Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-21 09:54:20 följande:
    Ja det tror jag vi gör. Hade varit mysigt att inte veta också - men det är så mycket som man inte riktigt förstår nu första gången så tror det gör det hela mer förståligt. Nr 2 kanske det känns annorlunda :)

Ni då?
    Jaaaaaaaaaa!!!!!!! Har redan gjort baking soda test O ring test båda säger kille!!!!!!
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-21 11:15:05 följande:
    Är det sant? Hur kändes det? Har hört att det va tvärtom att man kände lättare om den va bakåtlutad för att det är lättare att känna i ryggen.
    Åh så svårt O förklara... Jag satt i soffan O de va på höger sida nedanför naveln.. Typ som en snabbt litet sprattel precis som om ngt rörde sig.. Varade kanske 3-4 sek...
    Ja vet inte tänker att en bakåtlutad är längre in... Min svullna mage har lagt sig väldigt mycket O ser inte gravid ut längre. Hur är de för dej? Har ni bokat ngn resa än? Vi åker till morocco 26 maj :)
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-04-21 12:53:41 följande:

Oj, både fel bild och ett ? ist för hjärta. Men ni fattar poängen <3

Åh en lilla syster till tvillingarna :)))))))))
    Guuuuud va söt hon suger på tummen
    Stort grattis
  • eagle87

Jag börjar misstänka att jag börjat få foglossning.. De känns typ mkt i över delen av rumpan.. Gör ont när ja suttit går etc.. Kan de vara foglossning?

• eagle87
    capy skrev 2016-04-22 08:43:02 följande:

Kan absolut vara foglossning tror jag. Lite tips för att inte förvärra:

Undvik trappor så långt det är möjligt
    Sitt inte med korsade ben
    Sov med kudde mellan knäna om du sover på sidan
    Om du står upp, stå med tyngden jämt fördelad på båda fötterna
    Cykla och simma är skonsamma motionsformer, undvik långa promenader och löpning
    Köp ett foglossningsbälte att använda när du måste stå eller gå

Håller tummarna för att det inte blir värre. Jag har haft ett elände sen vecka 18 denna gång.
    Tack för alla tips... Köpt ett bälte nu har på mig de nu känns skönt.. Läste nånstans att man ska sitta när man tar på sig byxor... Dog lite idag när jag tog på mig byxor O lyfte ena benet...

Jag tror mkt beror på jobbet, jobbar ett 10 timmar skift på torsdagar. Jobbar i en salong så de tar mycket på ryggen med pedikyrer etc... Har pratat med min chef men hon är helt oförstående.. Hon har betett sig riktigt dåligt sen jag blev gravid:( hon har försökt bli gravid ett par år O har typ ändrat sig helt från att jag berätta till henne...
  • eagle87

Grejen är har typ en chef som är regionchef som jag inte har så mycket kontakt med, osen har hon en assistent under henne som då är min chef. Vi var vänner innan jag blev gravid då vi var i samma situation (barnlösa) men sen jag plussa har hon typ inte velat ha ngt med mig O göra alls fastän jag inte pratar om graviditet etc. Hon måste typ ha sälj samtal med mig en gång i veckan men till O me de undviker hon.. O de henne jag sjukanmäler mig till eller går till om jag har läkarbesök.. Hon vart skitsur när jag hade ul O ville inte låta mig Gå så en annan tjej va till sist tvungen att komma in på sin lediga dag så jag kunde gå... Vill inte nämna detta för region chefen då de är jätte nära plus hon vet inte att K försöker bli gravid

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-23 17:03:11 följande:

Är det nått ni saknar att äta?
    Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

Saknar sushi sjukt mkt.. Spec laxen :( blir ledsen bara jag tänker på sushi
  • eagle87

Har kollat nu sushi regler här, rökt lax är ok, om laxen vart fryst är de ok O även lax som ej är vildfångad är ok.... Räkor tonfisk etc är inte ok rå... Grejen är de finns inte ett enda sushi ställe i Peterborough !!!!!! Så brukar beställa från en japansk kvinna som lagar sushi hemma så ska höra lite med henne vilken lax hon använder :) har provat laga egen blev inte så bra :( hehe

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-24 19:41:24 följande:

Här är den nu ikväll efter att ha ätit middag och allt...

Min Ser likadan ut på kvällen :))
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend