Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

hoppitossa skrev 2016-10-20 07:13:36 följande:
    Tack vännen! Den kommer nog gå, vi ska på inskrivning först, ska bli spännande. När jag väl kom hem från jobbet igår kändes de bättre, har väldigt nära till känslorna sedan några veckor tillbaka. :)
    Lycka till idag! Håller alla tummarna! :)
  • misslina
    hoppitossa skrev 2016-10-20 14:42:16 följande:

Vi har ett ma. Är helt förstörd.

Åh nej! Beklagar.... Så otroligt tråkigt :(
  • misslina
    hoppitossa skrev 2016-10-20 16:14:23 följande:
    Bäbiiiis skrev 2016-10-20 15:03:29 följande:Usch vad tråkigt! Jag beklagar verkligen. Jag har själv haft 2 ma så vet hur tugnt det är att få det beskedet.

Det är ju tyvärr så vanligt även om det ofta inte pratas så mycket om det.

Vi får hoppas att allt kommer ut nu så snabbt och smidigt som möjligt och att ni kan försöka igen så snart ni är redo.

Om det kan vara någon tröst så kommer ju den dagen då ni får ert barn och då kommer ni vara sååå glada att ni fått just den pojken eller flickan. Men denna gången var det inte meant to be. <3
    Hur lång tid tog det för allt komma ut? Lång tid innan ni ni blev gravida igen?
    happylife skrev 2016-10-20 15:33:07 följande:Men nej!! J*vla skit! Lider så med dig! Beklagar verkligen <3
     Tack allihopa. <3 Känner mig så lurad av kroppen, alla symtom på graviditet har ökat men inget har växt på 2 veckor. Känner mig så skyldig, maken är så ledsen.  Och vi som var på inskrivning imorse. Det är ju "bara ett vanligt missfall" men för varje person/par som behöver genomlida det är det ju supersvårt. Jag har ju inte börjat blöda "på riktigt" så imorgon kl 8 ska jag till sjukhuset för att få cytotec och sedan vara där hela dagen för att avsluta det hela.. Och eftersom jag inte har egen äl blir det Provera om ca 4 veckor och sedan äl-stimulerande direkt. 

Ja jag är så fel person att fråga.... För jag fick så mycket komplikationer som inte är så vanliga Fick de tabletter jag skulle ha... Började blöda mer. Men slutade aldrig blöda... Och sen åkte jag på infektion, blev väldigt dålig...för att allt hade inte kommit ut så i slutändan blev det skrapning. Tyckte inte alls skrapningen var jobbig utan hade världens bästa team omkring mig som tog hand om mig så väl! Plus att det kändes inget heller.

Men! Efter skrapningen och jag hade läkt färdigt så tog det för oss på tredje försöket! Så det gick fort att bli gravid igen!
    Skickar styrkekramar till dig!
  • misslina
    eagle87 skrev 2016-10-21 05:52:38 följande:

Nu är de på gång.. har haft värkar i 3 timmar... ca var 6-7 min väntar på att de ska bli regelbundna var 5 minut... ska då åka in

Åh så spännande! Lycka till :)
  • misslina

Vecka 12 här idag! Milstolpe!

Önskar bara att detta illamående skulle ge med sig :(

• misslina
    happylife skrev 2016-10-21 09:06:43 följande:
    Verkligen! Kräks du också?

Själv kräktes jag upp frukosten idag
    Samma här! Eller innan jag fick i mig frukosten... Så kräktes bara galla!

Usch! Tycker synd om oss!
  • misslina
    eagle87 skrev 2016-10-21 21:51:06 följande:

Våran kille föddes kl 1745.., 2700 gram vi mår bra fy faaaaan va ont O ingen smärtlindring bara lustgas

Åh vad roligt! Stort grattis!
  • misslina
    Bell13 skrev 2016-10-22 17:40:40 följande:

Har bim idag och det ser ut så här.
    Tycker strecket är rosa och det kom efter 2-3 min. Vågar jag hoppas?

Gratulerar :)
  • misslina
    hoppitossa skrev 2016-10-22 17:57:35 följande:

Kunde inte hålla mig ifrån som jag hade tänkt.. Stort säga grattis Eagle!

Just hemkommen efter 1,5 dygn på kvinnokliniken. Cytotec fungerade inte nå vidare på mig så efter 24 h och 4 doser, nästan 0 blödning visade det sig att hinnsäcken inte ens "kollapsat" och all slemhinna var kvar så idag vid lunch blev jag skrapad. Nu är det 4 veckor tills vi börjar med stimulering igen. 

Ta hand om dig! Kram
  • misslina
    happylife skrev 2016-10-23 11:39:27 följande:

Ok nu får jag lugna mig med min oro för allt ser toppen ut <3 mätt till 9+6 så det stämmer.

Fick även höra hjärtat, första gången <3

Den levde runt där inne å hade de bra!

Härliga nyheter :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend