Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-28 12:24:46 följande:

Det är också min skräck - vill hellre veta isåfall än att gå runt i flera veckor med ett dött foster....

Sista timmen känns det också som brösten slutat ömma lite och blivit mindre svullna (ser nästan ut om de hänger pga de har "tappat luften") och jag kallsvettas. Duschade och kon ut ur duschen och började svettas med en gång.

Vet inte om detta är stress nu eller om det är verkligt, men ingen bra känsla iaf.

En sak bara - i torsdags samlade jag urinen i en kopp och doppade testen ( i 20 sekunder som det står i instruktionerna), denna gången kissade jag på Stickan (i 5 sekunder som det också står i instruktionerna). Någon som vet om det har betydelse??? Urinen var också nästan helt genomskinlig nu när jag kissade så måste ju varit utspädd men sist jag testade hade jag inte heller hållt mig länge och känns som att om man har 6000+ på hcg som jag borde ha nu utifrån 3+ testen i torsdag så borde det bli 3+ oavsett hur utspätt kisset var?

Om det finns en Gud snälla gode Gud låt detta va ett falsklarm. Jag orkar inte en gång till nu. Efter att ha försökt så länge och sen få MF två gånger på två månader då tror jag att jag ger upp.

Förlåt alla om jag förstör tråden nu med massa negativitet vet att vi inte ska ha massa MF-snack här. Om detta löser sig så svär jag på att aldrig mer göra test eller noja över symptom....

Ja testade nyss fick 3+... Men när ja öppnade mitt test ser de identiskt ut me ditt så kanske clearblue som inte uppfattade ditt hcg rätt...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-28 12:37:44 följande:

<3

Jag har inte kramper och jag har inte blött, jag får försöka tänka det och testen säger ju fortfarande gravid. Ska åka till ett söndagsöppet apotek lite senare och ta en ny test ikväll bara för att put my mind at ease och förhoppningsvis när jag hållit mig längre och dessutom använder kopp så visar det 3+ igen och jag kan lägga hela grejen bakom mig.

Gör de snälla... Ja är så orolig fast ja tror allt är ok men vill bara hade svart på vitt att du får 3 plus kväll
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-28 13:31:53 följande:
    Kära du, jag hoppas verkligen inte att något är fel. Och jag kan ärligt säga att jag inte tror att det där betyder något. Det är så mycket som kan spela in vad det gäller styrkan på testen. Urinens koncentration, hur mycket urin som sugs upp av stickan osv.. tänk bara hur olika starka kontrollstrecken kan bli på likadana test vid olika tillfällen. Visst, om man tidigare testat jättestarkt och sedan knappt synligt så kan man ju anta att det inte är bra. Men det är så himla små marginaler för dig med detta test och du hade ju hållit dig väldigt kort och du är inte långt från "2-3" heller. Vad det gäller symptom så är det olika från dag till för mig. Tror även att min temp har sjunkit lite (känner väldigt väl i kroppen hur varm jag är efter allt tempande). Men vad det gäller tempen.. tempen höjs ju efter äl pga progestron. Den håller ju sig förhöjd under hela graviditeten. Men det är ju flera olika hormoner som samspelar under graviditeten och massa förändringar i hormonnivåerna beroende på tidpunk. Det säger mig att den inte borde kunna hålla sig lika stabil som t.ex. Efter äl. Jag är ingen expert, men det verkar logiskt. Därför tror jag t.ex. en sån mini-sänkning som eagel hade inte kan vara en indikation på något negativ. Men denna oro är såklart inte lätt att sätta ändå. Hoppas verkligen att det känns lugnare snart <3
    Du skriver alltid så bra O håller oss alla lugna... Ja tror verkl du har rätt ang loppans test. Jag önskar missfall inte existera. Att man bara tog ett test gravid O 9 mån sen kom barnet... Sen ja blivit gravid har de fått mig O tänka hur skört livet är... En dag kan man ha allt nästa dag ingenting... Men ja tror oxå på hopp O rättvisa O att allt händer för en mening O ja tror verkligen att vi alla kommer ha våra mirakel i år <3
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-28 15:12:23 följande:

Tack alla. Det löser sig säkert. Vi skulle ut och köra innan och när vi tankade var jag tvungen att springa och spy av bensinlukten och brösten är lite ömma ni igen så det går säkert bra. Sorry att jag heller på, ska skärpa mig nu.

Åh va kul ja längtar lite till första spyan haha. Du e sååå gravid vännen <3
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-28 20:44:51 följande:

Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.

Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3

Tack Gud
    Du skrämde mig innan!!!!! Fast ja visste att allt var bra <3. Oså slösade ja 10 pund pga dig lol
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-28 20:44:51 följande:

Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.

Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3

Menar skrämde att ngt va fel me dej fast så fort ja googla de förstod jag att allt va bra..
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-28 21:05:14 följande:

Hahah sorry

i Owe you <3

Ärligt så glad att allt är ok O du fick 3+, berättade du till min man? Ja berättade till min typ a girl on the forum got 2-3 week im soooo worried now im dying for a wee can u Go to Morrison to Buy me a test plsssss NOOOWWW typ så lät de här hahaha
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-29 06:04:27 följande:

Jag ville vara lika coola som ni och tog ett digitalt nu äl+20, inte riktigt 3 veckor sen men jag chansade, fick ändå 3+ på den. Så det går fort framåt iaf! :)

Men nu var det mitt sista test och jag ska försööööka att bara njuta nu, för gravid verkar man ju vara. ;)

Grattis till 3+.... Yep inget mer test nu!!!
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-29 17:04:54 följande:

Obs! Såklart inte druckit vin när jag va gravid. De 5 glasen var under de ca 2-3 veckorna mellan mf:t och äl.

Ingen aning hoppas ngn kan hjälpa....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend