Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-04-26 10:05:06 följande:
    Exakt så känner jag också. Hade nog förväntat mig en hård slimmad kula vid det här laget. Haha, så dumt. Dels så trycks ju tarmarna upp, flyttar på sig och är svullna, vilket gör hela överdelen an magen till en extra "tarmmage". Det gör också att magens storlek varierar väldigt mycket beroende på tidpunkt. Dels så har jag lagt på mig jättemycket runt midjan. Väldigt tidigt så fick jag kärlekshandtag. Vilket min kollega vänligt påpekade "det syns ju inte så mycket än, men du har ju blivit större här (pekar)" Det var svårt att motstå att svara med ett "ja men skönt att jag iaf fortfarande väger 15 kg mindre än dig". Valde dock att bita ihop och bjuda på den. Hursom helst. . Så tror jag kroppen gärna lagrar fettdepåer runt midjan och höfterna vid graviditet. Kommer ihåg det från förra gången också. Jag lägger normalt inte på mig särskilt lätt där.

Jag har lite svårt att vänja mig vid fett-känslan kring magen faktiskt och det känns så himla ovant att gå upp så snabbt i vikt. När jag tidigare varit helt tvärtom. Men jag försöker ta det med ro. Jag överäter inte på något sätt, så mer kan jag ju inte göra. Jag ska iaf försöka köpa lite mer kläder i lite större storlek då mina vanliga/gamla bara spär på tjock-känslan när de klämmer åt här och där.
    Haha skön kollega. Not.

Nej du har rätt, kroppen är finurlig så det är säkert som du säger. Dock har min mage lagt sig lite nu (inte Love handles etc men själva magen) så tror också det är svullna tarmar etc som spökar fortfarande.

Vilken vecka är du i nu igen?

Har gått in i v.15 idag och hoppas så att känna nån rörelse snart som Eagle gjorde, men vet att det kan dröja ett tag till. Men har vart så spännande :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-25 19:02:20 följande:
    Det har hänt mig med!! Jag är en smal jävel, men inte en "liten" människa i kroppen. Haha. Utan 1.69 typ och alltid varit platt. Nu är endast magen som en ballong fast blandning mellan hård och små mjuk/degig? Om det ens går ihop.. Resten av kroppen är som vanligt. Kan inte ha mina byxor längre i midjan, men i benen är dom som vanligt, så köpte faktiskt mammabyxor idag för nu går det inte längre.
    Såg detta svaret nu. Haha ja man blir stressad alltså. Ähh. Vi får bara slappna av - allt händer väl av en anledning och vi kanske behöver det där fettet och växer i magen senare som Symetrical säger ;) Huvudsaken är ju att vi och de små pyrerna mår bra :)
  • Loppan84

Någon annan som blivit av med sitt illamående som fått en tallbakasläng som var tillfällig? Mitt illamående försvann typ helt för över en vecka sen, men igår kände jag mig lite små dålig utöver dagen och idag vaknade jag lika dålig som när det va riktigt illa :-/
    hoppas detta är en tillfällig svacka för inte kan väl illamåendet nu göra come back? Det orkar jag inte. Är i vecka 15 (14+1) och var mest illamående ca från v 7-13

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-28 08:05:51 följande:

Pang bom i v 23+0!

Mysigt! Shit att du redan är i v.23. Det känns som att tiden går långsamt för mig, men sen när jag hör vilka veckor ni är i nu så känns det ändå som det har gått sjukt fort. Bra med perspektiv :)
  • Loppan84

Förlåt för spamming och att jag klagar lite nu.

Men har kaskadspytt hela morgonen, fick stanna hemma från jobbet. Spytt ner hela mig själv och badrummet för det kom så plötsligt. Detta är så förnedrande. Snälla gode Gud låt det va tillfälligt nu och inte en permanent tillbakagång.

Var på yogan igårkväll - nån annan som blivit dålig efter en sån typ aktivitet? Tror ni det kan bero på yogan?

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-28 13:36:39 följande:
    Men vart inte du kass efter förra yogapasset också..? Kan ju vara så att det triggar illamåendet då. Kanske läge att avvakta lite med den typen av aktivitet isf.
    Jag var dum nog och testade lite prenatal pilates här hemma i måndags. Fick avbryta efter knappt fem minuter och har fått betala för det sedan dess, kan jag lova. Död
    Inte illamående som nu, men var lite sliten och gick och la mig tidigt på kvällen :-/ Men mu har jag varit dålig i nästan ett dygn och spyr som sjutton, kan inte äta. Tror faktiskt inte det är yogan.

Hoppas det är en tillfällig bug, om det är tillbaka för att stanna igen vet jag faktiskt inte vad jag gör. Men det är väl inte sannolikt att va dålig - sen bli helt bra - och sen bli dålig igen efter någon vecka och att det då ska hålla i sig?
  • Loppan84

Förresten låter hemskt med pilatesen. Vad hände? Var det fogarna som du fick känna det i efter eller blev du dålig på nått annat sätt?

Usch ta det lugnt nu när du har så ont. På yogan är de väldigt noga med att ge alternativa övningar till de som har problem med fogarna för att inte belasta bäcken alls. Är ju annars mycket i båda yoga och pilates som är just väldigt belastande för bäckenbotten så det kan inte va skönt din stackare <3

• Loppan84

Börjar bli orolig. Får inte behålla nått. Helt sjukt. Måste va maginfluensa eller matförgiftning det här för det är värre än innan.

Hur lång tid ska det gå utan att man får behålla mat/dryck innan det är fara för bebisen? Har gått från morgonen idag utan att kunna äta eller dricka, men då alltså inte behållt nått sen jag la mig igår kväll.

• Loppan84

Vaknade helt bra. Det måste varit en jävla maginfluensa. Vilken lättnad! Nu är jag bara lite orolig att det va en matförgiftning, va bara dålig i 24 timmar och hade inte feber. Är inte det konstigt för en maginfluensa?
    Borde jag kontakta läkare eller nått eller bara låta det gå?

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-04-29 10:19:07 följande:
    Jag är i v. 20 (19+2). Har känt sparkar utanpå magen sen några dagar tillbaka :) men min sambo har inte lyckats känna några än. Fosterrörelser invändigt har jag känt i några veckor innan dess, fast i början var det svårt att skilja på fosterrörelser och tarmarna. Det har iaf gått mycket segare än med tvillingarna.

..På tal om tvillingar. Det var nyss en i min fb-gravidgrupp som upptäckte tvillingar på rul. De hade missat det både på tidigt ul och kub-ul. Jag trodde det var omöjligt att missa. Å andra sidan så berättade dem på förlossningen när jag födde mina tvillingar att de tidigare det året hade ett fall där det uppdagades under förlossningen att det fanns en till. Så inget är väl helt omöjligt antar jag. Vilken chock iaf :)
    Loppan84 skrev 2016-04-29 09:25:26 följande:

Vaknade helt bra. Det måste varit en jävla maginfluensa. Vilken lättnad! Nu är jag bara lite orolig att det va en matförgiftning, va bara dålig i 24 timmar och hade inte feber. Är inte det konstigt för en maginfluensa?

Borde jag kontakta läkare eller nått eller bara låta det gå?

Låter som magsjuka. Man behöver inte ha feber och 24 timmar är vanligt att det håller i sig. Trots att säsongen egentligen är över, så har jag hört flera som drabbats den senaste veckan. Det måste vara något virusutbrott som härjar. Om du mår bra och inte får några ytterligare besvär så kan du bara låta det vara. Ingen fara för graviditeten så länge det är såpass kortvarigt och du kan återhämta dig.
    Tack för svar :-*

Haha vilken chock att får veta om tvillingarna så sent. Att det är möjligt ens!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend