Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Åh men då måste jag starta upp min Facebook. Har ingen dator nu när jag är hemma sjuk, bara mobil.

Ska kolla om jag får till det

eagle87 skrev 2016-08-31 13:32:29 följande:

Kan inte avslöja symetrical saker hehe men kan bjuda in dej till gruppen nu???

• Loppan84

Verkar inte kunna sätta igång mitt inaktiverar Facebook-konto med bara mobilapp jag måste göra det på datorn som är på jobbet :-/

Men jag kunde göra en ny Facebook med en annan e-postadress det va ganska lätt. Kan du lägga till den?

• Loppan84

Så länge iallafall, så kan jag lägga till min riktiga fb när jag inre är sjuk längre

• Loppan84

Underbart! Åh blir helt tårögd. Grattis med lilla Milisn och ta hand om er ordentligt nu allihop i lilla familjen.

Räknar med att du tar några dagar ledigt från fl men tack fr att du uppdaterade <3

Och jag visste väl att det var en pojke :D

Symetrical skrev 2016-08-31 15:08:48 följande:

Kom in till förlossningen kl 23:30 inatt och kl 05:53 imorse ville äntligen världens finaste Milian på 53 cm och 4170(!!!) gram titta ut! Allt har gått bra, så vi är faktiskt redan på väg hem för att njuta av vår skatt och få dela glädjen med hans storebror! Det var onekligen kärlek vid första ögonkastet! <3

• Loppan84

Välkommen! Allt är säkert bra, men förstår att du ör lite osäker. Hoppas du kan slappna av lite mer efter bim :)

misslina skrev 2016-08-31 17:09:33 följande:

Jag tittar in här lite försiktigt!

Har fått plus både igår och idag :)

Men kommer tillbaka om jag får det bekräftat i helgen (då jag har bim)

Så jag hoppas att jag snart kommer hänga mer med er här

:)

• Loppan84

Härligt. Så mycket fina nyheter idag <3

eid skrev 2016-08-31 19:10:14 följande:

Nu har jag kommit hem från RUL. Gick så bra som det bara kunde- allt såg fint ut och bebis vinkade till och med lite till oss. Vi kommer att få en liten tjej som beräknas till 31/1 och vi är så lyckliga! Här ser ni handen <3

• Loppan84

Arghhhh jag gick till jobbet idag för jag kände mig bättre, men orkar ingenting och vill bara ligga hemma och vila. Har kollar järnvärdet och lite andra grejer idsg på morgonen och allt ser bra ut så är inte sjuk och har inte ont nånstans mer än när det kommer sd - men orkar INGENTING. Vill bara sittligga med massor kuddar.

Är detta normalt så kanske jag bara ska acceptera läget eller borde jag försöka skärpa mig? Har gravidyoga ikväll iaf så kanske man får lite energi av det...

• Loppan84

Grattis till lilleman!!! Storebror är bäst <3

Men vad konstigt att du inte fick nått datum - det är ju datumet från Rul som är det "riktiga" bf som de använder sen. Efter vecka 20 är det svårt att fastställa datum då alla bebisar då växer i lite olika takt och vid kub är det för tidigt. Vecka 17-20 ska de helst fastställa datum.

Sagan12345 skrev 2016-09-01 16:15:45 följande:

Hon sa inget om de utan läste på kub resultatet och jag såg något på skärmen om 1/2 så skulle tro att hennes mätning matchade med de..

Jättehäftigt och jättekonstigt :) åkte ner och köpte lite pojkkläder och försöker ställa om i tankarna :)

• Loppan84

Aha ok då har de nog olika policy här och i Sverige. Här är det rul som gäller

Sajocawa skrev 2016-09-01 20:33:27 följande:

Kub är inte alls för tidigt, anledningen till att hon inte sa något nytt datum är för att man utgår från datumet på kub om man gjort den undersökningen. Datumbestämning skall göras så tidigt som möjligt så det är säkrare under kub än rul :)

• Loppan84

Nej der heter inte kub här. Men man gör kontroll i vecka 12-13 man får bara inte mäta nackspalten men man får datum och allt sånt, men sen är det dock RUL som avgör. Mitt datum var dock exakt samma på 12 veckor som rul och tom i ff-appen så det har aldrig flyttats ;)

Sajocawa skrev 2016-09-01 20:57:54 följande:

Ja, så är det nog :)

Men du gjorde inte kub va? Så då går dom ju såklart efter datumet på ditt rul :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend