Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-28 11:34:01 följande:

Förlåt för spamming och att jag klagar lite nu.

Men har kaskadspytt hela morgonen, fick stanna hemma från jobbet. Spytt ner hela mig själv och badrummet för det kom så plötsligt. Detta är så förnedrande. Snälla gode Gud låt det va tillfälligt nu och inte en permanent tillbakagång.

Var på yogan igårkväll - nån annan som blivit dålig efter en sån typ aktivitet? Tror ni det kan bero på yogan?

Men vart inte du kass efter förra yogapasset också..? Kan ju vara så att det triggar illamåendet då. Kanske läge att avvakta lite med den typen av aktivitet isf.
    Jag var dum nog och testade lite prenatal pilates här hemma i måndags. Fick avbryta efter knappt fem minuter och har fått betala för det sedan dess, kan jag lova. Död
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-29 15:38:52 följande:

Fyfan va nervös jag varit idag!! Men fick lägsta risk på kub! Och jäklar va det var action i magen!!

Flyttad till 31 oktober. Stämmer med min egna beräkning! :)

Stort grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Lila bra att ställa sig in på att gå en-två veckor över tiden, annars blir sista dagarna riktigt brutala.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-29 09:25:26 följande:

Vaknade helt bra. Det måste varit en jävla maginfluensa. Vilken lättnad! Nu är jag bara lite orolig att det va en matförgiftning, va bara dålig i 24 timmar och hade inte feber. Är inte det konstigt för en maginfluensa?

Borde jag kontakta läkare eller nått eller bara låta det gå?

Jag har också varit/är magsjuk sedan tre(!!) dagar tillbaka. Aldrig haft en sån utdragen magåkomma. Sonen hade samma förra helgen, så det har lugnat mig att det förmodligen är samma skit och inte något annat allvarligt. Varken kräkts eller varit särskilt lös i magen, men har konstant kramp i hela buken med tillhörande illamående. Hoppas på att det vänt nu, men det går segt!

Ringde bm igår för säkerhetsskull innan helgen och hon sa att såvida man inte har feber är risken för att det skulle vara en listeriainfektion (vilket är det enda som kan skada fostret) minimal. Så det känns ju tryggt.
  • Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-01 19:22:54 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med i denna tråden om det är okej?:)

Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Kul att kunna dela sina nojor och känningar med några andra!

Stort grattis och välkommen hit!

Förstår att det känns surrealistiskt och lite skrämmande nu med virusinfektionen. Är dock väldigt vanligt att få i samband med att man blir gravid, då hjärnan sänker immunförsvaret medveten, för att inte stöta bort fostret, som egentligen kan ses som en sorts inflammation i livmodern. :-P

Jag har själv precis haft magsjuka som efter det gick över i förstoppning, så har varit helt sänkt i 4-5 dagar. Kändes väldigt otäckt när det var en åkomma som påverkade just magen. :-/ Har dessutom gått ner över ett kg till följd av detta, vilket känns sådär. Dock vet jag att bebis tar vad den behöver, så bara klena jag som får lida.

När har du bf då?
  • Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-01 20:01:45 följande:

Tack så mycket:)

Ja verkligen, man har väntat så länge och helt plötsligt händer det! Men så glad, äntligen hände det!

Okej, va häftigt ändå, det hade jag inte en aning om! Då kanske jag inte ska oroa mig så mycket.

Äter även levaxin men fick redan tid imorgon för att ta nytt blodprov då det är viktigt min dos är rätt ..

Uschdå, det lät ingen vidare! Hoppas du börjar må bättre!!

Hm, mellan 4-7 januari:) när har du bf?

Men så bra att du fick tid att kolla upp det så snabbt!

Ja, nu mår jag äntligen bättre. Känns som att ha fått tillbaka livet igen.

Jag har bf 23/8, så är i v 23+5 idag.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-05-03 21:28:10 följande:

Hej på er!

Kul att följa er och era magar... Även om det är på avstånd. Men tänkte ge er en update:)

Men nu börjar det närma sig att börja försöka igen.. Om en månad tänkte vi om kroppen kommer tillbaka till en normal cykel igen. Blev skrapad för två veckor sedan för att allt inte hade kommit ut. Så det har varit mycket efterspel efter missfallet. Men nu känner kag mig på banan igen och hoppas på att jag kan joina er här så småningom!

Kram på er!

Så himla kul att höra av dig! Håller tummarna att kroppen är samarbetsvillig nu. :-*
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-04 08:33:20 följande:

Wow Symtrical. Riktig kula nu!

Eller hur!? Med världens ådror!
    GästenT skrev 2016-05-04 10:00:51 följande:

Åhhh så fin perfekt liten kula du har!!

Tack gulle! :-*
  • Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-04 14:03:54 följande:

Hej alla fina gravida!

Så härligt att de flesta här verkar passerat de värsta veckorna fram till v.12.

Jag går in i vecka 6 på torsdag men tiden går så sakta och häromdagen gjorde en kompis tidigt ul i v.9 där de visade att den inte levde så nu går jag runt med oron att det ska hända oss också... Även om man inget kan göra...

Har bokat tidigt ul 27 maj så hoppas tiden går fort tills dess...

Annars fick jag precis samtal från bm om att jag måste höja min levaxin dos sen blir det blodprov ca var 4e v. framöver.. Hon var jätte go och trevlig och det är henne vi ska träffa på inskrivning nästa vecka!

Mycket tankar här..

Förstår oron, men precis som du säger, inget man kan styra över. Jag fick ju samma besked i höstas i v 8+1, så du kan säkert tänka dig hur skitnödigt kräkfärdig jag var på mitt vul i v 7+6 den här gången. Trots att hela mitt väsen talade om för mig att allt var som det skulle trodde jag att jag skulle krevera. Lättnaden efteråt när vi fått se hjärtat slå dock! Helt obeskrivlig.
  • Symetrical
    capy skrev 2016-05-04 19:22:33 följande:

Ganska roligt att jag tyckte magen var jättestor i v16 :P

Superfin mage!

Du ser inte ut att ha gått upp så mycket i övrigt..?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend