Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-07-17 22:18:14 följande:

Ååååh jag får paniiiik! Sån jävla smärta i ljumskarna så jag knappt kunnat gå idag. Gör ont när jag reser mig, går, vrider mig när jag ligger ner etc. Fick inte ens på mig byxorna utan att sitta ner. :( antar att det är foglossning som tilltagit?

Låter som att det kan vara foglossning i kombination med att ligamenten håller på att töjas ut. Hoppas verkligen att det avtar för dig, annars får du gå till sjukgymnast!
  • Symetrical
    eid skrev 2016-07-19 06:13:27 följande:

Ett litet spår från mig :) Gjorde KUB ultraljud igår och det gick jättebra. Vi fick 1/10450, vilket verkade vara en bra siffra. Bebis hade armar och händer uppe vid ansiktet hela tiden så det var lite svårt att se. Den är 5,9 cm från huvud till stjärt, så häftigt! Vi är så glada och lättade, kom lite glädjetårar när vi såg att den rörde sig <3

Min sambo noterade att barnmorskan sa han, vilket han berättade efter och jag inte alls tänkte på. Kan hon ha sett könet? Eller tror ni det bara var istället för att säga den? :) 31/8 är det dags för RUL. Vad fantastiskt det här är!

Såg inga "hemliga" uppgifter på fotot, om någon ser något som inte borde ligga ute- säg gärna till! 

Så underbart! Stort grattis! Man kan ofta se könet på kub, så det är inte omöjligt att hon gjorde det. Tror dock inte att de får lov att berätta det så tidigt, då vissa dessvärre kan välja att avbryta graviditeten då såvida inte könet är till belåtenhet, så att säga. Hemskt men sant! >_
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-07-19 07:26:47 följande:

Det är för tidigt för att kunna urskilja könet nu och barnmorskor säger oftast ett eller annat kön för att inte behöva kalla er lilla skatt för "den". :)

Vad Skönt att allt såg bra ut, minns själv vilken lättnad att se bebisen i början. På mitt första ultraljud fick vi ta en liten paus för jag kunde inte sluta gråta :')

En av mina närmsta vänner har en svägerska som är ultraljudstekniker (knäpp titel egentligen!) och hon säger att de ofta kan se könet så pass tidigt som i v 13-14, ffa om det är en grabb.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-19 13:11:39 följande:

Haha samma här! Försökte mig också på att raka bikinilinjen det gick sådär ;)

Jo, men den kan man ju lugnt säga blir aningen lidande nu. XD
  • Symetrical
    Videungen skrev 2016-07-20 10:58:07 följande:

Hej på er!

Hoppar in här hos er nu! Fick "Gravid 1-2" på cb i går!!! :D Tredje försöket och vi har kört med fertility friend hela tiden :) Är på 4 + 1 nu, så inte alls så långt gången! Svullna bröst och haft lite molande värk i mage och svank då och då i några dagar nu. Halsont och feber i går och i dag bara lite ont i halsen. Men inget illamående än, kan lite tidigt, och hoppas det fortsätter så! Det här blir vårt första barn om allt går vägen :D Ska bli kul att följa er alla! Roligt också med en tråd där alla har kommit lite olika långt i graviditeten också! Känns som om man kan få mycket tips och hjälp här  :) Vi hörs!

Stort grattis igen och välkommen! Är nog jag som är längst gången nu, förutom capy som redan fått sin prins. <3

Här har ni förresten kaggen idag i v 35+0 på spa. :P

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-20 18:50:50 följande:

Så fin du är. Hur mår du nu? Bättre med andning och så nu?

Tack goa du! :-*

Njae, andning, svårigheter att äta och foglossning blir än så länge bara värre och värre. Längtar tills bebis sjunker (borde ske snart!) så att jag förhoppningsvis kan andas och äta lättare i alla fall. Har dessutom börjat få väldigt mycket förvärkar med tillhörande mensvärk nu senaste dagarna, så får se hur länge plutt ämnar stanna kvar där inne.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-07-20 19:31:22 följande:

Eid - grattis till gott kub resultat :D

Videungen - Grattis och välkommen! Häng gärna med in i facebooktråden också om du vill :)

Symetrical - så fin mage! Hur ö du? Himla snygga bröst också (om man får säga så;) ). Mina är extremt stora nu och jag sörjer verkligen mina mer "lagom" varje dag ;(

GästenT skrev 2016-07-20 19:59:24 följande:

Loppan- Hur mår du idag? Fortfarande lika illa? :/

Videungen- Stooooort grattis!! Fasiken va kul att det fylls på!! :D

Symetrical- Håller med Sagoskog... Om det är rumsrent. 8) Sitter själv med en badboll på magen och två bowlingklot över... Lär tippa framåt snart.

Så gulliga ni är, babes! Klart att man får säga så. Mina bröst har bara gått från urlakade a-kupor efter senaste amningen (hade liten b-kupa innan jag fick barn) till typ stor b-kupa nu, så inga cahoonas här, inte!

Apropå rakningen sagoskog, så gjorde jag det så gott jag kunde hela förra graviditeten och även inför fl. Är precis som du van att göra det, så kändes märkligt att skita i det när det ändå funkade okej. Vad gäller bm är de nog vana vid precis allt, så det behöver du definitivt inte oroa dig för.
  • Symetrical
    Videungen skrev 2016-07-21 08:42:44 följande:

Tack så mycket! :) Åh, vad fin! Längtar tills jag kan se att jag är gravid! Nu går jag mest och fattar inget. Hehe :) Känns overkligt liksom!

Tack raring! Det kommer gå fortare än du tror.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-21 09:25:35 följande:

Men Gud vad mycket obehag :-/

fick du tidigt förra gången? Isåfall så brukar det väl kanske va större chans för det andra gången också?

Inte såhär tidigt! Hoppas att det betyder att bebis inte stannar onödigt länge där inne.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend