• 201405

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

• 201405

Mår ändå helt ok, gråtit mycket först men har fokuserat på andra roligare saker. Vi har hittat en bostadsrätt vi gillar och ska till banken imorgon och förhoppningsvis få lånelöfte, och så ska vi boka en kryssning eller weekend snart har bara inte bestämt vart än :)

Dock har jag inte börjar blöda ordentligt än, haft mycket ont men känns inte som det kommer ut. Kommer mest när jag torkar mig. Kanske blött 1 msk typ men känner man efter (sorry tmi) är det mycket blod.

Om det inte börjar blöda ordentligt, vem ringer man då? Barnmorska, mvc, gyn eller gynakuten? Sist började det forsa direkt (v7+2)

• 201405

Jag är så förvirrad, var helt säker på mf. Avboka alla tider och tog ipren osv men blödningen kom aldrig igång. Var färskt blod som främst kom när jag torkade mig, kom kanske max 1 msk i bindan. Inga klumpar men hade dock ganska ont. I alla fall avtog det igår kväll så blir bara lite rosa när jag torkar mig, allt som allt blödde jag bara i lite mer än 24 h. Lokala bm sa typ bara att det lät som ett blodkärl och att det inte kunde göra något, de tog inte blodprov osv men jag fick en tid för inskrivning på torsdag så jag kunde prata med en bm..

Men om jag känner att jag måste få reda på vad som händer kan jag åka in till gynakuten? Eller kommer de tycka jag e dum? :/

• 201405
    eagle87 skrev 2016-03-11 08:47:36 följande:

Har du tagit ngt mee test? Främst digitalt? Håll dig 4 timmar O ta sen digitalt... De borde stå 2-3 nu....

Ska ta ett kl 12, såå nervös men inställd på inte gravid. Blir jobbigt att få det på svart och vitt bara :'(
  • 201405

Blev inte gravid som jag misstänkte, hoppas allt kommer igång ordentligt snart då så jag inte behöver skrapas eller dylikt :(

• 201405

Hej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev här i mars. Fick ju mf då efter bara 6 dagar ;) Men nu har jag äntligen plussat igen, eller för snart en vecka sedan! Hoppas allt är bra med er och bäbisarna i alla fall!

vet att ni är många här som haft mf innan era graviditeter nu så tänkte höra lite hur ni upplevde symptomen o så?

Sist plussade jag bim+1 och så tog jag ett nytt en 4 dagar senare ca för att se att det blivit starkare vilket det inte hade utan det hade blivit svagare och sen började jag ju blöda 1-2 dagar senare.

Denna gången har jag testat bim, bim+2 och nu idag bim+5 och strecket idag är starkare än kontrollstrecket. Jag känner ju spontant att det bådar gott! Har mycket mer symptom med, så jäkla ont i brösten att jag knäcker mig snart

Men fick ni starkare plus med de graviditeter som inte slutade i mf eller har ni upplevt plussen lika starka?

Vill så gärna att det ska gå vägen denna gången! har iallafall fått tid till ul den 5/8, kommer vara i v 8+0 då om allt går vägen. Längtar så!

• 201405

Var längesedan jag skrev här nu, stort grattis till alla bebisar! Det blev jobbig att gå in här eftersom vi var flera som plussade runt samma tid där i mars men då fick jag ju mf, annars skulle jag också fött nu vilken dag som Sen när jag plussade nu i somras igen hade ni redan kommit så långt så jag kände att jag platsade inte riktigt här längre Men nu verkar det har kommit in fler nya med bf i vår, så roligt

Vi är i v 22 nu och väntar en liten flicka som börjat sparka för fullt i magen, är så underbart att känna!

• 201405
    Bell13 skrev 2016-12-12 19:33:10 följande:

Tack men det är nog kört tyvärr. Tänkte åka in till gynakuten men avvaktar pga att det blöder så mycket, kommer liksom förstöra hela bilen jag ser om det avtar och åker in imorgon för att se hur det ser ut.

Fan att det aldrig kan gå bra för mig!

Nej åk in! Det behöver inte vara ett mf, har haft flera i min bf-grupp som fick störtblödningar runt de veckorna och inte en enda fick mf <3

Skulle det mot förmodan vara ett mf kan det få allvarliga konsekvenser så här sent, så åk in!

Håller tummarna lillen mår bra!
  • 201405
    Bell13 skrev 2016-12-13 06:46:57 följande:

Det har varit klumpar stora som apelsiner som jag fick dra ut så oerhört ovärdigt och inhumant. Åker in efter 9.00 idag.

Gud vad jobbigt men bra att du åker in! Styrkekram! <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend