-
Om du är osäker på hur färskt det är där du köper sushi kan du ju alltid göra egen :) vi gör nog mer egen sushi än köper, så smidigt och gott!eagle87 skrev 2016-04-23 18:20:27 följande:Saknar sushi sjukt mkt.. Spec laxen :( blir ledsen bara jag tänker på sushi
-
Haha jag har kört mammabyxor i en vecka nu... //megapreggot i v 10+4Loppan84 skrev 2016-04-24 20:36:55 följande:
Ursäkta Tmi nu men har varit på toa typ 3 gånger idag och väldigt gasig - tror nog en del av magen är svullna tarmar fortfarande.
Tröttsamt att se Mega-gravid ut när man inte är det. Hoppas det lägger sig lite annars blir det att gå över till mammabyxor redan denna veckan. Känns ju lite tidigt i vecka 14-15 eller?
-
Japp! Vilka produkter har du köpt?Loppan84 skrev 2016-05-01 10:54:00 följande:
Sajocawa - jobbar du med ansiktsbehandlingar också? Har lite frågor om syra och graviditet. Får väldigt olika svar från där jag köpt produkter och info på nätet (från tex leverantör och forskning).
Är det nåt specifikt du läst eller bara allmänt att det inte är bra vid graviditet?
Rent generellt så går inga produkter in så djupt in i kroppen att det kan skada/påverka barnet, det enda man ska vara försiktig med är väl detox-behandlingar eftersom det jobbar utrensande och sätter igång så mycket i kroppen.
Är det dessutom hemmaprodukter med syra så är det aldrig såpass starkt att det kan påverka så mycket. Vi utför däremot ännu starkare syrabehandlingar i salong och det görs inte på gravida. (Hehe förutom att jag gör behandlingen på mig själv), men det är pga två anledningar. 1) det är inte bevisat om det påverkar fostret eller inte, men jag skulle tippa på att det inte gör de. 2) det är så starka grejer och om något skulle hända med antingen mamman eller fostret ska ingen kunna skylla på behandlingen. Och då behöver det inte ens vara missfall eller fosterskador. Bland annat så när man är gravid är man extra känslig för solen och man kan få pigmenteringar lätt och när man använder syraprodukter är huden också väldigt känslig för solen, men tex jag som gör behandlingar nu trots graviditet så vet jag "riskerna" med att huden är extra känslig och struntar inte i solskydd, samt att om jag skulle få lite pigmenteringar i ansiktet då skyller jag inte på behandlingen för jag vet att det är graviditeten som spökar..
Vad noggran med solskydd bara! :) -
Grejen med EA Pro är att nästan alla produkter exfolierar , därför finns ingen ren peeling för ansiktet. Om du orkar skriva exakt vilka produkter du köpt så kan jag kolla över om det räcker eller om det krävs någon annat.. Jobbar ändå med bland annat EA så har det mesta nånstans i huvudet ;)Loppan84 skrev 2016-05-01 14:05:17 följande:Perfekt :) jag vet inte om detta är rör ointressant för alla andra, kunde frågat på DM men tänker att alla här är gravida så kanske intresserade.
Har bytt ut min vanliga serie (dr obagi) direkt när jag plussade för den är retanolbaserad och det har jag hört kan ge fosterskador. Nu har jag bara aha-produkter så det tror jag är helt safe för bebisen men frågan är om det kan skada min hud? Har Elisabeth Arden pro rengöring, kräm och serum plus hydrating peeling pads en gång i veckan. Har också några Md formulation masker kvar (fult och pigmentering) men använder bara fuktbalansen nu. Det jag saknar i denna serien är att det inte exfolierar så bra - vill se om jag ska byta till nått annat märke där den dagliga rutinen verkligen exfolierar lika bra som min gamla retinolserie. Man kanske omöjligt när man är preggers? Alla tips mottas med tacksamhet. Vill få bort den torra tråkiga huden (har ganska torr hud alltid) igen :) -
Hehe ja, har precis kommit hem från jobbet och ska sova, men ska försöka svara imorgon när jag har tid :)Loppan84 skrev 2016-05-01 22:03:51 följande:Tusen tack för svar. Skickade PM till dig blev kanske lite Off topic här ;)
-
Stort grattis! Fantastiskt att äntligen få det där efterlängtade plusset <3Ortiz skrev 2016-05-01 19:22:54 följande:
Hej!
Jag hänger gärna med i denna tråden om det är okej?:)
Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..
Kul att kunna dela sina nojor och känningar med några andra!
-
Hehe sorry alla andra härinne för OT!eagle87 skrev 2016-05-01 22:21:59 följande:
Sajowacha på tal om hud jag känner lite dåligt samvete har typ struntat i min hud de senaste 10 åren, använder makeup vipes på kvällarna för O ta bort smink O smörjer sen in O på morgonen enbart fukt kräm... Har inga problem med hyn eller något, men bör jag typ investera mer tid/pengar? Vill inte åldras lr ngt i förtid...
"Problemet" med att få folk att gå från att inte ta hand om huden till att ta hand om huden är ju att man inte ser någon direkt skillnad om huden mår bra. Men ja, det påverkas något enormt och det kommer visa sig i framtiden, när rynkor, pigmenteringar och allt sånt skit man inte vill ha dyker upp när det inte borde. :)
Om du bara vill börja lätt så är rengöringen A och O. Skippa wipes och investera i en ordentlig rengöring, från ett ordentligt märke (behöver inte vara ett dyrt märke men det finns en anledning att vissa produkter säljs på matvarubutiker och andra produkter säljs av hudterapeuter, det krävs utbildning för att få sälja ordentliga produkter som jobbar aktivt med huden). Försök gärna hitta en rengöring och ansiktsvatten i ett så har du världens bästa grund och slipper köpa massor av nya produkter, och sen kan du bygga på mer produkter om du känner att du kommer kunna få in den rutinen. :) -
Wow härligt! Jag går in i vecka 13 imorgon och håller verkligen med, tiden flyger fram!Loppan84 skrev 2016-05-03 07:56:54 följande:
Vecka 16 idag. Just nu känns det verkligen som tiden flyger!
Då har du inte jättelångt kvar till RUL va? :)
Jag räknade igår och det är 50 dagar till mitt RUL.. Känns lite som en evighet -
Men ni får väl göra RUL? Det är ju oftast den enda fosterdiagnostiken som görs, så oroa dig inte att de missar något :)Loppan84 skrev 2016-05-03 21:17:05 följande:Ok! Trodde inte de gjorde det utan att de upptäckt några konstigheter på kub-ul, men vad skönt för er att få svar ändå!
Angående datumet förstår jag att det är lite traumatiskt - samtidigt vilken revansch att exakt ett år efter du var så ledsen och besviken kanske du får den finaste dagen i ditt liv :)
Måste säga att jag nojar nu över att vi inte får göra kub eller någon annan fosterdiagnostik - läste att det är förhöjd risk för skadade spermier efter cellgift :-/ Skitsamma vi kan inte påverka det så bara att ignorera det.... -
Vackert!capy skrev 2016-05-04 19:22:33 följande:
Ganska roligt att jag tyckte magen var jättestor i v16 :P
Och jag förstår dig... Haha kan fortfarande skratta åt mig själv när jag tyckte jag var så "stor" i vecka 12 med första barnet, inte stor stor men magen började puta lite så det var ju kändes ju mycket större än att ha min platta mage... Hahaha tror nog att jag aldrig ens blev så smal igen efter förlossningen som jag var i vecka 12 då.. :p