Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

mamalolo skrev 2016-11-16 15:20:25 följande:

Hej alla! Vill bara säga att vi nu, efter bekräftad trisomi 13, har avslutat graviditeten i vecka 17. Jag sörjde massor innan ingreppet så jag kände mig förvånansvärt "stark" och fokuserad under förlossningen. Det blev till slut ganska fint och värdigt.

Vi lutar åt att vilja försöka igen men vi vet inte säkert. Så kanske, kanske ses vi i någon temp-tråd igen framöver. Hoppas det gått bra för alla er andra med NIPT och kub och RUL etc. Stor kram!

Beklagar massor:(
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-11-16 16:24:36 följande:

Stort grattis! Frågade efter dig här i tråden här om dagen!

Alla är så långt gången här så blir mer att man hänger i vår fb grupp bf juli:) men kikar in o glor nån gång ibland:)

Känns som en milstolpe att få se ett hjärta:) wow de bara va där inne o picka:)
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-11-16 17:25:04 följande:

Okej jag förstår ja det är otroligt är det ditt första barn?

Ja lycka:) nej, har en dotter på 15 år:) fick henne när jag va 19:)
  • frestelsen

Guuuud va jag vill att veckorna ska gå! Fick nån brun flytning och noja mig till gyn. Men bebis lever som den ska (8+0 idag) den va typ 15,7 mm och fick både se och höra hjärtat:) men att va gravid efter många mf är en ren plåga

• frestelsen
    happylife skrev 2016-11-26 10:00:34 följande:

Men så skönt att de såg bra ut <3 jag hade bruna flytningar veckan jag egentligen skulle haft mens i v 4/5. Va helt säker på MF! Man är så skadad.

Nu vet du iaf att du kan ignorera de bruna!

Ja de kommer inge mer nu. Men får liksom ingen verklig känsla av att va gravid. Blir säkert bättre när magen kommer:)

Hat du fått mage än då?
  • frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2016-11-26 16:02:18 följande:

Så skönt att du fick komma till gyn och titta till den lilla. Hoppas de bruna flytningarna håller sig borta nu.

Tack:) ja de sluta helt. Fick höra att de är slemhinnan när livmodern växer:) visste inte att man kan höra hjärtat så här tidigt:)
  • frestelsen

Tiden sniglar verkligen så här i början.. boka in ett sista VUL på sös till nu på tisdag är då v. 9+3. Sen blir det inskrivning veckan efter med blodprov för KUB, i mellandagarna ska vi gör ul för KUB. Känns skönt iaf att man har saker uppbokat. Är LIVRÄDD för att de ska se dåligt ut på KUB. Men ser allt bra ut kanske man kan blicka framåt:)

Nu börjar iaf illamående ge med sig, men tröttheten är kvar:( när släppte er trötthet?

• frestelsen
    happylife skrev 2016-11-30 07:54:51 följande:

Skönt med ul snart! tiden går fort ändå

Kub kommer gå bra! Men ja det är nervöst

Min trötthet släppte runt v 12 tror jag!

Eller ja blev bättre iaf, är fortfarande tröttare än innan!

Blir mitt 3e ul nu:) så sägs att många ul ger vänsterhänta barn:) plus att min man o pappa är det med så chansen blir väl stor;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend