Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-30 07:58:31 följande:

Nu har jag då mkt bebis och post departum tankar, men vill inte spamma gravidtråden. Borde vi ha en FF bebistråd eller blir det för smått?

SKaffa Facebook!
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-10-30 02:42:32 följande:

Ni som fött barn, hur länge varade latensfasen?

Mitt var väl i nästan två dygn.. hur går det för dig??? Så nyfiken!

Jag som sa att det skulle bli himla många novemberbebisar men jag kommer nog bli ensam om att föda i november, hehe...
  • Sajocawa
    columbus skrev 2016-10-30 11:59:40 följande:

Nog för att det är ett jäkla tag kvar för mig, men ni som har fött barn (eller också ska ha nu framåt) och bor i/runt Stockholm, för visst var vi några? Vilken förlossning har ni valt (eller planerar att välja) och varför?

Vi har valt SöS, enbart för att det är närmast. Första barnet är fött i Göteborg så har inga referenser här nu.. men känner några som fött på SöS som är nöjda. Tycker däremot sånt är så missuppfattande när man frågar andra, för har man en bra och smidig förlossning har man ofta bra intryck av sjukhuset medan någon med en dålig förlossning (som hade hänt oavsett vart man födde) ofta får ett dåligt intryck av sjukhuset...

Hur som helst, ang SöS, när det är dags för dig ska ju det nyrenoverade ha öppnat dessutom, det skulle ju ha öppnat redan nu månadsskiftet okt/nov men verkar vara lite försenat så jag missar det säkert men är ju ett tag kvar för dig i alla fall :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-10-31 05:09:35 följande:

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

Åh grattis! Duktig tjej!

Fasen vad det trillar in bebisar nu.. så gosigt! <3
  • Sajocawa
    sagoskog skrev 2016-10-31 14:57:06 följande:

Antar att du inte är så pepp på detta.. men knip till 11/11 :) Det är min födelsedag och ett superbra datum att landa på! Till och med den glömskaste kommer ihåg min födelsedag :) jag gissar på 11/11.

Jag haffar gärna det datumet annars! ;)
  • Sajocawa
    sagoskog skrev 2016-10-31 18:22:28 följande:

Varsågod :) När har du bf nu igen? Du är inte med i bf listan.

Joodå jag står med där, 16 november :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-11-01 08:41:46 följande:

Tuffa dygn har det varit.

Började ju att få kraftiga värkar lördag kväll så låg vaken hela natten till söndagen. Samma sak hela söndagen men dom blev aldrig tätare än var 9de minut men ökade och ökade i styrka så tillslut sprutade tårarna vid varje värk. Då ringde jag för andra gången förlossningen och sa att det inte gick längre så vid 19 var vi inne, öppen 4cm och vattnet kvar. Fick ett rum och testade lustgas fram till typ 21, för då höll jag på att dö av smärta och trötthet så fick epidural och sov på den näst intill in i det sista. Haha. Helt plötsligt kom krystvärkarna och vattnet gick, 4 krystar sen for hon ut 00.14. Gick svinsnabbt och gjorde förjävligt ont. Haha. Så där ser man att ringa in vid 3-4 värkar på 10 minuter inte alltid är aktuellt. :P för varken vatten, blod eller slempropp hade gått heller så därför höll jag på att inte få komma in när det var så långt emellan värkarna hemma.

En skrikig brud som vill ha bröstet i munnen dygnet runt och skriker för allt har vi fått. xD Här får man inte mycket sömn och jag och sambon har avlastat varandra så gott det gick inatt. Kommer nog behöva mycket tips och råd framöver. ^^

Åh! <3

Tycker det är bra att man får en riktlinje med hur täta värkar man ska ha men att de borde vara tydligare med att det enbart är en riktlinje och inte en regel. Vi åkte också in när jag inte stod ut med smärtan trots att värkarna bara kommit var 7e minut i ett dygn, och ville helst dö varje gång en värk kom, och mina kom aldrig tätare överhuvudtaget så var tvungen att få värkstimulerande dropp.

Är ni kvar på BB eller har ni fått komma hem? Har skrik- och tuttjejen ett namn? <3
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-11-01 10:56:40 följande:

Ok viktnedgången låter ju lovande på vikten. 6 månader för de sista kilona tycker jag låter helt rimligt och bra jobbat. Men misstänker att det blir att kämpa lite för stt få bort magen här också. Vet du hur mkt du gick ner de första dagarna eller under självs fl? Jsg gick ju inte ens ner under fl trots stt ungen bevisligen inte va viktlös, pga vätskan

Jag minns knappt hur snabbt mitt försvann men tyckte också att det mesta försvann rätt snabbt och sen försvann de sista kilona under några månader medan kroppen även blev tajtare. De första veckorna försvann ju mycket vikt men man var ju ändå sladdrig om magen (om man inte kallas symetrical...). Men minns att någon vecka efter förlossningen så vägde jag mig två dagar i rad på kvällen med exakt ett dygn emellan vägningarna och hade då gått ner 3 kg (var egentligen inte så hetsig över vikten för man såg snarare i spegeln att det hände saker snabbt, men gjorde mest den vägningen för att reta min man som också hade gått upp några gravidkilon, och för honom försvann inte kilona likt snabbt haha)
  • Sajocawa

Vet inte vad jag ska säga mamalolo. Det är hemskt! Jag hoppas allt som väntar går så smidigt som bara den och ta hand om varandra nu! <3

• Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-11-02 16:23:40 följande:

Så härligt att höra! Skönt att det gått så bra. Fint namn på tösen!

Hur går det för dig då? Känns det något?

Är det förresten någon som sparat gissningarna på iskristall så man slipper leta upp den där listan igen? :D
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend