Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-13 09:35:22 följande:

Sagoskog - nu dör jag av spänning. Uppdatera!!! Hur långt till bf? Vi måste få igång tippning ;D

8 dagar kvar , bf den 21/9 :) Längtar som en tok och är helt hysteriskt otålig. Gissa gärna :) så här har några av er sagt hittils iaf:

Symetrical 16/9

Loppan 19/9

GästenT 22/9
  • sagoskog
    happylife skrev 2016-09-13 11:36:35 följande:

Tack, gjorde du vul då?

Inte för det. Men med tvillingarna gjorde jag ett vul i v.8 av andra anledningar och fick det ju samtidigt bekräftat att det var ok. Denna gång gjorde jag inget alls. Det bruna försvann efter någon eller ett par dagar och då antog jag att det var lugnt.
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-09-13 12:40:58 följande:

Har haft mensvärk hela morgonen både i rygg O mage, inga sammandragningar bara molande värk... Är de normalt?

Jag kan bara tala för mig. Men jag har haft mycket mensvärk utan sd. Riktigt jävligt emellanåt. Så här se t så tror jag att det beror på att bebis trycker på nerver nedåt.
  • sagoskog
    happylife skrev 2016-09-13 15:05:44 följande:

Okej! Jag tar med ett CB på semestern, de ska slå om till 3+ nästa v samman va skönt å se. Sen är de ul när jag är hemma igen <3

Låter som en bra plan :) försök att inte oroa dig <3
  • sagoskog
    eid skrev 2016-09-13 17:46:37 följande:

Jag tror att det blir på en söndag så;

Symetrical: 16/9

Eid:            18/9

Loppan:     19/9

GästenT:    22/9

:)

Just nu gillar jag Symetrical bäst :P min syrra gissade på 5 okt, så henne får jag nog säga upp kontakten med :B haha, men skämt åt sido så ska det bli spännande och se när det väl blir :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-13 18:51:43 följande:

Jag är inte populist ;D

Hur mår du idag? Any news? Kommer inte riktigt ihåg men hade din plutt vänt sig och fixerat sig? Är allt klar liksom?

Jodå, hon har varit klar ganska länge nu. Pyttelite ruckbar - nästintill fixerad, säger bm. Det är ju inte säkert att de fixerat sig på omföderkor, så jag tror inte det blir bättre än såhär. Hon ligger dessutom väldigt långt ner. Tyvärr har hon vänt sig med ryggen åt fel håll för någon dag sen, men det ska nog inte spela så stor roll. Jag var dock väldigt nöjd med att hon låg åt det bästa hållet i.o.m. att jag födde första i vidöppen hjässbjudning och hoppas mycket på att denna kommer rätt.

Ja, idag har det varit helt stendött med sammandragningar :( Nu på kvällen har jag känt av ett starkt tryck nedåt. Men utan värkar så tvivlar jag på att spåtanten kommer hinna ha rätt här. Åh vad otålig jag är! :)
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-09-13 08:56:24 följande:

Äre sant? Det får hon gärna göra! Då blir det på min födelsedag! xD Det är en jävligt bra dag att fylla år på! ;)

Jamen Grattis GästenT! Det glömde jag nog att skriva! Hoppas du haft en bra födelsedag :) Tyvärr blev den inte delad av min bebis ändå;)
  • sagoskog

Noterat din gissning eagel :)

Igår kväll blev bebis helt tokig. Jag låg vaken i ca 2 timmar för hon rörde sig så mycket att det inte gick att somna. Hon var knappt stilla en minut. Då hade hon dessutom redan rört sig mycket hela kvällen. Jag har inte varit med om att hon varit så här hysterisk aktiv förut. Hela morgonen har det varit lugnt, men nu är hon igång igen. Någon som har varit med om detta? När jag googlar får jag upp något enstaka skräckexempel där bebisen mått dåligt, men 99% an informationen säger att det är lugnt och inte behöver kollas upp.

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-14 11:10:57 följande:

Efter min lilla operation och att jag fick så hög puls förra veckan var han megaaktiv och pressade så hårt han kunde åt alla håll en hel dag och min läkare som höll på med fingret etc blev orolig och ringde förlossningen typ 3 gånger men de var väldigt envisa med att så länge det var mer liv var det ingen fara. Jag ringde också en gång morgonen efter för jag blev så orolig men de stod på sig. Och efter ett dygn la det sig lite och han gick tillbaka till mer normal aktivitetsnivå.

Men jag tycker att om det känns fel eller konstigt så släpp det inte, var en väldigt obehaglig känsla hela det dygnet och jag googlade också och fick samma historier som dig....

Tack för ditt lugnande svar :) jag tror jag litar på magkänslan här. Just nu känns det "normalt", men om det känns fel så får jag prata med någon. Och stå på mig! För jag tror inte det är så enkelt att komma någon vart i vården när det är mer och inte mindre.
  • sagoskog

Idag fick en i vår föräldragrupp sin bebis :) egentligen ligger jag minst ett par veckor före de andra.. så känslan är lite den att jag vill lämna in en överklagan och ompröva alltihop xD Jag stod ju först i kön! :P men skämt åt sido.. underbart och fruktansvärt fuskigt :) :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend