tar i en skattefråga. INGET annat parti för eller vill föra SDs sunkiga assimileringsspolitik. INGET!