Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagoskog: Hur går det egentligen för dig? Är galet nyfiken!

Loppan: Låter som en del av slemproppen, men även om det var det kan det ju lätt ta ett par veckor till innan bebis kommer.

Misslina: Tänker på dig och håller tummarna blå här inför ditt vul! <3

• Symetrical

Åh, vad kul det är att läsa om er alla! Älskar när ni kör såna "recaps" så att man blir uppdaterad om vilken vecka ni är i och liknande.

Så skönt att allt såg bra ut med det lilla livet, misslina!

Och skönt att du fick tid till vul så pass fort bäbiiis. Skall hålla tummarna för dig imorgon! <3

Här rullar allt på och vi har börjat få in bra rutiner. Sambon är ledig hela nästa vecka, så då passar vi på att åka till Skanör för att hälsa på min familj. Skall bli sååå mysigt! Bokade även en solsemester i morse, så i februari flyr vi på all inclusive till Teneriffa i en vecka!

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-10-05 13:37:38 följande:

Aah Gud va skönt!! Va mycket mysigt pågång! Hur är det att åka utomlands med en såpass liten? :)

Vi åkte till Turkiet med storebror när han var 9 mån. Det var en lite jobbig ålder att åka med bebis, för han ville mest bara gå runt hållandes en i händerna, så vart inte mycket lugn och ro. XD Känns mycket smidigare att åka med en femmånaders som fortfarande sover mycket och helammar, så att man slipper kånka med en massa mat och så till honom. Och så kan storebror som då har fyllt fyra vara med i Bamseklubben! Win win!
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-10-05 13:40:32 följande:

Men åh vad härligt med en solresa!! Avis.

Har ni fler barn är bebis? Milian heter han va?

Stämmer bra det. Han har en storebror som fyller fyra i januari.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-05 15:26:51 följande:

Härligt att ni kommit in i det :) kör ni ner till Skanör eller? Hur många timmar är det och hur många veckor är Milian nu? Vi försöker gissa om det är rimligt att kunna åka hem till min familj i jul - är ca 7,5 timmar körtur utan extrapauser och då är han ungefär 10 veckor. Tänkte att i nödfall kan vi kanske tar en natt i Gbg på hotell isåfall och då blir det först 3.5 timme sen ca 4 timmar efter det. Beror ju på hur bebisen är såklart men låter det rimligt överhuvudtaget?

Gud, ja! Det skulle jag säga i alla fall. Vi kör ner nu (65 mil som tar ca 7 timmar med stopp) och körde ner med storebror första gången när han var typ 10-11 veckor. Gick superbra! Tror att det handlar mycket om sin egen inställning och såklart hur bebis är. I den åldern sover ju de flesta fortfarande mycket, så då är det väldigt smidigt att åka bil. Värre isf när de blir lite äldre och kräver mer stimulans.

Milian är fem veckor nu, men redan lika stor som storebror var vid 10! Var på BVC idag och han var 59 cm lång och väger 5760 gram XD
  • Symetrical
    Bäbiiiis skrev 2016-10-06 14:34:50 följande:

En timme kvar till vul. Usch vad jag är nervös nu.

Tänker på dig!
  • Symetrical
    Bäbiiiis skrev 2016-10-06 15:55:53 följande:

Vilken lättnad! Allt såg bra ut :D Hjärtat slog och fostret var 10,1 mm vilket stämnde precis med v 7+2 som jag ju är i.

Åh, vilken lättnad!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-06 17:10:47 följande:

Haha oj ja det var stora killen! Hur stor var han när han föddes nu igen?

Låter bra, satsar på det och som sagt har man inte lagat värsta stressiga planen så kan man ju bara pausa och ta det som det kommer utan att det är nån fara om det tar lite tid. Är ju ändå jullov liksom ;)

Precis! Är nog det som är det vinnande konceptet; att inte ha någon tidspress. Med andra ord som alltid när man har med barn att göra.

Han vägde 4170 gram, så har lagt på sig över 1,5 kg redan!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-10-08 00:28:06 följande:

Menade som svar på symetrical gissning

Du behöver nog inte oroa dig, hjärtat. Jag är ungefär så långt ifrån ett förlossningsorakel man kan komma.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend