• 201405

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag har varit väldigt då på att skriva här, men för oss rullar det på i alla fall... Är inne i v 27 nu och det känns faktiskt som att det börjar närma sig så smått. Har börjat längta väldigt mycket efter vår dotter nu! <3

Nu är det ju ett tag kvar, men har börjat fundera på preventivmedel efter fl. Det får absolut inte ske någon olycka de närmsta åren efter, men vill inte använda hormonella p-medel. Men hur funkar det att tempa om man ammar? Går det ens?

Får väl skaffa ett pessar annars

• 201405
    Bell13 skrev 2016-12-13 16:53:27 följande:

Det är missfall för mig har två olika läkare konstaterat. Det fanns bara rester kvar som jag fått tabletter för att få ut.

Önskar alla här stort lycka till

Nej vad hemskt, beklagar!
  • 201405
    Erla skrev 2016-12-15 17:59:30 följande:

Men vad mysigt! Får man lyssna flera gånger eller är det bara en gång under graviditeten?

Varje besök efter rul lyssnar man på hjärtat supermysigt är det!
  • 201405
    Mila skrev 2016-12-15 18:21:32 följande:

Visste att det var för bra för att vara sant. Började blöda och fick kramper i ändtarmen av någon anledning. Var precis inne på vul. De såg bara en säck. Inget annat.. Så mf, igen. Och det värsta är att sambon är helt förkrossad! Det här tar död på oss

Åh nej, håller tummarna för er att det bara var för tidigt att se något! <3
  • 201405
    columbus skrev 2016-12-16 11:20:43 följande:

Verkligen! :) Visst är det misslina som väntar tjej också eller blandar jag ihop nu? Skönt att allt lät fint med hjärtat! Jag fick veta att min moderkaka ligger i framvägg så det förklarar ju varför jag inte känt någonting än, kan dröja flera veckor men nu vet man ju åtminstone varför, känns skönt!

Skönt att rul gick bra! Vi väntar också en tjej

Har med moderkakan i framvägg men kände ändå rörelser från v 17 och första sparken som även syntes och kändes från utsidan i v 19+6 så behöver inte dröja jättelänge
  • 201405
    columbus skrev 2016-12-16 14:38:59 följande:

Mysigt med massa tjejer :) är det första barnet för dig eller har du sedan tidigare?

Ja verkligen Första barnet för oss ja, er med?
  • 201405
    Bäbiiiis skrev 2017-02-19 19:32:58 följande:

Nu är det ett tag kvar till nästa bf. Tror misslina är näst med 11 maj (enligt bf-listan som länkas till i trådstarten). Jag har bf 18 maj. Det närmar sig alltså men känns fortfarande ganska långt bort.

Jag är så dålig på att skriva här, så har inte fyllt i i bf-listan heller. Men har ju bf 16/3 så bara 25 dagar kavr nu! Läskigt vad nära det börjar bli nu packat BB-väskan idag med

Hur känns det för er alla? Börjar ni bli redo som ska ha i maj? lite roligare för er som plussat hyfsat samtidigt så ni kan följas åt, jag blev väldigt ensam i mars ni var 3 som plussade idag va? Grattis till er! Tiden kommer gå fortare än vad ni tror
  • 201405
    Hallonfrossa skrev 2017-02-19 21:26:46 följande:

Åh så nära :D

Min 2:a dotter är född 27:e mars, perfekt tid på året att få barn, precis när våren börjar :)

Ska själv ha i oktober och det kommer gå så fort, kommer försöka att inte längta ( inte så lätt haha) för då försvinner hela sommaren.

Är de ditt första barn?

Ja jag känner också att det är en bra månad! Förhoppningsvis är den värsta influensa/rs säsongen över och vi har några månader att landa hemma innan sommaren börjar åh magkänslan säger att jag går över och att hon kommer den 26 eller 27, så blir säkert på din dotters födelsedag :p

Nej det går väl fortare när man redan har barn, men tycker tiden har bara sprungit förbi ändå fastän detta är första. Kan inte fatta att hon kan vara här om 1-2 veckor redan, även om jag tror det dröjer 4
  • 201405
    Malin 845 skrev 2017-02-20 07:34:29 följande:

Tack för alla tipsen! Ska prata med bm idag, då jag genomgått behandlingar hos dem så vill de veta om mensen kommer eller om jag blivit gravid. Hoppas på tidigt vul så oron kan lugna sig lite..

Nu på morgonen fick jag först en minimal ljusbrun/genomskinlig flytning och sen en som var väldigt ljus men lite rosaaktig. Var väldigt lite, och väldigt ljust rosa. Läste att det är vanligt så tidigt? Att kroppen inte fattat att den är gravid?

Man blir ju ändå orolig :(

Jättevanligt som de säger och så länge det bara var en lite flytning så ska du inte oroa dig

Sen vet jag att såhär i början vill man bara se direkt om allt är okej, jag gjorde ett vul i v 8+0, men ångrar faktiskt att jag inte väntade ytterligare liite. För det var inte mycket man såg då utan man såg bara om hjärtat slog, vilket iof lugnade något enormt! Men annars såg det ut som en liten grå sköldpadda :p

Jag vet det var många i min bf grupp som fick vul i v 6-7 och de, speciellt i v 6 orsakade nästan alltid bara mer oro än vad det lugnade för man ser verkligen inte mycket då så även om jag vet att det är jättesvårt och känns som en evighet, försök ha is i magen och vänta till v 8-9 i alla fall (om du nu får bestämma det själv)
  • 201405
    Malin 845 skrev 2017-02-20 12:09:53 följande:

Haha vill kunna se sköldpaddan i min mage med ;). Ska på vul v 7+6 :) de ville inte ge det innan eller knappt efter heller, då kub är ganska snart efteråt :)

Haha ja det lugnade ju ändå även om jag hellre velat se en människa Hjärtat slår ju tydligt då i alla fall :D och jag fick ju aldrig kub så får du det med får du ju se en "riktig" liten bebis då om inte annat

Är kub gratis för alla i Jönköping (var det va?)
  • 201405
    happylife skrev 2017-02-24 14:07:20 följande:

Typ samma, men lite lugnare i själen för de verkar vara ok ändå <3 ultraljudet var helt normalt på mitt hjärta, lungsvar jag väntar på nu!

Håller tummarna allt ser bra ut!

Här har jag firat att gå in i v 38 med att ha haft magsjuka de senaste dagarna, fyfan vad man blir svag Nu är det värsta över i alla fall och ska bara få tillbaka orken och aptiten...

Nästa bm besök på måndag och då ska vi gå igenom förlossningen lite, har iof redan skrivit mitt fl-brev men det är väl bra om det viktigaste står i min journal med blir spännande och se om hon fixerat sig än, sist var hon ruckbar. Magen har iof inte sjunkt än med har mycket ilningar och stickningar nedåt

Tänk att det är max 5 veckor tills hon är här nu, känns helt sjukt! om 5 veckor är vi föräldrar!
  • 201405
    Malin 845 skrev 2017-02-25 10:37:29 följande:

Kan lägga till er med i gruppen på Facebook om ni skriver ert namn i PM :)

Du får gärna pm:a mig med, är mycket mer aktiv på fb
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend