Gravida från Tempar/Fertility Friend
Är det någon/några som skulle vilja lägga ut sin graf från fertility? Skulle vilja jämföra med min dag för dag. Försöker bli gravid och är på ägglossning +4 idag.
Såhär såg det ut för mig:
Är det någon/några som skulle vilja lägga ut sin graf från fertility? Skulle vilja jämföra med min dag för dag. Försöker bli gravid och är på ägglossning +4 idag.
Såhär såg det ut för mig:
Gullig du är som tänker på mig :)
Det går bra ändå tycker jag. Har dock drabbats av en segdragen förkylning och har hostat som en galning i några dagar. Inte så kul för bäckenbotten jag jag intyga :/
Har gått in i tredje trimestern och åttonde månaden nu, så börjar se ljuset i tunneln. Det är helt knasigt att tänka på att magen ska bli ännu större. Bilden nedan är från förra helgen.
Tack allihop! Alltid kul att höra att man är fin när man mest känner sig som en flodhäst :P
Är i v 28+2 nu, så ca 11 veckor kvar. Dottern föddes dock redan i 36+5 (vattenavgång 36+1) så får väl se hur länge han vill stanna inne...
Jag börjar misstänka att jag börjat få foglossning.. De känns typ mkt i över delen av rumpan.. Gör ont när ja suttit går etc.. Kan de vara foglossning?
Kan absolut vara foglossning tror jag. Lite tips för att inte förvärra:
Oj, både fel bild och ett ? ist för hjärta. Men ni fattar poängen <3
Ja, sitta ner när man tar på byxor, strumpor, skor... inte bra att stå på ett ben, då blir det snedbelastning.
Förstår att det blir slitsamt med den typen av jobb. Riktigt tråkig inställning av chefen också :/ Hoppas bältet kan hjälpa så det inte blir värre i alla fall...
Eagle hmm det kan säkert Symetrical svara på...
Hur ska alla göra med föräldraledigheten? Delar ni? Norge har ganska lika regler som Sverige tror jag - 10 veckor måste mamma ta, 10 veckor måste pappa ta och resten delar man som man vill.
Är det nått ni saknar att äta?
Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.
Ganska roligt att jag tyckte magen var jättestor i v16 :P
Tack!
Har gått upp ca 15 kg, så en del har det ju blivit redan. Gick upp 25 kg med dottern... hoppas iaf det inte blir mer än så, är ju tungt och slitigt ändå.
Ni Som har barn från innan kan inte ni berätta lite om den första tiden hemma med bebisen? Så vi vet lite vad vi kan förvänta oss :)
O kanske en must buy lista O vad som helt onödigt O köpa :)
Någon som känner igen sig? Någon av er som fött innan som har tips hur man kan komma över den här rädslan? Helst inga hemska historier nu, vill bara komma över rädslan och ångesten.
Precis som Symetrical gjorde, så gjorde jag också. Såg alla dokumentärer och läste allt jag kunde komma över. Jag har ett enormt kontrollbehov och fungerar så att ju mer jag vet om en situation, desto bättre tror jag mig kunna hantera den om jag hamnar i den (ser tex gärna på dokumentärer om flygplanskrascher innan jag ska ut och flyga).
Sen avskyr jag att vara gravid, så längtar till förlossningen för då är det över sen!
Hoppas du kan komma över rädslan, kanske kan du prata med din BM? Om inte hen har något att komma med kanske du kan bli remitterad vidare?
Jag har ju BF 4 juli, så blir nog svårt för mig att ta mig till Stockholm den 13:e. Bor i Norrköping dessutom...
Om det skapas en FB-grupp så är jag gärna med däremot!
Jag kan skapa en hemlig grupp på fb! Skriv för och efternamn (om du har ett "vanligt" namn beskriv gärna din bild lite kort) eller mailadress så lägger jag till er :) Kommer ha lite körigt under dagen, men fixar när jag kommer hem från jobbet!
Någon mer som har bh problem? Alla mina är försmå nu och har nog nästan gått upp 2storlekar redan!!! Man ska ju vänta med att köpa nya tills slutet men jag har ju inga som passar nu och vet inte vilken storlek man ska satsa på, för större lär dom väl bli? :/ någon med tips?
Ville bara sticka in huvudet och säga hej från bebisbubblan.
I tisdags (38+0) bestämde sig lille Olle för att komma till världen. Racerförlossning som tog strax under två timmar från första onda värken.
Nu försöker vi vänja oss vid att vara fyra i familjen.
Glad midsommar!