Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-12 10:20:53 följande:
    Men när du blev inskriven tog de väl alla rutinprover som blodgrupp, röda hund etc?
    Och antikroppar
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-13 17:57:39 följande:

Är det någon av er som har haft problem med illamående när ni böjt er framåt? Jätteofta när jag ska sätta på mig skorna så kräks jag samtidigt åh får springa in på toa. Det bara kommer. :P vet inte om det kan ha mer sura uppstötningar att göra? Någon som känner igen? Hahaha

Ja hela tiden. Mitt illamående har gått över mycket men kommer fortfarande om jag böjer mig ner. jag måste alltid huka för att hämta nått på golvet etc och mannen tar alltid och byter soppåse nu för tiden för det är mitt värsta - lukt och böja mig framåt på samma gång huuuuu. Spydde faktiskt en del idag på morgonen för första gången på nästan en vecka och det tror jag va pga jag böjde ner huvudet för fort.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-13 20:54:54 följande:
    Va sjukt, lite så det är för mig med nu. Illamåendet har börjat att lugna sig men oftast inte om jag böjer mig för fort. :) Då vet man det! Skönt att det alltid är MINST 1 här som upplever samma saker som en själv eller har svar på märkliga frågor. :)
    Haha jag vet. Så skönt att alla är i olika veckor så folk vet saker man själv inte ver (och att några har varit gravida innan). Har fått svar på alla frågor jag haft här inne :)

tråkigt för Capy kanske som ligger först i ligan men då kan ju iaf några se tillbaka på tidigare graviditeter :P

På tal om det - hur går det Capy? Börjar magen bli ordentligt stor? Hur når du?
  • Loppan84
    capy skrev 2016-04-14 06:44:41 följande:

Gullig du är som tänker på mig :)
    Det går bra ändå tycker jag. Har dock drabbats av en segdragen förkylning och har hostat som en galning i några dagar. Inte så kul för bäckenbotten jag jag intyga :/

Har gått in i tredje trimestern och åttonde månaden nu, så börjar se ljuset i tunneln. Det är helt knasigt att tänka på att magen ska bli ännu större. Bilden nedan är från förra helgen.

Wow! Vackra du. Haha förstår att du ser ljuset, Gud vad härligt.
  • Loppan84

Kl 14. Är lite nervös men ska ju inte få några kub resultat eller nått så går nog bra. Hoppas den sprattlar mycket så man verkligen ser den och att jag får ett datum :)

eagle87 skrev 2016-04-14 12:47:46 följande:

Min kompis ultraljud hon är beräknad 19 okt så kul bild :)

Loppan vilken tid har du ul på måndag?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-14 13:10:12 följande:
    De kommer gå jättebra :)

Jag har tid 930:)
    På måndag också? Haha vi är verkligen synkade nu <3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-14 21:31:22 följande:

Någon annan av er som knaprar pollenmedicin? :) Typ Aerius?

Jepp. Har Telfast pga den är den enda laktosfria.
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-04-14 23:05:38 följande:
    Jepp. Har Telfast pga den är den enda laktosfria.
    Och man blir inte trött av den. När man blir illamående av trötthet är det ganska skönt att inte bli trött av medicinen ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-15 06:47:12 följande:
    Okej! Va bra! :) Har varit förvirrad hela veckan för att vc sa att jag absolut INTE fick ta antihistamin utan får stå ut pollen. Har mått rätt kast av pollen så ringde allergimottagningen igår som blev griniga på vc och sa tvärt om, heeelt okej att ta medan man är gravid. Fick länk igårkväll sen till en sida där man kan se läkemedel och påverkan vid graviditet som oftast läkarna använder. Där var den ok iaf så då kanske man kan överleva våren trotsallt!! :D

Blir lite grinig för att läkaren på vc verkligen skrämde upp mig att det fick man verkligen inte äta så jag har gått utan tabletter fram tills nu...
    Va? Vilken otroligt konstig sak att säga, har jag aldrig hört. Dock är det säkert vissa man ska undvika - har ett svagt minne av att receptfria som clarityn är dåliga.

Här inne kan du slå på alla läkemedel och fosterpåverkan - superbra sida från landstingen www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend