Loppan84 skrev 2016-03-02 11:15:44 följande:
Herregud så trött jag varit de sista dagarna, somnade just på jobbet en stund hoppas ingen sång mig ;) men det mest irriterande är att jag inte tror att det är själva graviditeten som gör mig trött på dagarna utan sömnbrist. Har en period nu när jag ligger vaken på nätterna, vaknar väldigt illamående, torr i munnen, täppt i näsan och varm och kan inte sova mellan ca kl 2 och 6 varje dag sen i fredags. Jag är inte illamående på dagarna men bara på nätterna, jättekonstigt. Borde jag äta senare på kvällen eller nått? Tänker att illamåendet kanske är hunger? Några andra tips?
Har också mitt som sämst nattetid. Hjälpt lite när jag käkat knäckebröd precis innan tandborstningen och sen även haft mariekex i nattduksbordslådan. :-P
sagoskog skrev 2016-03-02 13:23:53 följande:
De dagar jag har mått som värst är när nattfastan blivit som längst. Så testa att äta lite senare.
Själv är jag mest klagig nu känner jag. Hade några bra dagar. Men började må sämre igår. Imorse började jag spy 10 min innan jag skulle gå till bussen. Jag är tidsoptimist och har inga marginaler för sånt. Men hann iaf med nöd och näppe. Satt på nålar hela bussresan (40 min), men det gick bra. Mådde riktigt kasst ända fram till lunch. Imorgon jobbar jag också långpass (12 h). Ingen möjlighet att sjukskriva mig. Kommer jag försent så kör hela dagen ihop sig. Jobbar dessutom med en vikarie som jag inte vill berätta för då hon och jag har många gemensamma bekanta. Förlåt för ett hemskt negativt inlägg. Men när brukar det bli bättre. Är i v. 11 nu. Längtar efter de där "spökveckorna" folk pratar om.
Mitt försvann som över en natt i v 13+0. Underbart när man känner som att man får livet åter!