Gravida från Tempar/Fertility Friend
18+1... Vad säger ni erfarna? Pojkmage kr flickmage?
18+1... Vad säger ni erfarna? Pojkmage kr flickmage?
Ultraljud imorgon bitti och vet inte om det är fjärilar i magen eller bebis som fladdrar men nått är det :)
Huuh. Måste bara säga att jag levt i världens stress senaste dagarna! Nu är det bestämt att vi flyttar i november! Haha. Spännande med en nyfödd med i bilden! xD
Haha ja men precis! Känns nästan mer krångligt att flytta som höggravid, men vad vet jag egentligen. xD Vi bor utanför Uppsala i en liten ort. :) Knivsta bor vi i.
Hohoho en frisk och kry pojke. Haha var ju så säker på det i början, vi låg ju typ en timme innan äl och de simmar ju fortfast. Så skönt att allt var bra. Hon sa att moderkakan låg på ett sätt som gjorde att det kan ta lite längre tid innan man känner rörelse, kommer inte ihåg om det var framåt eller bakåt
Blev flyttad bak en dag, bf 26 oktober, så nu har vi inte samma dag Eagle.
Någon mer som har bh problem? Alla mina är försmå nu och har nog nästan gått upp 2storlekar redan!!! Man ska ju vänta med att köpa nya tills slutet men jag har ju inga som passar nu och vet inte vilken storlek man ska satsa på, för större lär dom väl bli? :/ någon med tips?
Jag önskar att jag också kunde göra det... :) Men jag har gått från 70F till typ 70H och känner att dom behöver ett eget bo innan dom börjar få eget liv. xD Stackars min rygg just nu....
Startade en egen tråd för detta också för det är ju lite ot i denna tråden. Sorry för det men vill också fråga er som jag "känner" och litar på också om ni ärligt talat tror detta kommer va ett problem eller om min gravidhjärna bara skapar oro för problem som egentligen inte finns...
Hej tjejer! Jag har varit borta ett tag och försökt att läsa ikapp, men har sättet missat jättemycket.
Jag vill gärna vara med i den hemliga fb-gruppen? Är det någon som har startat en?
Grattis till den friska pojken Loppan! Underbart! Jag håller med eagel, mycket bra skrivet. Man vet aldrig hur livet kommer arta sig och vilka svårigheter en person kommer ställas inför iaf. Får du en tjej kanske risken är något mindre att hon blir utsatt för just fördomar rörande hudfärg och mellanöstern. Men hon kanske är homosexuell och behöver tampas med de fördomarna, eller t.ex. får det tufft i sitt framtida yrke pga att hon är tjej i en mansdominerad branch. Hon skulle även kunna bli sjuk, skelögd, rullstolsburen eller ha något annat yttre eller inre attribut som ökar risken för att bli utsatt i samhället. Nu menar jag inte att måla upp värsta senariot här eller att förminska er oro på något sätt. Man vill ju alltid det bästa för sina barn. Men det finns inget som säger att din son skulle få det svårare än en eventuell dotter, när allt kommer till kritan. Det enda man kan påverka egentligen är att ge dem så goda förutsättningar som möjligt att hanter svårigheterna i livet. Så försök att inte oroa dig, även om det är lättare sagt än gjort.
Det syns ju inte särskilt mycket bakifrån att jag är gravid. Är det då det kallas pojkmage? :-P