Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-05-17 14:24:11 följande:

Är det någon som är haj på det där med föräldraledighet? Om man delar på det sen och jobbar 50% var. Hur många föräldraledigdagar i veckan kan man ta då? 3? :P

50% blir ju att man varvar mellan att jobba 2-3 dagar i veckan. Fattar inte när jag läser på hemsidan.

Det beror på hur länge man vill vara hemma med barnet. Tar man 100% föräldrapenning, dvs 7 dagar/vecka räcker dagarna i ca 13 månader. Jag vill exv att han/hon skall börja på dagis i januari 2018, vilket blir 17 månader hemma. För att dagarna skall räcka så länge behöver vi ta ut 5 dagar i veckan istället, först jag i (förmodligen) 13 månader och sen sambon i 4. Jag hade gärna delat det mer lika som med förra barnet, men blir svårt med mannens nya jobb. Delar man mer lika får man dessutom en trevlig jämställdhetsbonus.
  • Symetrical

Godmorgon töser!

Hur är det med er? Här dras jag fortfarande med en envis förkylning, men åker med min lille bästis ner till Skåne för att hälsa på familjen idag, så jag är glad ändå!

Har börjat få ganska mycket andnöd och svårt att äta redan (varför vikten också stått i princip helt stilla de senaste veckorna), så undrar var detta skall sluta. Önskar att mina magmuskler skulle släppa sargen och liksom tillåta magen att växa utåt mer istället för inåt.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-19 08:16:21 följande:

Oj det låter obehagligt. Visste inte att det var en grej. Hoppas magen växer utåt istället snart då.

Hur går det med foglossningarna?

Den växer såklart utåt också, men jag bär bebis väldigt mycket inåt, varför jag även jämt får anmärkningar om hur liten mage jag har (trots att sf-måttet är helt normalt).

Fogarna hålls i schack tack vara att jag är sjukskriven, får regelbunden behandling och kämpar på med mina dagliga promenader.
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-19 08:16:30 följande:

Vilken supermysig mage! Min är bra mycket större än förra gången men ändå lite mjuk och inte riktigt utfylld, så känns rätt ocharmigt. Jag har till skillnad från dig knappt några magmuskler efter förra graviditeten så ingenting håller något inne..

Min vart också större precis i början, men nu tycker jag inte att det är någon direkt skillnad från förra graviditeten.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-05-19 11:20:38 följande:

Din med <3.

Vad tror du att du kommer få?

Vi har 19 dagar kvar till rul

Lutar åt tjej, men vet ärligt talat inte. Har inte alls en lika stark känsla som sist. Då kändes det som att ja visste att det var en pojk.
  • Symetrical
    eid skrev 2016-05-19 20:24:30 följande:

Åh vad spännande och vilka fina magar ni har! :)

Välkommen! Har du räknat ur bf än?
  • Symetrical
    eid skrev 2016-05-19 20:42:40 följande:

Tack! Skönt att känna igen några som man vet har bra kunskap och är supergulliga :) Har inte kunnat låta bli det verkar bli 28/1. Tror att det tog sig 7/5. När är BF för dig? :)

Ja, den här tråden slår alla vanliga bf-trådar med hästlängder.

Jag jade bf 22/1 med sonen och han blev till 1-2/5, så din uträkning verkar stämma bra!

Jag har bf 23/8, så ganska precis tre månader kvar.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-20 17:12:43 följande:

Måste säga att jag har världens bästa bm. Har varit lite orolig pga olika omständigheter så jag ringde i veckan och hon fixade en tid som inte ens fanns så jag kunde hinna från jobbet. Fick lyssna på hjärtat och en sten släppte från bröstkorgen. Superskönt. Hon är så otroligt förstående.

Sånt är guld värt!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend