Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Kvalm = illamående på norska haha. Lite svorsk ibland ;)

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-23 18:52:27 följande:
    Den kör jag också på! Känns som en bra riktlinje.
    Hmm den säger att jag borde gått upp nästan 2 kg nu men jag har bara gått upp ca ett halvt kilo. Ska jag va orolig? Det behöver man väl inte va så här tidigt? Tänker att det beror på att jag inte haft matlust sista veckorna och att det kommer när illamåendet går över.
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-24 08:09:28 följande:
    Nejdå, så tidigt spelar det ingen roll alls! Med sonen gick jag ner 1,5 kg i början, men sen sa det pang efter v 8 och då gick jag upp fyra kg fort. Stannade kvar på det länge sen. Körde verkligen "trappan" med honom och verkar göra detsamma nu.

Ligger ganska bra enligt min vecka nu, så är nöjd.
    Ok :) är i vecka 10 nu, väntar ett par veckor med att väga mig då för i vecka 12 ska jag ha min första läkarkontroll så då märker de väl om det ligger som det ska.

Hur går det med dig och foglossningarna? Känner du dig bättre nu när du jobbar mindre?
  • Loppan84

Jag förstår dig Sajocawa med den erfarenheten. Samtidigt är det tydligen ganska vanligt att det kan variera ganska mycket mellan olika graviditeter också för samma person som jag förstått? Men hoppas du blir lite illamående då så du får själaro men att det går över fort så du slipper bli sängliggande igen.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-24 22:30:05 följande:

Denna vecka (v9) har illamående slagit till ordentligt här, har inte spytt men mår väldigt väldigt illa:(

Usch då din stackare! Om det är nån tröst var min allra värsta vecka förra veckan och denna veckan fr.om. Tisdag är det mycket bättre så den absoluta botten varade mindre än en vecka. Hoppas inte det kommer tillbaka när jag ska jobba igen nästa vecka.
    Men du blev ju framflyttad till samma dag som mig så då är du ju i v.10 nu eller hur? 9+1 idag
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-24 12:46:20 följande:

Vad gäller foglossningen blir den dessvärre sämre och sämre för var dag som går, trots att jag gått ner i tid. Tror att hade mitt bäcken fått bestämma hade jag inte jobbat alls. Men det får det inte, för isf blir den här skåningen knäpp på allvar!

Åh nej. Men förstår att du inte bara vill hå hemma, men skulle det behövas så måste du ju det. Hälsan kommer först <3
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-25 05:59:45 följande:
    Ja, jag vet ju att du har rätt, men tror att du förstår mig. Känns som att vi är lite av samma skrot och korn där. Kanske lite väl envisa för vårt eget bästa.

Men precis som du skriver måste ju hälsan gå först och det viktigaste är ju att jag klarar mig igenom hela graviditeten utan att gå i sönder, för det är ju egentligen efter att lilla plutten kommer som det riktiga jobbet börjar. Är ju inte lika "enkelt" heller som förra gången, eftersom jag nu har en treåring hemma som kräver sitt. Man kan ju dessvärre inte bara ligga och vila efter jobbet. Men detta skall nog gå bra. Skönt med lite påskledighet nu!

Hur har ni det då? Fortfarande på Gotland?
    Ja jag förstår dig, skulle bli knäpp av att bara gå hemma men om en läkare sa att du måste det nu så hade jag gjort det men varit ledsen och rastlös hela tiden ;) Hoppas det löser sig!

Ja, åker hem imorgon. Mått så otroligt mycket bättre sen vi kom hit. Vet inte om det beror på att jag vilat massor sen förra fredagen, att jag slutat med järntillskott eller att den värsta tiden bara är över (9+2 idag, men alla har ju olika illamående perioder för mig va det slutet v.6-slutet v.9 om det inte kommer tillbaka). Whatever det beror på så är det sååå skönt!
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-26 13:59:29 följande:
    Hej åh ok, ja har googlat lite O tydligen går tempen ner när moderkakan tar över.. Så känner mig lugnare nu :)

Va skönt Att du mår bättre nu, du har ju kommit så pass långt att ja tror verkl du inte har någon Som helst anledning att vara orolig längre...

Åh va jobbigt att du känner så me din barnmorska.. Finns de någon möjlighet att du kan byta? Ja vet inte hur ja känner om min barnmorska.. När vi träffa henne va hon ok etc O sa att allt är lugnt O ja har en lågrisk graviditet... Men hon har skrivit högrisk i paprena O skickat remiss för läkarledd graviditet??? Har oxå dragit mig för att ringa men min man ska ringa på tisdag...

Glad påsk allihop :)
    Aha så bra att du hittade det med moderkakan. Ingen vits att hålla på och tempa mer nu även om du blir orolig då. Vilken vecka tar moderkakan över då?

Säker på att allt är bra, du har inget att oroa dig över <3
  • Loppan84
    Sajo25 skrev 2016-03-26 20:41:21 följande:

Hoppar in här, har första mens dagen idag och börjar därför tempa så fort den är över :)

Ok, du får gärna hoppa in här men detta är en gravidtråd. Om du hellre vill hänga i tråden med tempare heter den likadant som denna men utan "gravida från..."
  • Loppan84

Woho! Värsta magarna!
    Har ni börjat känna rörelser eller sparkar ännu? Eller hur står det till där inne?

Längtar tills man kan känna nått, även om jag också inbillar mig att det är lite läskigt haha

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend