• capy

Gravida från Tempar/Fertility Friend

capy - 4 juli

Symetrical - 24 augusti 

Loppan84 - 25 oktober 

Eagle - 28 oktober 

Iskristall - 31 oktober 

GästenT - 3 November

Stardust2016 - 12 november 

Sajocawa - 16 november
  • capy
    Längtar88 skrev 2016-03-20 20:04:27 följande:
    Loppan84 skrev 2016-03-20 18:16:29 följande:

Och jo du får ju visst mer svar innan kub om du gör ul - du får svar på dina frågor om storleken på fostret om det växer som det ska. Det är ju det du är orolig för så om det tar mycket energi att gå och tänka på det så är det säkert skönt att bekräfta att det växer. Om du klarar att lägga det åt sidan kan du såklart vänta till kub men lät på dig som du inte riktigt kunde det?

Har nära till Linköping men den enda jag vet där var Storken och den verkar nerlagd, men ska kolla igen. Skulle vara skönt att se den växer innan jag går och hoppas mer. Men magen växer trots att jag bara gått upp 1 kilo så de måste ju vara positivt. Är fortfarande känslig med så hoppet finns kvar. Men ja jag är orolig att de inte växer fort nog, men finns de nått att göra så här tidigt då? Äter tabletterna för gravida men tappat min ökade hunger jag hade för nån vecka sedan. Jag pendlar mellan att vara lugn och orolig var och varannan sekund. Tar verkligen på energin då!

Ska ringa de privata här igen och se om de har nästa vecka iaf. Tack ni för stöd. Känner mig rätt ensam och konstig just nu.
    I Linköping finns Crocus som Anders Selbing, en av Sveriges främsta experter på fosterdiagnostiserande ultraljud, driver. www.crocus.nu/
    Dock går han i pension snart och då stänger kliniken tyvärr, kanske finns det någon tid kvar att boka in sig på om du har tur.
  • capy
    Längtar88 skrev 2016-03-21 13:59:06 följande:
    Jag ÄLSKAR dig! ;) får hoppas på tur nu!
    :) Håller tummarna! Han är fantastisk... var där både i förra graviditeten och två gånger nu i denna graviditet. Så ledsen att han lägger ner... känns nästan som att vi inte kan försöka på ett tredje barn sedan för att vi inte kan få hans undersökningar.
  • capy
    Längtar88 skrev 2016-03-21 22:27:54 följande:
    Loppan84 skrev 2016-03-21 14:57:24 följande:

Härligt tips Capy! Hoppas du får tid då längtar :)

Tyvärr gick de inte. Är bara tider imorgon när jag har prov och onsdag när vi får hemuppgifterna inför nästa vecka. Kan inte missa mer skoltid. Får tjata på mamma att fortsätta övertyga mig att de är lugnt i 3 v och 3 dagar.

Men visst är de mest logiskt att bebis växer bra och att allt är litet på mig nu bara? Måste ju vara lätt att mäta fel med när de ska gå snabbt.

Vad synd :/

Ja, tror risken för felmätningar är rätt stor när det handlar om ynka millimetrar. Kram!

• capy
    Loppan84 skrev 2016-03-27 12:02:55 följande:

Woho! Värsta magarna!
    Har ni börjat känna rörelser eller sparkar ännu? Eller hur står det till där inne?

Längtar tills man kan känna nått, även om jag också inbillar mig att det är lite läskigt haha

Har känt rörelser sedan v17 och nu känns det ofta som att det är fullt krig i magen :)
  • capy
    Symetrical skrev 2016-03-27 14:51:57 följande:
    Rul på fredag kl 14. Inte bestämt oss för om vi skall ta reda på könet eller ej.

Tror capy väntar en pojk.
    Japp, här väntas en lillebror :)
  • capy
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!
    jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Åh vad skönt! Härligt härligt! Förstår att det måste vara en enorm lättnad :D
  • capy

Längtar88, har tänkt så mycket på dig... Finns inte mycket jag kan säga för att lindra. Förstår att det måste vara fruktansvärt. Stor, stor kram!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend