Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-10-17 10:48:10 följande:

Åh vad spännande och läsa om lossande slempropp eagle87!

Inga känningar för mig. Går också in i v.39 (38+0) idag.

Dock så har mina fötter börjat svullna, inte bara anklar eller underben som tidigare. Börjar väl bli tungt nu

Visst... var så exalterad att jag inte kunde sova hela natten...
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-10-17 14:54:31 följande:
    Woop woop! Känns något annat annorlunda?
    Mkt tryck neråt svårt o gå ont ont därnere som loppan men inte lika mkt...
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-10-17 17:16:59 följande:

Eagel: Åh vad spännande. Får man fråga hur den såg ut? Eller ja, var det liksom tydligt att det var slemproppen? Jag tyckte det var jättesvårt att avgöra. Hur som helst så kan den ju endera lossna lite godtyckligt sådär.. eller så kan den lossna pga att det händer saker med tappen och då brukar det starta inom något dygn har jag hört:)

Loppan: stackare! :) Låter jättejobjigt

Hmmm om alla är ok me de kan jag lägga en bild...
  • eagle87

Oki nu lägger jag in en bild haha ni som inte vill se blunda haha

För mig var de väldigt tydligt att de va proppen

• eagle87
    Sajocawa skrev 2016-10-17 17:50:44 följande:
    Nu tar jag mig friheten och svarar jag med, det är ju lite svårt sådär med slemproppen eftersom man har så jäkla mycket flytningar.. .men när min (en del av den i alla fall) släppte förra graviditeten så var det tydligt, det var liksom en klar slemklump, tänk typ ew-flytning fast väldigt klar i färg och mer sammanhållen som en klump, typ lite segare än rå äggvita. För mig kom det första gången ganska mycket, vet ju inte hur mycket hela är men kan nog tippa på att det var halva kanske, och sen släppte resten i omgångar varje gång jag gick på toa dagarna efter det. Svårt att förklara men jag tyckte att när man väl såg slemmet (haha gud vilket äckligt inlägg det här är) så tyckte jag det ändå var tydlig skillnad mot en flytning.
    Efter hur lång tid starta din förlossning sajowacha???
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-18 06:33:24 följande:
    Kontrollfreak här med! ^^ Det är fan riktigt psykiskt påfrestande att vara kontrollfreak och gravid..
    Verkligen!!!!!

Hur sover du förresten? Jag vaknar många ggr per natt.. skulle aldrig orka jobba
  • eagle87
    hoppitossa skrev 2016-10-18 07:16:48 följande:

Igår trodde jag att det gamla blodet stannat av, fick en flytning på morgonen och inget mer under dagen. Idag på morgonen kom det en till.. Så irriterande! Men jag håller fokus på att det är gammalt blod och mängden är mindre för var gång. 

Aaa man blir så orolig men så länge de gammalt så är de ju ok :) var de på tors du hade ul?
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-10-18 07:53:21 följande:
    Jag sover knappt en blund. Max 4-6 timmar natt och då absolut inte sammanhängande. Uppe på toa 3-4ggr/natt, kan knappt vända mig om för att det gör så ont i bäckenet utan vaknar ofta. Spänner i magen och alla ställningar är obekväma. Bläääää. Men på något konstigt vänster klarar jag mig på att vila. Ligga och blunda och koppla av, speciellt tidigt på kvällarna. :)
    Åh stackaren... låter precis som mig.. ja sover dock bättre utan min man..ber han sova i bebisen rum på madrass känner att jag kan slappna O vrida mig O Gå upp mer fritt om jag e ensam i våran king size hehe...

Vad jobbar du för tider?
  • eagle87

Aaah så irriterad på min man... min mamma är verkligen en ängel!!!! Hon gör allt!!! Handlar lagar mat städar diskar och är bra sällskap nu när dagarna går såååå långsamt...

Men han bara klagar O e sur på allt hon gör, först hade hon flyttat lite saker i köket O han vart skitarg så hon flytta tillbaka allt.. sen stängde hon Mikron för hårt enligt honom, nu såger han att hon stänger sovrums dörren for hårt när hon går upp kl 630 så han blir väckt.. tycker bara han e så elak....

• eagle87
    eagle87 skrev 2016-10-18 08:42:27 följande:

Aaah så irriterad på min man... min mamma är verkligen en ängel!!!! Hon gör allt!!! Handlar lagar mat städar diskar och är bra sällskap nu när dagarna går såååå långsamt...

Men han bara klagar O e sur på allt hon gör, först hade hon flyttat lite saker i köket O han vart skitarg så hon flytta tillbaka allt.. sen stängde hon Mikron för hårt enligt honom, nu såger han att hon stänger sovrums dörren for hårt när hon går upp kl 630 så han blir väckt.. tycker bara han e så elak....

Juste han typ bara sitter tyst när vi äter middag O har aldrig typ sagt att Maten e god... mamma typ anstränger sig att laga frukost till han men de vill han inte ha heller...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend