Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

[quote=76875434][quote-nick]Symetrical skrev 2016-08-11 19:49:04 följande:[/quote-nick

Usch, men vännen då! Håller med om att det låter som "bara" förvärkar eftersom de ger med sig efter ett tag. Kanske ändå bäst att ta upp det med bm..?

Själv ska jag på mvc-besök imorgon kl 9 för att mäta magen igen. Funderar på om jag skall be henne undersöka mig också. Det jobbiga är bara att det gör så förbaskat ont att bli det med den här foglossningen. >_[/quote]

Ja om det hade varit riktiga så hade jag varit någon helt annanstans nu ;) men var det inte du som skrev om att du upplevde det svårt att klocka värkarna då det är svårt att avgöra när de börjar och främst slutar? Jag känner iofs alltid så, men sen de här mer smärtsamma kom så upplever jag det ännu svårare. Smärtan kan liksom komma utan att magen blir hård också, eller liksom inte helt vara i fas med sammandragningarna. Därför undrar jag om det är någon nervkläm snarare än förvärkar. Ja det är väl kanske omöjligt att spekulera i egentligen..

Jag har inte gjort en enda gynundersökning under hela graviditeten och tar emot lite att göra en. Konstigt, för annars brukar jag inte vara kinkig med sånt. Men det är väl bara att få det överstökat. Jag slipper iaf få ont av foglossning. Stackars :/ hoppas det går bra imorgon iaf :)

• sagoskog

[quote=76875434][quote-nick]Symetrical skrev 2016-08-11 19:49:04 följande:[/quote-nick

Usch, men vännen då! Håller med om att det låter som "bara" förvärkar eftersom de ger med sig efter ett tag. Kanske ändå bäst att ta upp det med bm..?

Själv ska jag på mvc-besök imorgon kl 9 för att mäta magen igen. Funderar på om jag skall be henne undersöka mig också. Det jobbiga är bara att det gör så förbaskat ont att bli det med den här foglossningen. >_[/quote]

Ja om det hade varit riktiga så hade jag varit någon helt annanstans nu ;) men var det inte du som skrev om att du upplevde det svårt att klocka värkarna då det är svårt att avgöra när de börjar och främst slutar? Jag känner iofs alltid så, men sen de här mer smärtsamma kom så upplever jag det ännu svårare. Smärtan kan liksom komma utan att magen blir hård också, eller liksom inte helt vara i fas med sammandragningarna. Därför undrar jag om det är någon nervkläm snarare än förvärkar. Ja det är väl kanske omöjligt att spekulera i egentligen..

Jag har inte gjort en enda gynundersökning under hela graviditeten och tar emot lite att göra en. Konstigt, för annars brukar jag inte vara kinkig med sånt. Men det är väl bara att få det överstökat. Jag slipper iaf få ont av foglossning. Stackars :/ hoppas det går bra imorgon iaf :)

• sagoskog
    Sagan12345 skrev 2016-08-11 22:11:05 följande:

Usch vad jobbigt, hoppas de blir bättre. Läste någonstans att man kunde få onda sd om man har urinvägsinfektion, kanske kan vara nått att kolla!?

Ja det kan man ju. Men jag tror inte på någon uvi riktigt. Visserligen är jag kissnödig jämt :) men i övrigt så känns det verkligen inte så. Inatt har det iaf äntligen varit bättre, så jag avvaktar nog tills på tisdag ändå. Och blir det värre i helgen så får jag ju vända mig till förlossningen :)
  • sagoskog
    mamalolo skrev 2016-08-12 08:20:00 följande:

Hej alla! Hoppar in här trots att jag är lite rädd och försiktig men än så länge ÄR jag gravid och fick utslag på CB Digital i morse (ÄL +11, vanligtvis lutealfas på 9 men tog munkpeppar och ProgesterAll denna cykel)

Grattis och välkommen :) :)
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-08-12 08:39:53 följande:

Jo, det var jag som upplevde/upplever det så. Håller med om att smärtan inte alltid är helt förenlig med sammandragningarna. Däremot tror jag att när det väl är på g på riktigt är det inga svårigheter att klocka.

Tack fining! På väg dit nu. Inte alls sugen på undersökning (massa ont i främre fogen idag), så det avvaktar jag med sålänge hon själv inte gärna vill göra en.

Då är jag inte ensam iaf :) Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var diffust på samma sätt då med. Men jag kommer ihåg att de var svåra att klocka pga de gick in i varandra. Hoppas det blir ordning och reda på värkarna när det är dags ändå :)

Hoppas besöket går bra :) Är väl lika bra att hoppa en sån undersökning isf. Så länge det inte finns någon jätte viktig anledning :)
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-08-12 10:01:46 följande:

Färdig! Hon tyckte allt såg jättebra ut. Fick typ samma magmått som bm förra veckan. Bebis hjärtljud var jättefina och bt lågt, men bra.

Dock inte fixerad än, varför jag får de där fruktansvärda ilningarna neråt med jämna mellanrum. >_<

Fogarna gör verkligen sitt bästa för att ta död på mig idag, så nu beger jag mig hem för att bädda ner mig i soffan med datorn och en chokladkaka. :P

Vad skönt att allt var bra, minus den hemska foglossningen såklart. Låter som du har en bra plan för dagen iaf :)

Kan det inte klämmas på nerver ändå? Jag har haft mycket ilningar också, redan för ganska många veckor sen. För oss omföderskor är det ju inte så ovanligt att bebisen förblir ofixerad. Men jag tänker att den måste ju befinna sig långt ner ändå och då kan det ju säkert ila på samma sätt?
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-08-12 11:01:49 följande:

Nojar idag. Han va så otroligt aktiv igår, men än nånsin och undrar om han vände sig i magen. Idag ingenting, har varit upp i 5 timmer och inte känt nånting. Prövar att ligga lite ner nu på sidan du brukar han alltid vakna, eller ska jag äta lite mat om han inte reagerar på nått av det så tänkte jag ringa in. Eller? Vad är det längsta ni går utan att känna rörelser? Så hör lång tid har det nog inte gått sen typ vecka 25 för mig så 5-6 veckor sen...

Jag har aldrig varit med om att det varit helt stilla. Däremot så var hon väldigt slö under ett par dagar. Jag upplevde att hon inte gjorde några rörelser på "eget initiativ". Kände bara hicka och att hon flyttade lite på sig när jag tryckte på henne. Så åkte jag in och fick göra ctg. Av någon anledning så blir hon alltid helt galen av ctg/doppler. Så det blev ett kort besök :)

I de allra flesta fall så är det inget allvarligt vid minskade fosterrörelser. Vart har du moderkakan? Han skulle ju kunna vänt sig åt något knasigt håll. Men det ska ändå alltid kollas upp! Drick ett glas kallt, lägg dig på sidan en stund och känn efter (eller om du redan gjort det kanske) och inte får den respons du borde så tycket jag absolut att du ska ringa in. Iaf i sverige har de ju rutiner för sånt här nästan överallt och tar varje fall på allvar. Förr kunde man lätt bli avspisad och känna sig till besvär, men med de nya riktlinjerna gällande fosterrörelser så är det mycket bättre.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-08-17 16:05:30 följande:

Vi fick också vagnen häromdagen. Blev sjukt stressade när vi va i en butik och de sa att det va 6-8 veckor leverans. Sen gick vi hem och beställde den på nätet och fick den 2 dagar senare :) Kan tipsa om denna sidan - supersnabb leverans som sagt, 5000 spänn billigare än alla andra ställen och fick en babybjörn på köpet :)

www.kopbarnvagn.se

Haha, vi bor ca 300m från köpbarnvagn :) och typ hälften av all personal kommer från min uppb)växtort :) köpte också vagnen därifrån, och massa andra grejer, fast i butik då. Vilken vagn blev det?
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-08-17 16:06:19 följande:

Eller vi handlade ju då på kjopbarnvagn.no eftersom vi bor i Norge - men är ju samma butik så räknar med att deras priser och service är lika bra i sverige

Såg nu att du redan postar svaret på min fråga om vagn :) Ja oavsett Sverige eller Norge så är det samma butik. Jag upplever det svårt att få fatt i någon personal i den fysiska butiken, men när man väl får tag i någon så är de jättebra. Tror det kan bero på att de är väldigt inriktade på näthandel och därför har mycket att göra med beställningar och lager etc. Skulle hur som helst föredra dem alla gånger framför babyproffsen (den butiken vi har här iaf) som endera är lite små-sura eller kör med konstiga motiveringar, skrämseltaktik och snackar skit om sina egna produkter.
  • sagoskog

Ger mig in i gissningsleken Symetrical!

Så då har vi gissningar på:

21/8: Eagle och Symetrical

22/8 (flicka): Sagoskog

24/8: Sagan

26/8: Gästen

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend