Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-04-04 09:01:04 följande:

Sitter hos bm och väntar på att få komma in och göra första ultraljudet. Så nervös så jag håller på att spy.... Ska göra ultraljudet i exakt samma rum som jag fick veta om mitt MA för ett halvår sen... Hoppas på en redig revansch nu!

Exakt i den sitsen var jag också i januari! Vul i samma rum, med samma gynekolog som bekräftat att fostret inte levde bara fyra månader tidigare.

Håller alla tummar och tår för dig! <3
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!

jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Åh, så underbart! Stort stort grattis!!!

Vilken vecka sa hon att du var i?
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:52:45 följande:

Tack tack tack!!! Hon velade lite mellan 7+2, 7+3 och 7+4... Och enligt FF är jag i 7+5. Men fattar att det är svårt att mäta så smått, 1 mm blir ju som sagt en hel dags skillnad. Så jag fortsätter gå efter mitt datum tills nästa ultraljud :)

Låter vettigt! Gud, vad glad jag är för din skull. Den lättnaden, alltså!
  • Symetrical

Vi kommer köra på höggravidsemester hos min familj nere i Skanör från midsommar och ca 3 veckor framåt, sen blir det till att hålla sig nära hemmet fram till bf. Hjärta

• Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 16:01:26 följande:

Det hände förresten något konstigt i helgen... Magen exploderade! Haha den small alltså inte, men helt plötsligt blev den orimligt stor.. Trodde det kanske var tillfälligt i en dag, men det håller i sig....

Kolla bara när jag LIGGER NER till och med... !?!? Undrar om det bara blir större och större nu eftersom folk säger att magen växer snabbare med andra barnet, eller om magen kommer hitta tillbaka igen innan barnet börjar ta plats och växa.. Har redan svårt att knäppa mina arbetsbyxor...

Precis samma sak upplevde jag när tarmarna började spöka rejält kring v 7-8. Tänkte också på att många ju upplever att magen blir betydligt större andra gången, detta stämde dock inte på mig. Magen la sig igen kring v 10-11, för att sen komma tillbaka på riktigt ett par veckor senare.

Såhär ser den ut idag i v 19+5:

• Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 21:28:24 följande:

Haha får hoppas det lägger sig lite då, även om det är lite mysigt med försmak på vad som komma skall.

Längtar till magen blir som din, riktig liksom, perfekt storlek också, inte stor och i vägen ännu ;)

Så är det ju! <3

Haha. Det där med att inte vara i vägen än vette gudarna! Men det kommer ju knappast bli bättre med den saken närmsta månaderna, så lika bra att vänja sig. :P
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-05 19:35:18 följande:

Ok vad tycker ni? Min man tycker jag e lite knäpp O tycker de tok för tidigt O tror ja kommer hinna ändra mig

Sjukt snygg! Skit i mannen, de fattar inte sånt ändå!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-05 21:43:09 följande:

Wow! Det var fint Eagle. Har inte köpt nått än, mer än de där skorna jag köpte i vintras innan vi ens plussade.

Hmm när första trimestern är officiellt över ska jag köpa en body eller nått. Men när är det egentligen? Går in i v.12 imorgon (11+0) men då är det en vecka kvar eller alltså 11+6?

Förresten ska ni få en liten uppdatering - efter 3 veckor med helvete mår jag mycket bättre. Inte bara det att illamåendet lagt sig (fortfarande illamående på morgonen, när jag är hungrig eller trött) men jag har ENERGI! Orkade städa köket idag, har överskott på jobbet och känner mig så mycket fräschare. Måste fortfarande vila och äta ofta men ändå - det är stor skillnad. Halleluja säger jag bara och om nån annan fortfarande mår skit så kanske det är tröst att det kan bli bättre redan i slutet av vecka 11 <3

Så underbart! Mitt släppte i v 13+0, så fick stå ut aningen längre, men slapp å andra sidan kräkas!
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-05 20:45:39 följande:

Angående barnvagnspratet så finns det knappt något jag hatar mer än barnvagnsdjungeln. Det finns INGEN syskonvagn som jag är nöjd med.

Enkelvagnen vi har nu är fantastisk och konstigt nog har jag efter 1,5 år fortfarande inte hittat en enda negativ/opraktisk sak med den trots att det verkar finnas någon lite nackdel med alla vagnar man köper eftersom jag hittar små fel på alla andra vagnar, så det är bara att ställa in sig på det och försöka prioritera. Men efter att haft den här alldeles perfekta vagnen så är jag alldeles för bortskämd nu när jag ska hitta en syskonvagn som inte uppfyller alla mina krav.. Skulle vilja förvandla vagnen vi har nu till en syskonvagn..

Verkligen i-landsproblem...

Jag är så glad att sonen är så pass stor att vi slipper otymplig syskonvagn. Får bli en ståbräda på gamla vagnen helt enkelt.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-06 12:20:42 följande:

Hur tycker ni att jag ska göra med UL? Hade ju ett vul i vecka 8 när vi såg hjärtat slå och så. Nu är nästa ul inte förrän vecka 18 eftersom man inte får göra kub här. Känns så länge till dess och så när symptomen försvinner mer och mer kanske man vill se nått mer. Frågan är: tycker ni det är bortkastade pengar (ca 1200 spänn) att göra ett ul i v.12 eller 13 när vi redan gjort ett i v.8 och har nästa i v.18? Eller hade ni gjort det?

Håller helt och hållet med föregående talare!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend