Symetrical skrev 2016-08-18 16:33:21 följande:
Tack raring. Mår så dåligt av att bara ligga hemma, så måste ut och gå minst en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.
Jag tror att det beror dels på den ökade blodförsörjningen till området (= ökad känsel) och dels på att man är trängre än vanligt. För min del är det även främre foglossning som gör att det känns lite som att man skall gå av på mitten när det är någon som är därinne och pillar. XD
Ah det kan jag försig förstå. Ändå imponerad att du tar dig i kragen och släpar dig ut! Hade den diskussionen med min chef idag för jag känner mig inte alls peppad på att gå hemma 2-4 veckor innan förlossning. Jag kommer att bli knäckt, skulle INTE ta mig ut på promenader varje dag. Haha. Så jag kommer att söka från gravpenning från 28e oktober och hålla tummarna på att jag orkar och annars får jag väl lösa det då. Haha. :)
Aaah det låter ju faktiskt logiskt. Det är väl aldrig särskilt mysigt med gynundersökningar men att det gör så jäklans ont när man är gravid hade jag inte räknat med! Där vill man inte ha folk åh pilla i onödan. xD