Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-04-21 10:10:55 följande:

Shit va ni hinner skriva!!

Sagoskog (skogaholm som jag fortfarande läser ;) )

Va kul med rul idag och att ni kanske tar reda på kön!! Super spännande ju!!

Symetrical: Tufft att du blivit sjukskriven men lät helt klart som du behövde det! :/ Hoppas att det blir något bättre för dig! :)

Tack babe! :-*
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-21 13:52:19 följande:

Allt väl ?

Åh, så underbart! Stort grattis!

Blev ni flyttade något?
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-21 17:25:36 följande:

Egentligen så skulle vi ha blivit flyttade 8 dagar bakåt. Men här så behåller de en tidig datering, om en sån har gjorts. Tydligen visar det samma tillförlitlighet. De daterade ju mig på kub och jag är väldigt glad att jag får ha kvar den. Det kan spara mig en hel veckas övertid :) Kub-dateringen stämmer också mycket bättre med verkligheten. Kub-dateringen ligger +1 dag från min uträkning, medans rul-dateringen ligger -7 dagar.

Vi är väldigt små personer i familjen också. Jag och mina systrar vägde knappt tre kg när vi föddes. Bebisens pappa är ganska kort för att vara kille och hans mamma är megakort. Tvillingarna var små när de föddes (såklart pga att de var två), men ligger fortfarande -3 standardavvikelser i tillväxt nu vid 8,5 års ålder. Så jag hade blivit mer förvånad om hon vore stor för tiden än att hon är liten för tiden.

Ja, men gud vad skönt! Låter ju dessutom väldigt rimligt.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-21 17:25:36 följande:

Egentligen så skulle vi ha blivit flyttade 8 dagar bakåt. Men här så behåller de en tidig datering, om en sån har gjorts. Tydligen visar det samma tillförlitlighet. De daterade ju mig på kub och jag är väldigt glad att jag får ha kvar den. Det kan spara mig en hel veckas övertid :) Kub-dateringen stämmer också mycket bättre med verkligheten. Kub-dateringen ligger +1 dag från min uträkning, medans rul-dateringen ligger -7 dagar.

Vi är väldigt små personer i familjen också. Jag och mina systrar vägde knappt tre kg när vi föddes. Bebisens pappa är ganska kort för att vara kille och hans mamma är megakort. Tvillingarna var små när de föddes (såklart pga att de var två), men ligger fortfarande -3 standardavvikelser i tillväxt nu vid 8,5 års ålder. Så jag hade blivit mer förvånad om hon vore stor för tiden än att hon är liten för tiden.

Ja, men gud vad skönt! Låter ju dessutom väldigt rimligt.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-22 13:49:44 följande:

Symetrical vart e du?? !!

Här! Har varit lite frånvarande sen igår pga förkylningsdeck delux. Snacka om att man är mer mottaglig för infektioner som gravid! ;-S

Låter onekligen som att detkan vara tidig foglossning. Tycker att capy kom med superbra tips! Och tycker att din chef är lite av en oempatisk skit, rent ut sagt! Du får sätta hårt mot hårt. Hon måste ju fatta att risken är att du måste sluta jobba helt tidigare ifall du inte avlastas i tid!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-22 08:18:13 följande:

Eagle hmm det kan säkert Symetrical svara på...

Hur ska alla göra med föräldraledigheten? Delar ni? Norge har ganska lika regler som Sverige tror jag - 10 veckor måste mamma ta, 10 veckor måste pappa ta och resten delar man som man vill.

Förra graviditeten tog jag 10 månader föräldraledighet, sen började jag jobba två dagar i veckan i två månader, då sambon tog över helt i 6 månader. Med andra ord delade vi relativt lika. Den här gången kommer det dock bli svårare för honom att vara hemma så länge, då han precis börjat på ett nytt jobb. Jag känner även att eftersom detta är sista barnet är jag gärna hemma lite längre. Säger jag nu! Lär ju klättra på väggarna efter bara några månader.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-23 18:03:11 följande:

Är det nått ni saknar att äta?

Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

Har börjat sakna vin senaste veckorna, så sommaren blir nog tuff. Annars har det mest varit lufttorkad skinka, men det är ju bara att frysa in i tre dygn, så kan man äta det. Ligger alltid i frysen numera.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-24 12:01:23 följande:

Förlåt om jag är ytlig nu - men har gått från ingen mage till väldigt synlig mage sista två veckorna.

Den är verkligen stor! Men det som bekymrar mig mest är ändå inte storleken utan att den känns hängig typ - ser ut som att det är fett och inte livmodern. Har också fått "Love handles på sidan/ryggen som jag inte hade innan och gått upp över rumpan. Hur tycker ni ÄRLIGT talat det ser ut på denna bilden? Jag har ingen erfarenhet av att se på gravidmagar - har aldrig bett vänner att skicka bilder eller nått och när jag googlar gravid v 14 mage så har alla typ mage som pekar uppåt/utåt. Ska jag dra ner på kalorier tror ni?

Jag hade inte hängig mage innan jag blev gravid utan normaltränad och lagom platt för min ålder ;)

Men har tidigare haft högt kolestorol så jag vill passa på bukfettet OCKSÅ under graviditet - handlar alltså inte om fåfänga i första hand utan hälsa. Om jag lagt på mig massa bukfett pga inte rört mig och ätit onyttigt under graviditeten måste jag nog ta tag i det.

Ärliga svar nu tack, det kan jag ta :)

Jag har väldigt platt mage i vanliga fall och om jag får överskottskilon sätter de sig alltid på rumpa och låt, förutom de ggr jag varit gravid! Det är precis som att hjärnan medveten "fettar till" området kring buken. Kanske som skydd, eller kanske för att börja töja ut huden lite inför att magen skall växa sig stor framöver..!? Oavsett tror jag att det är väldigt vanligt och att du kommer att "växa i" din mage så småningom.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-28 11:32:28 följande:
    Mysigt! Shit att du redan är i v.23. Det känns som att tiden går långsamt för mig, men sen när jag hör vilka veckor ni är i nu så känns det ändå som det har gått sjukt fort. Bra med perspektiv :)
    Ja, tiden går galet fort, tycker jag. Inte alls sådär segt som första graviditeten var. Och då är jag ändå heltidssjukskriven nu ju. :-P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend