Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-03-09 14:18:49 följande:

Du behöver inte oroa dig om du inte går ner mycket i vikt eller får svårt att behålla tillräckligt med vätska. Men isf kan du behöva t.ex. dropp. Men så länge det bara är något kg ner så är det helt lugnt. Jag är i v.13 nu och har gått upp 2,5 kg (normalt är 1-5 kg). Jag är faktiskt "impad" över att jag gått upp trots mitt mående. Vissa dagar, som idag, spyr jag upp allt jag äter innan lunchtid. Men jag antar att det jämnat ut sig under dygnet. Sen tror jag min kropp gör sitt allra yttersta för att ta till vara på allt nu iom att jag var underviktig innan.

Well done, babe! Jag har gått upp 3 kg än så länge nu i v 16, så jag är också nöjd, eller vad man skall säga.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-09 15:33:35 följande:

Ja jag är också väldigt nöjd :) kämpade i 5 år för att gå upp 2 kg och stanna där, så jag var rädd att inte kunna gå upp alls. Men nu gick det ju ändå plätt-lätt. Sen var jag var även rökare innan och det har ju ganska stor effekt på hungern när man slutat. När var det ditt illamående blev bättre nu igen? Jag ser verkligen fram emot en förbättring, helst igår :)

Just det! Berättade för barnen igår. De blev superglada. Har inte pratat om något annat sen dess. Ger mig förmaningar "nu måste du äta ordentligt" och kan knappt vänta till september "vi lägger oss tidigt ikväll så blir det snabbare närmare september". Jag var ju tveksam till hur de skulle reagera, men det hade jag inte behövt vara.

Sant! Mitt släppte som över natten från v 12+6 till 13+0. En sådan sjuk lättnad!

Så underbart att de blev så glada. Betyderju hur mycket som helst! <3
  • Symetrical

Idag har jag varit hos läkaren och fått 50% sjukskrivning till och med mitten på maj, till att börja med. Känns bra. Hoppas på att det går att jobba deltid så länge som möjligt!

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-09 20:55:05 följande:

Åh va skönt :) är de din foglossning som krånglar?

Japp och egentligen har jag börjat få en hel del sammandragningar också, så känns pga det extra bra med halvtid.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-09 21:32:26 följande:

Skönt! Med ditt jobb och tecken på foglossning borde det väl va möjligt att bli delvis sjukskriven hela graviditeten?

Absolut! Frågan är bara hur länge jag kan jobba över huvud taget. Tror ärligt talat att det kanske ändå kommer luta åt 100% ss där i maj, istället för förlängt 50%. Hoppas dock på det sistnämnda!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-10 08:48:31 följande:

Nu ska jag va lite negativ. Sorry på förhand. Just idag tycker jag absolut inte det är roligt att va gravid. Självklart är allt värt det när barnet kommer men just nu hit idag är jag såååå trött på illamåendet och inte minst (sorry Tmi) gaserna och diarrén som kommit sista dygnet. Vad är grejen med det? Känner mig så ofräsch och äcklig och inte minst slut i kroppen när allt kommer ut ena eller andra vägen. Någon annan som haft diarré runt vecka 8? Vad beror det på?

Har det lite till och från. Eller kanske inte riktig diarré, men är lös och hård om vartannat i magen hela tiden. Är väldigt vanligt och beror både på hormonerna och på att hela magtarmkanalen förbereder sig på att "flytta runt" där inne.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-10 09:31:37 följande:

Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)

Ååh, håller tummarna att det börjat vända för dig nu!

Haha, ja herregud vilka tirader som kan komma från min lille grabb också! Känns som att jag skall få sår i öronen. En klassiker nu är: "Mamma, sen nä bebisen komme ut flån din mage kanske den flyser. Då ska jag ge den en filt, fö den få faktiskt inte flysa!" ;'-D
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-10 20:51:32 följande:

Blåbärsmuffins och apelsiner räddar dagen. Att jag aldrig vetat att apelsiner var så himla gott! Det bästa jag smakat :)

Sa jag inte att jag levde på apelsiner första veckorna!? Enda som fick mig att må lite bättre. Och sen gick det över till kiwi och gröna äpplen.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-11 09:20:17 följande:

Hej! Idag var jag och gjorde cellprov samt penslade ättika och jod. Det skulle inte vara någon fara alls. :) han gjorde även ett tidigt vul och såg ett hjärta picka, även fast det är såpass tidigt! :)

Åh, så underbart! Stort grattis! Vilken vecka är du i idag?
  • Symetrical
    201405 skrev 2016-03-11 10:04:40 följande:

Ska ta ett kl 12, såå nervös men inställd på inte gravid. Blir jobbigt att få det på svart och vitt bara :'(

Håller tummarna för att du får ett oväntat positivt besked. Om inte får du åtminstone klarhet i hur det ligger till. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend