Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Fre 12:e, äl+9.

Hjärtat börjar slå 21-22 dagar efter befruktning - det verkar stämma för det är enda jag har hittat. Det är igår eller imorgon för mig. Men på nätet läser jag olika uppgifter när man kan se det - verkar bero på maskin etc men får väl lita på min bm att de då har en bra maskin eftersom hon menar att 6+1 inte är för tidigt.

Jag har bara kollat i appen där står det 5+4 (stämmer med sista mensen) men när jag räknar från äl är det ju 3+1 (22 dagar) idag. Beror ju lite på lutealfas

eagle87 skrev 2016-02-25 08:28:30 följande:

Ja sa fel är på äl 20 idag O du är på äl 22.. Vilken veckodag testade du pos? Ja minns att du åkte nånstans me din man... Ja testade på en tisdag... Ja minns typ att ja fick skitmkt hopp när du testat... O de va de som fick mig O våga på bim-3.. Ja vet inte om du kände såhär men ja kände typ total glädje O lycka denna gång fast förra ggn kändes de som om ngt ej va rätt..

Åh 1 mars.. Shit det är ju på tisdag!!!!! Gud va coolt... Exact vilken Dag börjar hjärtat slå? Vilken dag på veckan går du i en ny vecka? Känner mig jätte förvirrad för på tisdag är jag v 5+4 hur kan du då vara 6+2? Råknar du från mf eller äl? Ja råknar från äl då ägget släppte dag 24-25 för Mig

• Loppan84

Intressant! Står ju olika överallt, men bf blir alltid samma. Men fick också positivt test den 12e vilket är 5 dagar tidigare än den listan så de har säkert lagt på lite marginal.

Ja är nervös så om jag inte får 3+ imorgon så flyttar jag fram ul en vecka tror jag.

Ja vid 5+3 säger du vecka 6.

eagle87 skrev 2016-02-25 09:05:20 följande:

Aa precis, Gud va spännande.. Är du nervös? Tex om man är i vecka 5+3 O ngn frågar vilken vecka man är i säger man 6 då?

Har du varit inne på countdowntopregnancy ja skrev in ditt äl datum där O fick fram detta... Men vet inte om de stämmer för de ju stämmer inte me att hjärtat slår dag 21-22..

• Loppan84

Efter att ha räknat så som nepe skrev är jag bara på 5+6 på tisdag så har flyttat fram vul en vecka till 8 mars. Då är jag 6+5 enligt den räkningen, 7+2 enligt appen och 34 dagar efter äl så borde va safe att se hjärtslag då om allt gått bra :)

• Loppan84

Usch vilken förmiddag. Vet du vad, om du mår så dåligt så är det också ok att avboka besök. Säg att barnen fått kräksjuka eller nått och att det passar dåligt. Hälsan kommer först och migrän är inte kul, du måste få vila lite om du inte redan mår bättre <3

• Loppan84

Symetrical - great minns think alike :-*

Sagoskog - jag fattar <3 Jag känner mig också trött och osocial sista veckan, viktigt att bita ihop så man ute blir ensam :) ska ut med tjejkompisarna ikväll på cocktailbar så jag kan dricka goda alkoholfria drinkar och det ser jag så mycket fram mot.

Norrlänningen86 - grattis! Tror vi har snackat i NC-tråden innan jag bytte till ff :)

• Loppan84

Kunde inte hålla mig! Yes :) Det vs en timme från jag kissade sist. Gud vad skönt. Och då stämde min uträkning också baserat på hurlång tid det tog att gå från 25 till 200 - mitt hcg dubblas ca var 40e timme :)

• Loppan84

Jag ljög för läkaren och sa att min man vart bortrest 2 veckor så att vi bara hade haft sex en gång denna månaden så det måste varit befruktning runt den dagen och det kan de ju inte gärna argumentera emot :D

• Loppan84

Fan jag öppnade det och kollade men glömde ta bilde! Orkar nog inte fiska upp dem ur papperskorgen när jag kommer hem men det va faktiskt starkare teststreck än kontrollstreck som du också hade :)

eagle87 skrev 2016-02-25 18:08:04 följande:

Åh ja visste de :) kan du inte öppna de O visa bild på linjerna oxå? Är inte positiva test så roliga????

• Loppan84

Absolutely! Skulle bara testa till 3+ nu är vi klara. Nästa hållpunkt blir ul 8e för mig och 10e för dig. Haha vi fortsätter med 2 dagars mellanrum, kommer säkert sluts med att vi föder två dagar från varandra ;)

eagle87 skrev 2016-02-25 19:33:28 följande:

Åh va kul :) så glad för oss.. Nu slutar. Vi testa ok?

Har du älflytningar ? Ja har haft de sen äl... Ett av mina första tecken hade så första ggn med

• Loppan84

Oj jag känner inte till vad som är farligt men om det är dokumenterat farligt måste du ju bli sjukskriven eller få andra uppgifter. Jag har Shellac på händerna och det ska gå bra, men vet ju inte om det gäller bara att ha det eller också jobba med det? Men är ju inte ångor heller så borde va bättre och isåfall kan du kan få jobba med bara det?

eagle87 skrev 2016-02-25 20:55:47 följande:

Nej mitt är 12... De mitt samtal me barnmorska 10.,,

Ärligt mår lite psyskist dåligt idag, jag jobbar på en salong. Vi gör mest gelé naglar O Shellac... Läste Idag att ångor aceton nagellack e jätte dåligt att andas in varje dag som gravid. Kan orsaka missfall O fosterskador ....

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend