Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-09-16 23:12:13 följande:
    Jag tror mitt är mage O vätska... Hade gravid fotografering förra lördag Så bifogar en bild så ser du hur stor jag e..

Sist jag va hos bm i 33+3 så mätte jag 33....

Du da?
    Åhh vad fint! Gick ni till en fotograf alltså? Har alla ni andra här inne gjort det eller tänkt göra det? Har inte ens tänkt på det...

Men insåg just att vi inte tagit en enda bild med magen sen semestern i somras, bara mina fula selfies som jag tagit för att posta här till er ;) Tråkigt, får ta nån bild imorgon med sambon då.

Ang SF: Hade 31 cm i vecka 32 och ska ju öka ca 1 cm per vecka så verkar ju väldigt likt ditt då. Men tror de reagerar mer på att mitt ökat fort och ut från sin egen kurva, snarare än att själva måttet är högt, ligger ju runt snittet - men låg under snittet första 2 mätningarna. Får se på måndag om det fortfarande växer för fort eller har stabiliserat sig
  • Loppan84

La till bild med kurvan - men man ser ju inte den i appen. Väldigt irriterande att man nu mera måste posta bilder genom appen för att få upp dem - men kolla i safari för att sen se dem. Snacka om dåligt brukargränssnitt.

• Loppan84

3 is a magic number nananana

GästenT skrev 2016-09-16 23:24:19 följande:

Åh!! Kapar lite här! Ser ut att vara jättefina bilder!! Mysigt! :) blev du nöjd?

Mätte också 33 igår på 33+3. :)

• Loppan84

Happylife: Härligt! Låter ju Som helt vanliga småblödningar av nått gammalt, förstår det ändå är lite obehagligt men det har ju inte varit nått farligt iaf :)

GästenT: förstår dig. Hsr inte heller känt mig så bekväm med kroppen under graviditeten och längtar tills jag mår bra nog för att träna ordentligt igen. Är säkert därför jag inte tagit en enda bild sen i juli förutom ful-selfies till er ;)

).

happylife skrev 2016-09-17 05:38:24 följande:

Förresten Symetrical - CB digital sa 2-3 imorse den har inte minskat. På måndag-tisdag bör den slå om till 3+. Så har med test och testar typ onsdag!

Har inte blödit nåt. Har varit bruna o igår beige flytningar. Illamående morgnar o tuttvärk kvällar

GästenT skrev 2016-09-17 08:15:35 följande:

Hahah verkligen. Tänkte inte ens på alla 3or! :) Hoppas att ditt SF-mått ligger bra till i din kurva nu nästa gång, vilket jag tror. :) ör då är inte jag med på bilderna. ;)

• Loppan84

Här är en jag fick av Eagle när vi va i starten, hjälpte mig att se hur det minskade för varje dag. Vill dock inte bidra till mer oro så här kommer varning: gå bara in här om du tror att du blir lugnare av att se hur det minskar dag för dag men inte kommer hänga upp dig på procentrisken i starten alltför mycket

spacefem.com/pregnant/mc.php&d=10&y=12

hoppitossa skrev 2016-09-17 11:23:44 följande:

Jag såg i ett inlägg tidigt i den här tråden att det fanns en lista på hur missfallsrisken minskade vecka för vecka. Är det någon av er som har den kvar?

• Loppan84

Oj oj idag har det shoppats - alla babykläder som var kvar, lammskinn, torktumlare, täcke, sängkläder, bärsele och massa annat . Så mycket saker man inte visste att man behövde förrän man satte igång haha :D Blöjpapperskorg fick man gratis på Babyshop om man köpte nått annat så det är ett tips till allihop.

Nu har vi alla kläder och allt vi behöver utom overall. Tänkt köpa en fleeceoverall bara eftersom han inte behöver vattentät när han är så lite väl? Han ska ju mest ligga uppe i påsen i vagnen inte va på marken liksom :D

• Loppan84

Skicka hit chokladen och fjärrkontrollen för denna bollen ska inte röra sig en meter resten av dagen ;) Kardashianmaraton nästa

• Loppan84

Åhh vad skönt att allt är bra. Varit lite orolig faktisk <3

Ni har ju säkert massa basic grejer från förrut - vi hade ju absolut ingenting inte ens torktumlare hehe

Fick lite i panik i veckan när jag har fått så hög puls och blir så sjukt trött så insåg jag att det inte är smart att skjuta på det längre för snart orkar jag typ ingenting ;)

Sajocawa skrev 2016-09-17 17:22:06 följande:

Här är jag!! är lite frånvarande nu när det är full rulle i veckorna så jag får ta igen all läsning på helgerna.

Blir nästan lite stressad nu när jag läser er shopping, vi har inte köpt nånting till bebis alls överhuvudtaget. Visserligen var vi nyss på Ikea och köpte en större garderob till tjejens rum så hon och lillebror kan dela garderob, så det får väl räknas som första fixet inför bebis ankomst. ;)

• Loppan84

I know the feeling. Var på bröllop med hela mitt äldsta kompisgäng typ precis när jag plussade.

Men berättade med en gång för mina bästa vänner och ännu fler när vi varit på vul och sett hjärta. Tänkte att skulle det ske nått så hade jag förmodligen berättar det för desamma människorna ändå. Var skönt att kunna bubbla med nån om det :)

hoppitossa skrev 2016-09-17 17:05:40 följande:

Skönt att känna att ni börjar bli klara. Det lät ju som en alldeles utmärkt idé!

Själv ska jag på första festen med alla vänner sedan mitt plus och låtsas som ingenting när jag egentligen vill skrika ut det till hela världen. 

• Loppan84

Känner mig så konstig ikväll, kan va shoppingturen idag och mycket gående - men var lite så hör igår också men inre lika mycket. Men den berömda "mensvärken" har kommit, plus ännu mer nedpress och förvärkar och sd hela kvällen. Känner mig nästan sjuk med ont och illamående. Och bebis är helt galen i magen - han hickar och sparkar och pressar om vartannat.

Hoppas detta lugnar sig, ska det va så hör i 5 veckor så vet i tusan ;)

Är det vanligt att detta börjar redan runt vecka 35 ni som varit med förr?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend