Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Och när är era rul? Jag kan ha glömt nu, säger som Sajocawa att det beror på gravidhjärna för jag glömmer allt hela tiden, men är det nån som fått bra kön ännu?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-27 12:22:07 följande:

Gillar min morgonmage

Loppan kan inte du lägga upp en :)

Kommer här! Har faktiskt börjat synas mycket mer sista 4-5 dagarna men osäker på om det är bebis eller bara svullen/viktökning? Men nu syns det iaf :)

• Loppan84

Mitt illamående kom tillbaka väldigt starkt igårkväll och hållt i sig hela natten och dagen idag, kräkts upp allt så känns som det är tillbaka på ruta 1. Legat och gråtit och tyckt synd om mig själv lite nu men hittade den här länken som fick det att kännas bättre. Om nån annan i trimester 1 mår lika skit som mig idag är trösten här. Om detta stämmer har jag Max 8 dagar kvar i helvetet ;)

m.huggies.com.au/pregnancy/early-stages/symptoms/hcg-levels

• Loppan84

hehe, fick du så i förra graviditeten också?

Symetrical skrev 2016-03-28 08:42:39 följande:

Kolla vad som håller på att hända med min navel. :-P

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-28 21:04:05 följande:
    Överlever du? <3
    Haha ja, har rest idag så tog postafen igen och det hjälper verkligen för mig. Ska prata med läkaren om möjlighet att ta det på jobbdagar om jag mår lika dåligt i veckan. Hur går det för dig? Mår du fortfarande ganska bra?
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-29 10:43:15 följande:
    Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.

Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.
    Åh vad jobbigt med din kompis. Hon va alltså i samma vecka som dig? Förstår att det kan bli en jobbig situation för henne att se exakt vilken tid hon skulle varit i.... Samtidigt om hon valt det själv kanske det inte tar så hårt på henne? Eller?

Har aldrig tänkt så mycket över det där med abort, eftersom jag aldrig blivit gravid av misstag, men alltid trott att det skulle va mentalt lätt att avbryta om jag inte ville ha barn just då - men nu känns det helt sjukt att tänka på att i v.10 som är den veckan jag är nu är det många som gör abort...
  • Loppan84

Eagle - som jag skrivit många gånger förr så verkar de knepiga. Kan du pausa lite från dem? Jag har personligen bestämt mig för att ta bort all sån typ av negativ energi och människor som inte vill mig väl ur mitt liv. Nu är det ju lite svårt att kapa helt med familj, men ni kan ju hålla det till ett minimum (högtider, födelsedagar) och så behöver ni ju inte träffa dem själva? Om din man vill ha en nära relation till sin syster kan väl de umgås själva ibland, ni behöver ju inte göra allt parvis

• Loppan84

En liten uppdatering! Fick gå till läkaren idag för att få recept på tabletter och då upptäckte de att jag också har en infektion i kroppen - superhög sänka och mycket vita blodkroppar. Inte konstigt att jag varit dålig. De vill helst inte behandla med penicillin när man är gravid så är sjukskriven denna veckan nu och fått postafen på recept så hoppas det betyder att jag blir av med infektionen och allt vänder då. Hade inte en tanke på att jag va sjuk också utan tänkte att det va bara gravdititen men känns lite ljusare att det nog va sjukdom också för sjukdom går ju över fortare än graviditet ;)

• Loppan84
    misslina skrev 2016-03-29 15:20:34 följande:

Hej tjejer!

Vad kul att se era magar! :)

Nu har värsta sorgen lagt sig och vi har bestämt oss att försöka igen! Och nu längtar jag! Men det blir inte riktigt just nu. Då jag fortfarande blöder och pga att jag vill återhämta mig från alla komplikationer ordentligt! Så kanske till sommaren.

Läkaren ringde idag och jag hade ett hcg värde på 28 så det borde vara över detta snart tycker jag!

Så kanske hinner jag joina er! Men fortsätter följa er :)

Kram på er!

Skönt att ni mår bra <3 Ser fram emot att höra om framtida försök och plus :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend