Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-15 13:12:12 följande:

Hmm bor ju i norge så kan ju hända att det skiljer lite - men här skriver man in sig hos sin läkare när man bekräftat gravidtet sen är det bm i vecka 8-10 för att höra hjärtljud, sen är det kontroll i v 18, 24, 28, 32, 36, 38 och 40. Så om upplägget är likadant i sverige och allt är som det ska vid första kontrollen så stämmer det nog ja :)

Hej!

Ja då verkar det stämma rätt bra! Tack för svar :)
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 16:44:31 följande:
    Japp. Knaprar dem dagligen senaste veckorna. Tycker inte att de tar bort illamåendet helt, dock udden av det.
    Får hoppas att de är effektiva! Men jag får nig vara nöjd om de tar bort i alla fall lite av illamåendet. Sen köpte jag såna där akupunktur band. Vet inte om de fungerar eller om det är mer psykologiskt....
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 16:51:43 följande:
    sagoskog skrev 2016-02-15 16:32:43 följande:

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.

Förra gången fick jag göra mp, inte kul! Men numera finns ju nipt, så hade vi fått förhöjd risk igen hade de bara skickat iväg mina blodprov på avancerad analys och så hade vi fått svaret efter några dagar.

Det gick dock så himla mycket bättre än väntat idag! Allt såg superbra ut med liten sprallig bebis och vi fick låg risk för alla kromosomavvikelser! Är så lycklig och lättad! <3

Är det en tös, månntro!?
    Åh så härligt att höra:)
  • misslina

Vi ska göra nipt-test och ul när jag är i vecka 11. Så jag längtar så mycket tills vi får se lilla pyret. Ska bara övertala min man att vi ska ta reda på könet;)
    Vi gjorde kub förra graviditeten.

• misslina
    capy skrev 2016-02-16 16:48:48 följande:

Idag har vi varit på RUL. Allt såg bara fint ut... hoppas det blir sommar typ jättesnart nu :)

Åh så härligt!
  • misslina

Jag mår fortfarande riktigt dåligt! Fick lergigan comp utskrivna igår! Och blev så glad igår att de verkligen tog bort mitt illamående. Men idag... Mår fortfarande illa( vill inte ens veta hur jag hade mått utan piller)
    Men biverkningarna tycker jag inte om... Skakig, muskelsvaghet, och ofantligt trött! Så det känns som pest eller kolera. Kan inte jobba utan pillerna och kan inte jobba med:(

Måste försöka ta mig in på jobbet i veckan och berätta. För jag kommer behöva bli sjukskriven

• misslina
    eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....

Åh så roligt!! Stort grattis!

Välkommen :)
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-17 06:19:18 följande:
    Vet precis vad du menar. Pest eller kolera. Dock försvann mina biverkningar någorlunda efter nån vecka, men tycker fortfarande inte att tabletterna tar bort mitt illamående mer än lite grann.

Kämpa på och tillåt dig vara sjukskriven så länge du behöver. <3
    Okej!

Ja kanske ska testa att fortsätta ta tabletterna så kanske biverkningarna minskar! Tack för tips!

Pillerna tar bort en del av illamåendet under dagen . Men på kvällen så mår jag så jäkla illa!
    Jo här blir det sjukskrivning! Inte så mycket att göra åt' jag hoppas bara att det är för en kortare period och inte hela grav som sist
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-02-16 20:48:38 följande:

Stackars dig! Krya på dig (eller vad man säger). Hoppas det går över snart.

Tack :)
  • misslina
    eagle87 skrev 2016-02-17 09:18:48 följande:

Tack för alla grattis :) har längtat till denna gruppen. Hur ligger alla till? Vilka veckor O vilka har varit på ultraljud?

På fredag är jag i vecka 9, var på inskrivningssamtal i måndags.

Om lite mindre än tre veckor ska jag göra nipt test och ul. Och i slutet av april ( en evighet) ska jag göra rul:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend