babyok skrev 2016-01-27 22:07:00 följande:
Får jag lov att fråga vilket sätt din medicinering har hjälpt dig och vilken medicin det handlar om? Har du fått mer energi och ork och blivit piggare, du skriver att du ej återhämtat dig än trots det gått så lång tid osv. Mitt problem är att jag inte har samma ork och uthållighet längre eller är lika stresstålig och det är just den biten jag behöver hjälp med, känner mig både svag i huvud och kropp när stressen blir för mycket. Är även lite rädd för att bli beroende så valde att försöka återhämta mig utan medicinering även om det tog lång tid och jag trillar snabbt ner i orkeslösheten när sömnen tryter. Och även jag drabbades av depression som man oftast gör när man inte fått sova riktigt på flera år, så ja som sagt, är därför jag är rädd för att bli utbränd igen här och känner att man kanske får sätta hälsan före vissa andra saker.
Det är voxra som har hjälpt mig. Jag kunde sova 21 timmar per dygn innan jag började med den medicinen. Jag var alltid sjukt trött. Jag var även stresskänslig, irriterad och hade mindre tålamod. Allt var jobbigt. Andas, kissa, borsta tänderna, duscha. Jag kunde inte organisera någonting. Hade ingen aning om vad jag borde handla hem för matvaror. Kunde inte ens tänka nå längre, det var bara tomt i skallen. Glömde bort allt, tider, lösenord osv. Frågar fortfarande syrran varje vecka vart hon bor för jag kan bara inte komma ihåg. När någon frågar mig när en specifik händelse inträffade så kan jag inte komma ihåg om det var 3 veckor eller 2 månader sedan, kan säga " ja men det var väl typ för 3 månader sedan" och så var det typ för ett år sedan. Gjorde allt försent, kunde inte komma igång. Nu utreds jag ju för add så vissa av sakerna beror väl på det, men folk med add får ofta utmattningssymptom . Men ja, när jag tar medicinen är jag piggare, lugnare, inte irriterad, mer tålamod, kan organisera, ingen ångest, kan göra saker i tid, får inga tomhetskänslor, har lust att hitta på saker och har bättre minne.