Inlägg från: Ruter |Visa alla inlägg
  • Ruter

Ni som mått jätte illa i början av graviditet. Vad sa ni till ert arbete?

Jag va sjukskriven från v.9-20 på grund av kräkningar och valde då att vara ärlig och berätta redan då varför jag var sjuk redan första dagen.

• Ruter
    Ruter skrev 2016-01-23 18:47:46 följande:

Jag va sjukskriven från v.9-20 på grund av kräkningar och valde då att vara ärlig och berätta redan då varför jag var sjuk redan första dagen.

Alltså valde att säga första dagen jag va sjuk och blev efter två veckor sjukskriven av läkare.

Är det någon enstaka dag du bara ska vara hemma så kan du ju säga att du har feber eller migrän eller nåt liknande. Jag visste att jag blev hemma längre då det hela började med att jag kräktes på mina lediga dagar så att jag blev inlagd på lassarettet.
  • Ruter
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:55:34 följande:

Är det vanligt att man mår så illa att man blir sjukskriven?

Vet inte hur vanligt det är men när jag vänta första barnet mådde jag knappt illa alls, spydde en gång. Nu när jag väntar andra kräktes jag upp allting jag fick i mig fram till 16-17 under tio veckors tid. Efter 17 kunde jag få behålla lite blåbärssoppa eller annan slät soppa så var helt slut och blev därmed sjukskriven då jag även inte kan gå ifrån för att kräkas.
  • Ruter
    Ellie82 skrev 2016-01-23 20:14:48 följande:

Jag undrar så hur det kan vara så olika?!  Stackars dig!  Det måste varit en jätte jobbig tid.

Men varför finns det inga läkemedel som tar bort illamåendet?!  Det är 2016?!

Jag vet att det finns lergigan men det verkar ju inte hjälpa på dom flesta om man googlar runt.

Anledningen tror jag är att första var pojke ich enligt ul väntar vi nu en tjej men vad vet jag..

Känns som jag testat det mesta men hittade inget som hjälpte. Tur att det tillslut går över iallafall
Svar på tråden Ni som mått jätte illa i början av graviditet. Vad sa ni till ert arbete?