Lämna nyfödd- bra pappa?
Min sambo sedan över tio år tillbaka blev påkommen med att ha inlett en otrohets-relation med en tjej under graviditeten av vårt första planerade barn. Bebisen var en månad gammal när pappan stack för att fortsätta bygga upp relationen med den nya tjejen, ge henne tid, kärlek, utflykter, resor. Han har haft umgänge med barnet minst en gång i veckan och då är han kärleksfull, engagerad o.s.v.
Jag har fått ta hand om precis allt, skrikiga nätter, matning, söva, stimulans, hem o hushåll. Han säger att han var en dålig pojkvän men en bra pappa. Vad tycker ni? Han tycker inte att han har svikit vårt barn, bara mig.
Men vad anser du att han ska göra nu för att vara en bra pappa? Skulle han ha stannat hos dig trots att han älskade någon annan? Ska han ta hand om ditt hem O hushåll? Ska han sova hos dig om nätterna för att ta barnet då? Ska han amma?
Det är svårt att vara jämställd när man har en bebis och är separerade. Går du med på att låta barnet bo hos honom och hans nya tjej halva tiden? Det är nog det enda sättet som ni kan bli jämställda.