Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-16 19:53:55 följande:
    Precis,... Nu har min man problem med min mamma :( min mamma har alltid tänkt att hon skulle komma hit en vecka innan bf O vara med på förlossning osen vara med oss de första veckorna.. Min man vill verkl inte han tycker förlossning är intimt O att de är våran tid O samma med första veckorna me bebis då han får pappa ledigt i 2 v... Ja förstår han till en viss del samtidigt vill ja verk ha mammas hjälp O stöd... Vad tycker ni? Jag O min mamma är jätte nära
    Alltså.. Det här kan ingen annan svara på än dig själv, och antagligen inte ens förrän ni är där och det är dags, hur NI känner då.

Men utifrån mina egna erfarenheter så är jag nog mer på din mans sida här faktiskt. Det ÄR speciellt och intimt på förlossningen, det är det bästa som finns i livet och jag vet att många vill ha med sina mammor men jag tyckte att det var underbart att bara vara jag, min man och vår nyfödda bebis som kommit upp på bröstet. Ingen morsa som också vill ta del av bebisgoset. Samma med första veckorna, det var så mysigt med besök av alla nära och kära och få visa upp sin allra finaste vackraste ägodel men hur mycket jag än älskar min mamma (vi står också väldigt nära!) så hade jag inte velat ha henne där dygnet runt. Ni ska växa och bli en familj på riktigt, och helt ärligt så grät jag första dagarna bara av tanken att någon annan skulle hålla mitt barn. Ni kommer klara er galant utan hjälp och stöd för du kommer vara den bästa mamman för ditt barn, och din pappan kommer vara den bästa pappan och du behöver inte mer stöd och hjälp än det han kommer ge dig!

Men som sagt, gör som blir bäst för er. Och bestäm inget nu för guds skull, allt är nytt och häftigt men självklart också läskigt men du kommer växa in i rollen som mamma innan ditt barn har hunnit komma till världen, så bestäm senare, när ni vet hur ni känner sen. När det är några veckor kvar, inte flera månader bort :) <3
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:58:16 följande:

Hmm tack för svar. Ska fundera, bokade ju detta innan jag blev gravid och inte förrän sista veckan jag fattat att det blir lite jobbigt. Men flygresan är väl ok men är egentligen meningen att vi ska va ute på Gotland i vårt sommarhus tisdag-lördag och 3 timmar på båt blir kanske lite väl. Men tråkigt att bara va hemma när jag har 11 dagar ledigt också, känns lite bortkastat så ska försöka komma iväg åtminstone tills Sthlm. Och va inte hemma till jul så har inte varit i Sverige eller träffat min familj sen i oktober :( Nä börjar nästan gråta när jag tänker på att inte åka. Jag får bita ihop, ta postafen och hoppas på det bästa.

Åk!! Det är jobbigt några timmar men vad är några jobbiga timmar mot flera roliga och mysiga dagar sen!
    Du kommer ju må illa om du är hemma ändå så bättre att göra något annat! :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:58:16 följande:

Hmm tack för svar. Ska fundera, bokade ju detta innan jag blev gravid och inte förrän sista veckan jag fattat att det blir lite jobbigt. Men flygresan är väl ok men är egentligen meningen att vi ska va ute på Gotland i vårt sommarhus tisdag-lördag och 3 timmar på båt blir kanske lite väl. Men tråkigt att bara va hemma när jag har 11 dagar ledigt också, känns lite bortkastat så ska försöka komma iväg åtminstone tills Sthlm. Och va inte hemma till jul så har inte varit i Sverige eller träffat min familj sen i oktober :( Nä börjar nästan gråta när jag tänker på att inte åka. Jag får bita ihop, ta postafen och hoppas på det bästa.

Jag flög till Thailand (och hem såklart) i vecka 20. Kan vara bland det värsta jag gjort fast jag minns det inte ens nu. Jag mådde visserligen inte illa då men hade enorma problem med att sitta, från typ nån vecka innan resan och sen resten av hela graviditeten kunde jag inte sitta mer än 15-20 minuter sen fick jag djävulskt ont.. Och då va fast på ett flygplan så många timmar... Nu när jag tänker tillbaka kan jag nog minnas smärtan ändå...

Det jag vill komma till är i alla fall, JA det blir jobbigt för dig att åka, men vad vill du minnas i efterhand? Att du åkte, att det va fruktansvärt men du är glad för att du kom iväg? Eller att du stannade hemma för att du mådde så kasst? ;)
  • Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-03-18 10:57:08 följande:

Nu har vi fått se det lilla hjärtat ticka! Allt såg bra ut! Så glada!! <3

Åh så underbart!!
    Då är du beräknad ganska tidigt i november eller? :D
  • Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-03-18 17:49:04 följande:

Tack tjejer det känns underbart!

Eagle: ja, jag hänger kvar i ivf-grupper

Symetrical: v.8 7+4 idag

Sajocawa: Bf 31:a oktober.

Vad roligt att kunna följa någon som ligger hyfsat nära i graviditeten :)
  • Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-03-18 21:20:30 följande:
    Loppan84 skrev 2016-03-18 21:07:33 följande:

Hehe vi är ju typ 5 som ligger en vecka från varandra :) Blir sjukt när alla vi närmar oss BF och det kommer typ 5 bebisar på några dagar :)

Vilka dagar/veckor är ni på då tjejer? Ja, tänk så många bebisar
    Man skulle haft nån liten bf-lista på nåt sätt... Bf 16 november här :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-18 21:41:46 följande:

bf-lista:

Loppan84 - 28 oktober
    Eagle - 30 oktober (?)
    Iskristall - 31 oktober
    Sajocawa - 16 november

loppan: jaha är du och Eagle beräknade så sent i oktober också.. Trodde det var minst en månad mellan oss!
    Gud vilken spännande höst det blir :)

Sååå häftigt btw att du och jag ändå är beräknade så nära varandra när vi "hängt ihop" sen vi startade i temptrådarna här <3
  • Sajocawa

Tog förresten ett test idag och fick gravid 3+. Känns ju som ett rätt bra resultat ändå med tanke på att jag fick "inte gravid" för 10 dagar sen. Nu är jag färdigtestad och väntar in mitt ul om två veckor :)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 07:58:40 följande:
    Jag har bestämt mig för att inte göra kub här. När det inte är tillåtet i landet man bor så känner jag att det blir att gå väldigt långt för att inte får ett barn med downs att åka till ett annat land (även om det är Sverige). Det kändes fel och ärligt talat känner jag nu att jag aldrig hade klarat att göra abort oavsett vad som kom upp. Jag har aldrig gjort abort men har alltid tänkt att det skulle varit ganska lätt om jag va tvungen men nu när jag är gravid så känns det heeeeelg overkligt att i v.9 som jag är i nu är det väldigt många som gör abort. Jag menar nu har verkligen känt fysiskt hur det är att va gravid... Jag hade inte klarat det
    Fint tänkt! Jag gjorde inte kub med dottern, och hade inte tänkt göra det senaste graviditeten heller, för helt ärligt vill jag inte ens ha några resultat. Det blir vad det blir, för oavsett hade jag ändå inte velat gå vidare med ytterligare prover etc om det gav dåligt resultat.
    Den här gången överväger jag det enbart för att få ett extra ul efter hur det slutade senast, men velar fortfarande... :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend