Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-08-15 18:13:31 följande:

Tack så mycket, raring! :-*

Till en helt annan sak; händer det något alls med magen, eller? Tycker att den ser ut att ha sjunkit lite när man kollar på navelns position, men vette tusan. Känns segt det här... Dock har sonen smittat mig med en dagisinfektion och jag vaknade med ont i halsen idag, så sålänge det sitter i får bebis gärna stay put!

Ujj ujj. Vilken rackarns fin mage du har... :O svårt att se dock om sen sjunkit något. Kanske att naveln pekar liiiite mer nedåt? :)
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-08-16 21:37:30 följande:

Ni som är lite mer rutinerade. Hur länge orkar man jobba? :) förstår att det är individuellt men hur länge har ni orkat jobba?. Jag har ett vanligt kontorsjobb så planerar att jobba så länge jag kan men jag ju inte en aning :)

Jag har också kontorsjobb och min plan är att gå hem 2 veckor innan. Har dock en öppen dialog med chefen att jag kan behöva gå hem innan eller om jag har möjlighet vill jag gärna stanna längre. Funderar ändå på att ansöka om att gå 2 veckor innan så det är klart eftersom att fk har upp till 30 dagars handläggningstid. Tycker så mycket om mitt jobb så även fast jag sover som skit och foglossning som bara blir värre och värre så ser jag ingen annledning till att vara hemma. Kommer inte må bättre hemma utan bara klättra på väggarna. :P så är nog väldigt individuellt hur du är som människa och vad du har för jobb. :)

Men som du säger, man är ju helt ny i det här så man vet ju inte hur man känner när det närmar sig. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-08-16 19:59:52 följande:

Gud vad jag är trött, orkar ingenting. Svårt O sova bekvämt O så jävla varmt. Orkar bara inte vara gravid just nu.

Näe fyfan. Det är inte bara rosa moln att vara gravid! Snart är du i mål med din älskade i famnen, men tills dess får du gnälla när du känner för det. :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-17 08:48:08 följande:

Slutspurten nu då! ^_^

Ja jäklar! Ska vi gissa lite datum? Jag satsar på 26e augusti, lagom till löning. ;)
  • GästenT

Så då har vi gissningar på:

21/8: Eagle och Symetrical

24/8: Sagan

26/8: Gästen

Haha. Tokspännande ju!

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-18 16:21:37 följande:

Vore ju grymt! Har gått en del i regnet hitintills idag, inklusive några trappor så på det viset är jag tillmötesgående. Sex blir det dock INTE! Skulle känna själv på tappen innan, men det gjorde så ont att det inte gick. Ser föga fram emot alla undersökningar sen på förlossningen. >_<

Jäklans duktig du är på att vara ute och promenera!! Varför får man så ont? Fick göra en undersökning och det gjorde svinont!! Det brukar det ju aldrig göra.
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-18 16:33:21 följande:

Tack raring. Mår så dåligt av att bara ligga hemma, så måste ut och gå minst en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Jag tror att det beror dels på den ökade blodförsörjningen till området (= ökad känsel) och dels på att man är trängre än vanligt. För min del är det även främre foglossning som gör att det känns lite som att man skall gå av på mitten när det är någon som är därinne och pillar. XD

Ah det kan jag försig förstå. Ändå imponerad att du tar dig i kragen och släpar dig ut! Hade den diskussionen med min chef idag för jag känner mig inte alls peppad på att gå hemma 2-4 veckor innan förlossning. Jag kommer att bli knäckt, skulle INTE ta mig ut på promenader varje dag. Haha. Så jag kommer att söka från gravpenning från 28e oktober och hålla tummarna på att jag orkar och annars får jag väl lösa det då. Haha. :)

Aaah det låter ju faktiskt logiskt. Det är väl aldrig särskilt mysigt med gynundersökningar men att det gör så jäklans ont när man är gravid hade jag inte räknat med! Där vill man inte ha folk åh pilla i onödan. xD
  • GästenT

Är det någon som har koll på det där med försäkringskassan?

Om jag vill försöka jobba fram till fredag 28e oktober, har bf 31.. (Kan alltid skita sig men det är vad jag önskar och går ju säkert över några dagar) Skickar jag då in papper och ansöker om föräldrapenning från och med måndag 31a eller vad är det jag ansöker om och från och med när? :P

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-08-18 18:38:40 följande:

Du kan ju söka föräldrapenning från den 29e om du jobbar din sista dag den 28e.

Du kan dessutom göra det på internet, enklare och snabbare än att skicka in papper :)

Ansöker man ändå från 29e även fast det är en lördag? :) Jag jobbar mån-fre, 8-16.. Är ju liksom 3 dagar kvar på månaden om jag skulle gå hem 28e. Haha.

Är det lätt att förstå och anmäla på internet? Vet inte varför jag tycker allt det här är sååå krångligt att förstå sig på..
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend