FDFMGA skrev 2016-02-17 21:46:41 följande:
Och du struntar blankt i att försöka förstå.
Jag har inte påstått att påståendet att begreppet rasism har blivit urvattnat avhumaniserar människor. Jag förklarade det ta i mitt förra inlägg. Jag vet inte varför du har behov av att missförstå.
Jag skrev att detta var en del av martyrskapet där man gör sig själv till offer.
Det som avhumaniserar människor är när man kallar dem varelser eller asylanter eller importer. Eller när man tillskriver individen egenskaper utifrån tänkta kollektiva egenskaper.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Jag har inget behov av att missförstå. Bra att du är tydlig nu med att det inte är själva påståendet som är rasistiskt eftersom det var dit jag ville komma.
De där andra orden du tar upp använder varken jag eller någon i min bekantskapskrets.
Jag förstår precis vad du menar. Det har jag gjort hela tiden. Det är inte direkt något nytt du presenterar.
Det är bara det att vi har olika åsikter om vad det innebär att säga "begreppet rasism har blivit utvattnat". Och också olika åsikt om huruvida det är en åsikt som innehas av rätt många fler än bara rasister.