Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-02-25 16:11:48 följande:

Hmm ok de är stor skillnad ja hade äl på dag 24 så är mkt senare än dag 14. Varför är dem så cp...

Oj, ja! Typ 10 dagar ju. men säg att du fick mensen 23:e då. Att du sagt/skrivit fel.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-25 16:44:53 följande:

Kunde inte hålla mig! Yes :) Det vs en timme från jag kissade sist. Gud vad skönt. Och då stämde min uträkning också baserat på hurlång tid det tog att gå från 25 till 200 - mitt hcg dubblas ca var 40e timme :)

Underbart raring! Stämmer ju bra med att du är i v 5+1 idag då.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-26 19:17:45 följande:

Måste säga att jag känner mig väldigt orolig igen. Tror det här med Allex va lite tufft... Var ju så länge sen hon pulsade och hade inte en tanke på att nått kunde hända så sent. Nu handlar ju detta självklart om Allex och inte mig så jag menar inte att va ego, menar bara att när såna saker händer it makes you think...

Sa det till min bästis, hon som också är gravid och hon har ett barn sen innan och hon bara "vänj dig vid en livslång oro - först missfall, sen handikapp/sjukdom, sen förlossning, sen att du ska råka skada ditt barn, sen att barnet ska skada sig, sen att nån annan ska skada det osv Jösses har inte riktigt fattat hur det är att det är ingen paus från man blir gravid till man föder och därefter med motstridiga känslor och rädslor...

Förstår hur du känner och kan inte annat än hålla med din bästis. Oron försvinner aldrig, man lär sig bara hantera den.

Gällande Allex förstår jag vad ni menar, men ni alla har ju bokat in tidigt vul och mer kan ni inte göra. Det är dessvärre livets gång. Dock har både du och eagle fått MF redan, vilket statistiskt sett ger en mindre risk att få det igen. Så försökte jag tänka den här gången efter mitt MF/MA i v 8+1 i september. Gissa om jag var skitnödigt nervös under mitt vul i v 7+5. Skakade i hela kroppen och hann igenom över halva "fader vår" (blev helt plötsligt hysteriskt religiös!) på de få sekunderna det tog för honom att hitta hjärtat.

Men den känslan, mina raringar. Det pickandet är det få saker i världen som slår. Min älskade de Buracki sprängde nästan högtalarna för min skull! <3
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2016-02-27 06:01:13 följande:

Förstår hur du känner och kan inte annat än hålla med din bästis. Oron försvinner aldrig, man lär sig bara hantera den.

Gällande Allex förstår jag vad ni menar, men ni alla har ju bokat in tidigt vul och mer kan ni inte göra. Det är dessvärre livets gång. Dock har både du och eagle fått MF redan, vilket statistiskt sett ger en mindre risk att få det igen. Så försökte jag tänka den här gången efter mitt MF/MA i v 8+1 i september. Gissa om jag var skitnödigt nervös under mitt vul i v 7+5. Skakade i hela kroppen och hann igenom över halva "fader vår" (blev helt plötsligt hysteriskt religiös!) på de få sekunderna det tog för honom att hitta hjärtat.

Men den känslan, mina raringar. Det pickandet är det få saker i världen som slår. Min älskade de Buracki sprängde nästan högtalarna för min skull! <3

Dr Buracki, skulle det stå. Världens bästa gynekolog!
  • Symetrical

Här kommer ett par jämförelsebilder från ryggliggande direkt på morgonen i v 12+1 vs. 14+0. Ganska stor skillnad ändå! Livmodern är verkligen stenhård när urinblåsan är full och trycker upp den. <3

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-27 22:11:57 följande:

Symterical - Så mysigt med magen <3 Hur mår du nu? Mindre illamående?

Ser ut som jag redan fått lite mage också men tror det är pga gravid-förstoppning snarare än bebben faktiskt haha.

Haha. Precis så hade jag! Först kom "svullna tarmar"-magen, för att sen lägga sig kring v 12-13. Nu är den mycket mindre, men en äkta bebisbula det sim faktiskt finns där.

Mår mycket bättre nu! Illamåendet och yrseln m.m. försvann i princip över en natt i förra veckan, så nu känns det som att jag fått tillbaka livet igen!

Fogarna krånglar dock en del, men det är hundra gånger bättre än illamåendet! Skall till sjukgymnast imorgon för att se hur "illa" det är. Tror jag ev måste bli deltidssjukskriven, då det i mitt jobb som naprapat är omöjligt att följa de restriktioner som medföljer foglossning. Hoppas på att kunna hitta en bra balans.

Hur mår du själv? Börjar symptomen öka, eller?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-27 09:13:12 följande:

Min svärmor har tackat ja till att komma hit nästa söndag, min svägerska har ej bekräftat.. Undrar verkl hur hon kommer reagera på min graviditet

Hurra! Svägerskan kan (ursäkta språket) skita ner sig ifall hon blir annat än jätteglad för er skull! ;-(
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-02-28 10:06:00 följande:

Va mysigt!! Tänk att en liten bäbis ligger och simmar där inne!!

Verkligen! Lika surrealistiskt som första gången, konstigt nog.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-28 10:10:57 följande:

Symetrical - skönt att illamåendet äntligen gett med sig men tråkigt att behöva bli sjukskriven men med så fysiskt jobb kan det väl knappast hjälpas :( krya på dig!

GästenT - håller med, så måste man tänka. Hittade en källa som sa att ca 30% aldrig blir illamående så det är ju en stor grupp och bara hoppas man tillhör den :) Men med det sagt va den vanligaste veckan att bli illamående i v7 och den har ju varken du eller jag passerat än ;)

Tack babe! :-*

Ja, man får göra det bästa av sin egna situation. Hoppas på att kunna jobba 50% i alla fall.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-28 12:17:27 följande:

Vaknade med en dålig känsla idag, mådde ju ganska dåligt i fredags men två sista dagarna har nästan sllt försvunnit.

Hade ett sista test kvar eftersom jag köpte 2-pack och tog det och fick 2-3????

Fan alltså, med 3+ i torsdag borde jag ha MINST 6000 nu och rent omöjligt att få 2-3. Ja tror detta går fel väg, har samma känsla i magen som förra MF. Kommer tempa imorgon för att bli lite mer mentalt förberedd på eventuellt MF....

Förstår att det är stört omöjligt att tänka så, men det behöver inte vara något fel! Håller alla tummar och tår för dig. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend