Gravida från Tempar/Fertility Friend
Japp, den höll i sig i 15 min! 8-/
Tror också att jag skall ladda hem en annan värkapp. Tycker inte att den är så bra på gravidappen. Vilken laddade du hem?
Japp, den höll i sig i 15 min! 8-/
Tror också att jag skall ladda hem en annan värkapp. Tycker inte att den är så bra på gravidappen. Vilken laddade du hem?
Den här kör jag på nu. Funkar bra. Tror dock att de flesta är ganska jämbördiga.
Idag har mina förvärkar helt ändrat karaktär. Trodde de kändes hyfsat "rätt" innan, men den här känslan är ännu mer bekant. Mycket lättare att klocka också eftersom de är mer definierade. Jag är dock säkert på att det bara är förvärkar än och inget annat.
Spännande. Kanske det är du som är nästa man :) hur regelbundna är värkrna då ungefär?
Oj låter som ganska hektiskt. Men hur lämge hade du så förra gången innan det satte igån "på riktigt" då?
Den där beskrivningen känner jag igen mycket väl! Plus känslan av att man skall tappa bebisen nu sedan ett par dagar tillbaka. XDTveksamt, men vad vet jag!?
Har haft brutal mensvärk och mer eller mindre smärtsamma värkar under i princip hela natten. Dock varit relativt glest mellan de riktigt onda, så har då kunnat slumra till.
Känner mig ganska medtagen nu, inte minst efter ytterligare en utdragen en på 8 min och 40 sek innan. >_<
Får se hur detta utvecklar sig. I alla fall fått i mig lite frukost nu och sambon kommer jobba hemifrån, om ifall att.
Loppan - stretchmärken är röda/lila i början, men bleknar med tiden och blir ljusa. Inga går bort av sig själv, men de syns mindre och mindre med tiden (pga att de bleknat men också när huden drar ihop sig).
Eagel - Jag fick stretchmärken med tvillingarna. Sånna tunna som du har syns väldigt lite sen när de bleknat och huden dragit ihop sig. Mina märks knappt alls normalt sett, mer som lite "rynk" i huden. Du kan ju kolla på bilderna jag lagt upp i fb tråden om du vill ha exempel :) Nu när magen är utspänd igen så syns de mer och som glansiga streck, men inte alls så mycket att det stör mig :)
Vet att jag spekulerar mycket, men är väldig nyfiken på hur bebisen ligger i magen. Magen sjönk ju så tydligt, så flyttat sig har han men vet ju inte om han vänt sig med huvudet ner eller har lagt sig på nått annat sätt.
Kan nån beskriva hur det känns när han lagt sig med huvudet ner? Jag hade mycket nedpress ett tag men det har gått över. De hårdaste sparkarna kommer ofta från mitten av magen och går uppåt/utåt revbenen. Men ibland känner jag en stark press på höger och vänster sidan samtidigt så då undrar jag om det kan va så att han ligger på tvären.
Ni som fått bekräftat hur bebisen låg hur kändes det när hen låg med huvudet neråt respektive på tvären?
Du måste ju vara helt suverän på att ta saker med ro. Jag hade nog klättrat på väggarna för länge sedan. Men låter ju riktigt bra med det orang-rosa. Ytterligare ett bevis på att det rör på sig! Kanske redan inatt? Annars tror jag på tisdag :)