Gravida från Tempar/Fertility Friend
Men utifrån mina egna erfarenheter så är jag nog mer på din mans sida här faktiskt. Det ÄR speciellt och intimt på förlossningen, det är det bästa som finns i livet och jag vet att många vill ha med sina mammor men jag tyckte att det var underbart att bara vara jag, min man och vår nyfödda bebis som kommit upp på bröstet. Ingen morsa som också vill ta del av bebisgoset. Samma med första veckorna, det var så mysigt med besök av alla nära och kära och få visa upp sin allra finaste vackraste ägodel men hur mycket jag än älskar min mamma (vi står också väldigt nära!) så hade jag inte velat ha henne där dygnet runt. Ni ska växa och bli en familj på riktigt, och helt ärligt så grät jag första dagarna bara av tanken att någon annan skulle hålla mitt barn. Ni kommer klara er galant utan hjälp och stöd för du kommer vara den bästa mamman för ditt barn, och din pappan kommer vara den bästa pappan och du behöver inte mer stöd och hjälp än det han kommer ge dig!
Men som sagt, gör som blir bäst för er. Och bestäm inget nu för guds skull, allt är nytt och häftigt men självklart också läskigt men du kommer växa in i rollen som mamma innan ditt barn har hunnit komma till världen, så bestäm senare, när ni vet hur ni känner sen. När det är några veckor kvar, inte flera månader bort :) <3