Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-14 22:48:56 följande:

Hmm ja läste häromdagen att det är den ENDA metoden som är vetenskapligt bevisad kan sätta igång. Men är inte kvinnliga orgasmen som jag trodde som sätter igång utan någon hormon i sperman, så han måste ju komma isåfall hehe är inte. Är inte helt säker på om han är intresserad - men inte omöjligt, han är ganska billig förutom när det gällde kommandoliggandet för att bli gravid hehe. Men själv är jag INTE intresserad. Det blir major luring från min sida då och får nog använda nått glidmedel eller nått för att få till det

Alltså vet inte riktigt... jag och min man försökte oss på den metoden. Antar att det behövs en hel del mängd sperma för rätt koncentration att kunna starta något. Och vad ska det starta? Värkar? Jag tvingade honom ligga hela tiden, och stackarn hade precis kommit hem från en jobbnatt när jag tvingade honom komma två gånger på morgonen, och efter det gick mitt vatten så han fick ju aldrig sova något den dagen. Men mitt vatten sipprade bara, och tvivlar på att det var hans dubbelsperma som spräckte ett litet hål på hinnan... eller har det någon slags bränneffekt!? Fick ju inte riktiga värkar förrän 2 dagar senare..

Vill gärna att den här förlossningen startar på samma sätt för då kan våran barnvakt ända borta i Göteborg hinna hit (vi har familj här också men som inte har möjlighet att vara barnvakt lika länge så det känns så stressigt om min man ska lämna mig och bebis så fort förlossningen är över bara för att åka hem med vår dotter) så kanske får testa den här gången med och se om det var sperman eller inte haha..
  • Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-10-14 23:22:26 följande:

I morgon är det dags för oss att åka på semester. Ska försöka hålla koll på vad som händer här inne, men i fall att internet krånglar å så vill jag bara önska er lycka till med förlossningar å ultraljud :)

2v är vi borta så tycker att åtminstone 1 bebis borde tittat ut tills dess :)

Åh ha det så skönt! Jag tror ju att hela gänget får novemberbebisar så får se om du hinner hem till dess ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-15 08:53:55 följande:

Hehe vetenskapligt bevisad var lite överdrivet av mig - menade snarare att det finns vetenskapligt belägg ;)

Det korta svaret om vad som isåfall ger effekten: sperma innehåller prostaglandiner som verkar sammandragande på glatt muskelatur (detta är bevisat) och att en av de muskulaturerna som eventuellt påverkas är livmodern och livmodertappen (detta tror jag inte är bevisat).

Om prostaglandiner sv.m.wikipedia.org/wiki/Prostaglandiner

Jo men juste nu när du skriver du så minns jag att det var tappen som sperman kunde påverka... då var det nog inte det som hjälpte oss i alla fall, för när jag var inne på fredagen (två dagar efter vattenavgången) med starka värkar hade det inte hänt nånting alls med tappen.. haha
  • Sajocawa

Okej här kommer lite sammanfattningssvar från allt ni hinner skriva medan jag inte kollar.

Loppan, jag hade äl 24 februari (om jag inte minns fel).

Angående förskola i Stockholm får man börja precis när man vill, däremot är det flesta lediga platser i augusti iom att det är då man flyttar upp till skola eller till en äldre avdelning, så det blir en naturlig ruljans den månaden. Sen har man en platsgaranti på 3 månader från det datumet man sökt om, men då kan det också bli någon annan förskola i närheten som man inte har sökt. Min dotter började förskola i slutet på september.

Och har inte riktigt hängt med på era teorier med när man plussar och vikt och när man föder.. men jag plussade ju rätt sent den här gången och min kille verkar vara en liten rackare, eller inte överdrivet men mindre än storasyster i alla fall, får se på ultraljudet imorgon...

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-16 13:05:54 följande:

2 dagar efter fullmåne. Det är antingen 16 november eller 16 december. Kommer inte ihåg exakt när du har bf och vilken av de två som träffar närmast?

Har bf 16 november ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-16 22:20:05 följande:

Ganska lugnt med både sammandragningar och molvärk idag, känner inget i magen idag egentligen mer än han som rumlar runt. Men har så sjukt ont i fifi och kommer riktigt huggande smärta, som en kniv, när jag står eller går och ibland också när jag ligger. Är detta normalt? Kan det va öppning?

Tycker det låter lite som att han bökar runt med huvudet därnere, då kan det kännas som rejäla knivhugg när han stöter emot nerverna..
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-17 10:08:59 följande:

Ja, hade ju så också när han tog sig loss från att ha varit nästan fixerad och sen fixerade sig efteråt. Men kan han göra det när han är helt fixerad? De sa ju att han fixerat sig både när jag åkte in till fl för en dryg vecka sen och på mvc i fredags.

Jag är ingen expert på det här med fixering men jag tänker mig att dom säkert kan röra huvudort pyttelite, men inte ta sig loss bara. Eller att huvudet "rör sig" när man till exempel går/rör sig för att din kropp skiftar ställning, samt att om han sparkar ifrån kan ju det öka tryck mot nånting med huvudet även om han inte riktigt förflyttar huvudet något märkvärdigt. Känns ju inte som att huvudet ändå är helt blickstilla i flera månader (för de som fixerar sig typ vecka 30 liksom). Och jag har tolkat dessa knivhugg lite som att det hör ihop med just fixering, att de vara barn fixerat sig känner av knivhuggen, jag har själv aldrig känt men min dotter fixerade sig bara nån vecka innan, och den här grabben har inte fixerat sig ännu..
  • Sajocawa
    sagoskog skrev 2016-10-17 18:16:59 följande:

Eagel: Åh vad spännande. Får man fråga hur den såg ut? Eller ja, var det liksom tydligt att det var slemproppen? Jag tyckte det var jättesvårt att avgöra. Hur som helst så kan den ju endera lossna lite godtyckligt sådär.. eller så kan den lossna pga att det händer saker med tappen och då brukar det starta inom något dygn har jag hört:)

Nu tar jag mig friheten och svarar jag med, det är ju lite svårt sådär med slemproppen eftersom man har så jäkla mycket flytningar.. .men när min (en del av den i alla fall) släppte förra graviditeten så var det tydligt, det var liksom en klar slemklump, tänk typ ew-flytning fast väldigt klar i färg och mer sammanhållen som en klump, typ lite segare än rå äggvita. För mig kom det första gången ganska mycket, vet ju inte hur mycket hela är men kan nog tippa på att det var halva kanske, och sen släppte resten i omgångar varje gång jag gick på toa dagarna efter det. Svårt att förklara men jag tyckte att när man väl såg slemmet (haha gud vilket äckligt inlägg det här är) så tyckte jag det ändå var tydlig skillnad mot en flytning.
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-10-17 19:37:50 följande:

Efter hur lång tid starta din förlossning sajowacha???

Det dröjde nog 5 dygn tills jag fick riktiga värkar. Men å andra sidan har värkarna startat nån timme efter för vissa och 3 veckor efter för andra, så jag tror verkligen inte att slemproppen är något man ska gå efter eller få upp förhoppningarna :(
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-10-17 19:36:58 följande:

Oki nu lägger jag in en bild haha ni som inte vill se blunda haha

För mig var de väldigt tydligt att de va proppen

Ja det ser ju onekligen ut som en del av slemproppen, trots bara en liten del. Har det kommit mer efter?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend