Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Idag har jag haft ett jävla humör minst sagt. Vad frustrerande det är att verkligen känna ilskan koka i en helt utan anledning haha. Blev så förbannad när jag skulle föna håret för att hårfönen var svår att hålla så jag ville kasta ut den genom fönstret och skrika. Hoppas detta inte håller i sig, kan ju aldrig va bra att ha sånt humör ;) innan har jag medt känt mig emotionell och pendlat mellan lättrörd och lycklig men nu kommer alltså en stor dos humörsvängningar.

Nån annan som fått detta i slutet av v5/början v6 och hur länge höll det isåfall i sig?

• Loppan84

Jag fick också 2-3 vid bim/äl+13. Oc drt stämmer ju ganska bra med tiden sen befruktningen. Testade en gång till 4 dagar senare och då var det fortfarande 2-3 så tänkte kolla imorgon (en vecka sen bim) och se om det gått upp till 3+ då :)

GästenT skrev 2016-02-22 08:13:16 följande:

Hmm. Jag som inte är så insatt. Testade ett clearblue digitalt test idag på äl+13, bim-1 och fick "gravid 2-3 veckor". Har jag haft min äl tidigare då och att min Tempkurva inte stämmer eller har jag ett litet extra högt hcg?

• Loppan84

Va är det sant? Vilken hcg nivå har man för att få 2-3 veckor då?

Ang din kille sä antar jag att han också är av indisk påbrå? Känner ju till en del av kulturgrejerna där pga min indiska mamma och är det en sak som är säker är det att indiska män ofta är vääääldigt imponerade av sina kvinnliga släktingar (mamma och syster) och vill göra precis som dem. Du får sätta ner foten och förklara att nu ska du och han skapa en familj och nyta traditioner som är ERA! Stå på dig <3

eagle87 skrev 2016-02-22 08:58:49 följande:

Ja läste faktiskt en undersökning om att högt hcg över 200 på äl+14 minimerar risken för missfall :))

• Loppan84

Har gått in i en fas som är lite konstig. Kom smygande i helgen. Känner mig inte gravid längre. Och menar inte att jag tror att jag fått mf utan känns som jag bara inte är gravid alls och aldrig har varit det. Har inga fysiska symptom alls längre bara dessa berg och dalbanorna i humöret inklusive känslokast mellan "jag är så lycklig" och "jag känner mig inte gravid överhuvudtaget detta måste varit ett fel jag är nog inte gravid". Går runt med lite obehagliga overklighetskänslor att detta aldrig har hänt och en tomhet. Va tvungen att ta ett test idag för att verkligen se svart på vitt och fick fortfarande 2-3 veckor som är helg innanför.

Tänker att detta kan va en mellanfas där man går från ett läge till nästa (går in i v 6 idag och det är väl därefter många får de riktigt jobbiga symptomen som illamående och trötthet).

Nån annan som inte kände nått i början av v6 eller slutet av v5? Eagle hur mår du?

• Loppan84

Jo förredten har fortfarande ömma bröst. De ha varit ömma sen äl så börjar kännas som normaltillstånd nu så tänker inte ens på det längre haha

• Loppan84

Nej jag har exakt samma. Tror inte du behöver va orolig hjärtat. Och hsr också börjat sova dåligt - vaknar vid 4tiden och är orolig och rastlös. Tror egentligen inte nått är fel, bara ironiskt att man inte kan njuta av att va symptomfri vilket ju egentligen BARA är positivt :)

eagle87 skrev 2016-02-22 19:43:25 följande:

Gud va skönt att du skriver de här för ja känner likadant, O de gjorde/gör mig orolig... Kände mig jätte gravid innan bim O efter bim har de börjat dala neråt.. Inte lika mkt ilningar knappt molvärk mindre ömma bröst, är bara väldigt grinig O trött. Sover fortf väldigt dåligt på nätterna :( varför tror du de e såhär ? Yror du kroppen börjar vänja sig big hcg? Ska du ta ngt mer test nu? Ja har ett cb kvar tänkte ta de på fredag.. Imorgon passerar jag datumet för gamla mf... Vecka 4+4. Vilken vecka/dag är du i Exact? Jag gick till GP idag han sa bara grattis O prata kort om kost alkolhol O folsyra. Fick fylla i en blankett O barnmorska ska kalla mig mellan v 6-8. Tiden går sååååå sakta.

• Loppan84

Oj glömde svara på frågorna - 5+0 idag och tänkte ta test på torsdag då tror jag kanske det är 3+ på pappret iaf och då är det en vecka efter när jag fick 2-3 :)

• Loppan84

Jaaaa så kul! Förhoppningsvis kan vi va buddies hela vägen i mål :)

Ush jobbigt m kompisen men va väl skönt att berätta? Har en kompis som har varit min ttc partner in crime och jag drar mig för att berätta för henne, tror ag väntar till jag ska åka hem till påsk och tar det face to face.

Nä. Inte kollat eller shoppat nått än, men gav de där skorna jag köpte i indien som vi pratade om en gång, till min man häromdagen och han fick en liten tår i ögat faktiskt. Var ju lkte extra speciellt att jag köpte dem i min mammas hemby och det var där jag blev gravid första gången, och sen fick mf. Du då? Shoppat loss nått?

eagle87 skrev 2016-02-22 21:18:48 följande:

Ok jag är 4+3 idag så du är 4 dagar före mig... Ja tog detta nyss. Haha de så kul O testa men dyr hobby...

De så kul att vi är så lika i tiden... Ja har berättat nu för min kompis som försöker... Aaahh de jobbigt. Hon tog de hårt... Ska ses imorn på middag... Vill bara att hon ska plussa. Vore underbar me sällskap.

Har du börjat smygkolla på bebis grejer O mamma kläder lol??

Ja beställde en pregnancy journal igår...

• Loppan84

Ojdå det låter ju inte bra. Hur kände du av det? Hade du foglossning förra graviditeten? Hoppas det går bra med dig <3

Symetrical skrev 2016-02-22 10:29:13 följande:

Härligt med högt hcg, babes!

Bara två veckor kvar, sagoskog!? Shit, vad tiden går fort! Vilken v är du i då enligt äl?

Själv har jag börjat känna av en massa fogjox redan (v13+4 idag), så ringde mvc och fick deras nr till sjukgymnast. Får se vad de säger. Det är så svårt med mitt jobb, så hoppas på att kunna hitta en bra balans så att jag slipper bli heltidssjukskriven.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend