Loppan84 skrev 2016-08-22 15:33:03 följande:
Ursäkta att jag spammar med frågor nu - det händer så mycket saker sista veckan och olika saker varje dag. Här har magen sjunkit ordentligt idag, var lite svårt att ta en bra bild på jobbtoan men ser ni att magen sitter en bit ner nu? Den satt helt uppe vid brösten innan och the good news är att nu är det mycket enklare att andas :) Känns inte alls trångt och tryckande uppåt längre - men å andra sidan trycker det neråt istället och "ilar" men har inte haft ont alls idag.
Tror ni att han kan ha fixerat sig redan? 30+5 idag. Skulle ju kanske förklara lite av smärtorna igår och att magen sjunkit idag. Vad betyder det när han fixerat sig? Kan de ligga så hur länge som helst?
Jag lyckas på något vis ha bebisen jättelångt ner, men ändå ha magen och tryck uppåt. Endera har jag väl en väldigt lång bebis eller så beror det på att min mage ligger så inne i kroppen.
Men till din fråga. Din bebis har säkert vänt sig nedåt nu. Det i sig gör ju att magen sjunker eller får en annan form. Tror även att den kan fixera sig så tidigt som v. 30 och är den fixerad så är den det tills den föds. Men jag kan intyga att ilningar inte måste betyda fixering. Jag har nämligen haft hemska sånna länge, men i mitt fall så har det nog bara varit att hon ligger och trycker på med huvudet långt nere. Men som omföderska är det ju inte alls lika vanligt att barnet fixerar sig ö.h.t. som hos förstföderskor.