Gravida från Tempar/Fertility Friend
Ovanstående var alltså till Symetrical :) men det förstod ni nog :)
Ovanstående var alltså till Symetrical :) men det förstod ni nog :)
Ja och inte för att jag har särskild erfarenhet men känns som långt förlopp från 2 till 4 cm. Eller? Är der normalt?
Grattis till ett lyckat vill Mamalolo =) skönt att det såg bra ut :)
Loppan - Jag tror jag smörjde det området inför förra förlossningen. Men det var nog inte mer avancerat än att jag kletade på lite babyolja efter dusch. Jag fick sy ett yttre stygn (och ett s.c. stygn). Det är väl att anses som en ganska liten bristning med tanke på att första föddes i vidöppen hjässbjudning, vilket kräver mer än vanlig kronbjudning.
Som jag redan skrivit på fb så blev det inte många rätt på dagens bm besök. Blodtryck 100/70, vikt 63 (+13kg) och hb 119 var bra. Huvudet var endast pyttelite ruckbart, i princip fixerat :)
Men.. sf måttet står stilla på 31. Så det blir extra mätning om en vecka och ett nytt TUL om det är oförändrat. Ska även vara extra uppmärksam på avvikelser i fosterrörelserna och kontakta förlossningen direkt isf. Hennes puls låg på 170-180, vilket är alldeles för högt. Men Bm godkände det ändå pga hon just känt på hennes huvud. Det är nog ingen fara, men känns ändå lite otryggt. Urinodlingen visade på gbs (strepp B). Vilket inte alls känns roligt. Framförallt för de risker de medför. Men även rent praktiskt.. 1. Jag hatar antibiotika, nu måste jag ta två doser (tabletter + dropp). 2. Min oro för att det kommer gå snabbt, bli svårt att komma i kontakt med min sambo, ta tid att få hit barnvakt etc. blir inte mindre av att jag måste hinna ligga med antibiotikadropp på sjukhuset i minst 4 timmar innan hon föds. 3. Om jag inte hinner få droppet så måste vi stanna på eftervårdsavdelningen vilket är ett av mina största önskemål att slippa.
Men ja, det kunde ju varit värre också. Inget av detta är ju världens undergång just nu, så det är väl bara att acceptera och anpassa sig.
Men nej vad kämpigt. Förstår att det inte känns kul. Hoppss det ser brs ut på tul, det är ju lite godtyckligt också hur de mäter - måste ju ske en del felmätningar. Räcker med att man sätter måttbandet lite annorlunda än sist så får man ett helt annorlunda SF-mått... Som sagt hoppas allt går bra med lillen. Och krya på dig din stackare, vet unte riktigt vsd strep B betyder men är det uvi? Isåfall bra att de upptäckte det nu, klart inte kul med antibiotika men måste ju behandla så det inte utlöser nått. Vilken vecka är du i nu?
Krya på dig och ta hand om dig ordentligt nu.
Har haft onda sammandragningar hela natten och väldigt ont i magen som mensvärk gånger 10. Tror det blivit lite mycket stress sista veckan, jobbat 12-timmars dagar. Så idag tar jag faktiskt en sjukdag så hoppas det går över.
!
Wow spännande! Lycka till på tul imorgon. Du har väl gjort det tidigare i denna graviditeten också utan att det var nått konstigt? Om du tycker magen her växt så har den säkert drt, man känner förvånansvärt fort när nått ändrar sig tycker jag :)
Ja, jag fick prata med bm igen och när hon fick höra att blodsocker va bra och läkaren inte bekymrad så ska vi bara kontrollmäta SF imorgon och om det fortfarande drar iväg blir det tul först och sen eventuellt glukosbehandling :) tack för svar!
Åh, en sån fin mage! Håller med om att det ser ut som att den "dragit iväg" en del sedan jag såg den sist. Är övertygad om att allt är som det ska med bebis, men ändå skönt att de dubbelkollar imorgon.
Keep us updated!
Ja men eller hur, hellre att de kollar en gång för mycket än för lite när det gäller ul. Allt ser säkert bra ut. När ska du dit?
Härligt att det händer grejer! När tror du det sker? Vi får ha datumvadslagning på dig också :)
Jag var också på SF-kontroll idag igen och det hade inte ökat för mycket så går säkert bra. Behövde inte göra glukosbelastning iaf men la in en extra kontrollmätning om 2 veckor så ser vi då. Samtidigt tänker jag att så här sent är det ju inte mycket att göra - de behandlar ju inte även om man skulle ha gd tan man ska undvika socker liksom och det kan jag ju göra ändå utan att ta ett test ;)