Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-08-03 01:20:48 följande:

Symetrical va mysigt med baby shower o poolen såg så härlig ut!!!!

Fick reda på idag att jobbet planerar en för mig blev så glad då jag inte har så mkt vänner i England

Åh, så mysigt! Vet du när den blir? Man blir så rörd över hur mycket folk bryr sig och anstränger sig för ens skull. <3
  • Symetrical

Känner verkligen hur något förändrats i kroppen sedan igår. Mycket mer allmänpåverkad med illamående och konstant mer eller mindre smärtsamma sammandragningar. Minns inte riktigt hur långt innan förra fl jag började känna såhär, men har för mig att det var ca två veckor.

Trodde nästan att det skulle dra igång när jag vaknade av världens förvärk igårkväll vid 23:30. Var dessutom akut bajnödig, på tarmtömningsnivå.

Dock stannade det upp efter jag varit på toaletten. Blir spännande att se hur länge till bebis behagar stanna därinne. Vore ju på ett sätt perfekt om den hade velat komma nu när min mamma är på besök. Så självklart blir det inte så!

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-03 19:36:15 följande:

Wow spännande! Då dröjer det kanske inte länge :) vilken dag är det nu?

V 37+0 idag och bebis anses färdigbakad enligt appen.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-03 21:32:01 följande:

Då kan hen ju lika gärna komma nu snart :)

åh blir så spännande med dig också och se vad det är, va väl bara jag och din bror som trodde pojke?

Loppan84 skrev 2016-08-03 21:32:58 följande:

Har de förresten kollat hur hen ligger nu?

Tycker jag också, så det lär den ju inte göra! ;P

Nu efter babyshowern kröp det dock fram att många i det kompisgänget också tror pojke. Jag lutar som sagt åt tjej, men skulle inte alls bli förvånad om det visar sig vara en liten grabb.

Har bm-besök idag kl 13, så då får vi se hur bebis och mamman egentligen mår.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-03 22:18:34 följande:

Men vad spännande, hoppas bebis kommer snart.

Vad finns de för knep/teorier på vad som kan få igång förlossningen? Antar att gå mycket eftersom du varit igång?! En av mina kompisar tror jag drack nått te. Sen kan bm göra hinnsvepning lr nått sånt va?

Finns precis som sajocawa skriver en hel massa huskurer och knep! Jag testade inte nånting förra gången och lär inte göra det den här gången heller. Tror på att bebis kommer när den gör ändå och att det blir mer frustrerande och stressande när diverse knep inte funkar. XD

Promenaderna går jag i ärlighetens namn mest pga att det är enda gången numera som det känns som att jag får i mig tillräckligt med syre. Dessutom skulle jag bli alldeles för rastlös av att bara sitta stilla.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-04 11:04:23 följande:

Hoho! Symetricals bebis! Kom ut nu! Vi är så nyfikna :)

Hahaha. ;'D

Kom nyss hem efter Mvc-besöket.

Fick komma till en kollega pga att min vanliga bm har semester och hon var sååå mycket bättre och noggrannare än min ordinarie!

Hon fick SF-måttet till mindre än vad jag hade sist, men å andra sidan var det helt oproportionerligt stort då! Hon sa till och med själv att min vanliga bm mäter "väldigt generöst" när det kommer till livmodermåttet. Hon tog in en annan kollega som också fick det till max 36 (hade 36,5 för 2,5 veckor sedan enligt min bm), så skall tillbaka för magmätning nästa fredag för att vara på den säkra sidan. Dock trodde hon att allt var som det skulle, då jag följer min kurva finfint med dagens mått.

Hb 123, socker 5,9, hjärtljud 145 och bt 105/70.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-04 23:10:44 följande:

Vad är sf-mått?

Vad illa att din vanliga bm inte mäter ordentligt.

Hoppas bebis kommer snart :)

SF-måttet är storleken på livmodern som det mäter kontinuerligt för att se så att inte bebis stannat i utveckling, ffa såhär på sluttampen då det kan tyda på att moderkakan inte förser plutten med tillräcklig näring.

Tack, jag med!
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-08-04 20:15:28 följande:

Hej, varit lite frånvarande igen. Haft sjukt stressigt på jobbet. Inget graviditetsrelaterat så jag får inte gravidpenning, funderade ett tag på sjukskrivning. Var hemma ett par dagar den här veckan, men fortsätter jobba har jag bestämt. Har även bestämt att gå hem 4v. istället 2v. innan bf, inser att jag inte kommer orka med jobbet längre än så.

Hoppas ni mår bra alla alla goa tjejer här inne?!

Nästa vecka är det mvc besök samt en tur till sjukhuset för att få min immunitetsspruta då jag har i blodgruppen rh- och bebis är rh+...tack för den käre sambo ;-D

Tycker jag låter klokt, raring!

Också rh- här med en rh+ man, så börjar bli van vid de där sprutorna nu. :P
  • Symetrical

Jag ligger också ca 2 kg under den viktkalkylatorn, men är ändå ganska nöjd med de 10 kg jag nu lyckats gå upp. Kämpar för att fortsätta uppåt och inte neråt igen nu sista veckorna. (150 grams chokladkaka fick hjälpa till på traven idag :P )

Var nyss ute och gick 5 km på 45 min. Fick 7 förvärkar under tiden. Operation "vräka bebis" har påbörjats!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend