Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha ja det är det vi bråkade om - att jag sa typ "jag bara gör det" men då känner han sig överkörd eller att jag inte har tillit till att han faktiskt ska fixa det. Men vi har pratat ut nu och han ska fixa det - detta är helt klart en sak jag hade irriterat mig på i vanliga fall också men inte så här mycket ;) är så emo och lättirriterad nu, känner mig inte som mig själv

Sagan12345 skrev 2016-09-20 08:47:11 följande:

Jag förstår att du är irriterad över detta.. Sitta i 18 grader och amma är väl inte bra om man tänker på mjölkstockning?!

Det är inte lättare att du bara bokar någon firma i stället för att din sambo ska försöka hitta lösningar?

• Loppan84

Satsar på 13 månader - men mannen är hemma sist och han har också möjligheten att dra ut den sista månaden till 2 månader genom att jobba 50% och va pappaledig 50%. isåfall blir det inskolning vid 12 månader men bara 2,5 dag i veckan på dagis och 2,5 dag hemma tom 14 månader. Får se vilket som känns bäst.

Sagan12345 skrev 2016-09-20 09:37:44 följande:

Vid vilken ålder har ni skolat in/tänkt skola in era barn? Å en helt annan fråga, när man ammar på nätterna, låter de som att många liggammar, men rapar man barnet efteråt då?

• Loppan84

Ni som inte bor nära era föräldrar - hur gör ni med besök?

Mamma skrev just att hon vill komma en vecka i vecka 43, 44 eller 45 men min bf är ju i veka 43. Jag vill gärna ha två veckor hemma först innan jag har besök i hemmet, men hon kan såklart komma innan men då vill jag nog att hon bor på hotell eller nått. Är jag elak nu? Jag har inte barn så har ingen aning exakt hur livet efter förlossningen är men har fått intryck av att det kan ta två veckor iaf innan man vill ha besök

• Loppan84

Nevermind mitt förra inlägg - hon hade tänkt fel en månad och menade att hon skulle komma slutet av november inte oktober alltså ca 4 veckor efter bf. Hehe puuuuhhhhhh!!!

• Loppan84

Ja håller verkligen med, hon sa fel veckor så var ingen fara. Fick en liten chock där för hon brukar inte va gränslös men ingen fara alltså hehe

Men generellt så tänker jag också att de första två veckorna när pappan är hemma ska han också få mest möjlig tid med bebisen och lära känna honom mellan amningsvarven och inte behöva konkurrera med mormor ;)

GästenT skrev 2016-09-20 19:14:26 följande:

Mina föräldrar bor rätt nära. Men OM dom inte hade gjort det så hade jag inte velat ha dom boendes hos oss strax innan, under eller efter förlossningen. Hur bra kontakt vi än skulle ha. Skulle nog inte vilja ha någon boendes hos oss under den perioden. :) Med första barnet känner jag att jag vill utforska själv med min sambo som nybliven familj. Korta besök är ju helt ok såklart. Men man är ju givetvis olika. Jag skulle inte kalla dig elak om du bad din mamma bo på annat håll istället. :)

• Loppan84

Symetrical - vad skönt att fogarna börjar bli bra. Och att det gått 3 veckor är ju bara sjukt, känns som EB vecka haha <3

sagoskog - vad häääänder? Uppdatera oss :D

• Loppan84

Ja till och från har jag haft det. Har du prövat att smörja med Purelan

GästenT skrev 2016-09-20 21:52:14 följande:

Någon här som har klåda på bröstvårtorna? :P Blir tokig. Hjälper inte att smörja, tänkte att dom kunde vara torra... men tydligen inte dååå.

• Loppan84

Alltså det här med drömmar har varit ganska starkt hela graviditeten. Nån annan som drömmer mycket eller börjar göra konstiga saker på nätterna?

Är nämligen En väldigt sjuk sak som hänt 4 gånger sista veckan - jag drömmer att jag fastnat typ i en dröm men är helt medveten om att det är en dröm. Måste då fokusera allt jag kan för att skrika så högt jag kan för att få sambon att vakna i verklig livet och väcka mig. Skriker tydligen sjukt högt och när han lägger handen på mig så upplever jag att jag vaknar men enligt honom sover jag fortfarande men bara slutar skrika. Jag kommer alltid ihåg att jag skrikit och vaknat dagen efter. I tillägg till detta skrikandet drömmer jag flera gånger per natt att jag inte kan andas och måste väcka mig själv för att andas - det antar jag beror på andningsproblemen men är väldigt obehagligt. Över huvudtaget konstigt och obehagligt att va medveten om att man sover/drömmer.

• Loppan84

Vi somnar alltid tillsammans men ca hälften av nätterna går han in i gästrummet nån gång under natten pga snarkningen haha. Tror det är snarkningen som gör att jag drömmer så sjukt också för jag får ju andningsuppehåll ibland och då vaknar och somnar jag väldigt ofta (typ varannan minut ibland) så hjärnan blir helt förvirrad. Snarkar du också fortfarande lika mycket?

eagle87 skrev 2016-09-21 13:14:26 följande:

Gud va läskigt de låter :( ja har haft mer intensiva drömmar men inget som du beskriver... Så ni sover i samma rum? Vi har sovit i samma rum senaste nätterna skav fötters sååå mysigt fast tycker lite sund om han för mitt kissande O han måste ha på sig snark skena som ömmar på hans tandkött väldigt mkt :(

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend